Globalna sprzedaż Mazdy nie przestaje rosnąć

LeadPhoto Globalna sprzedaż Mazdy nie przestaje rosnąć
W pierwszej połowie roku finansowego 2017-18 Mazda Motor Corporation ustanowiła kolejny rekord, osiągając sprzedaż globalną na poziomie 783 tys. szt. samochodów. Liczba ta oznacza lekki wzrost w porównaniu do poprzedniego roku i po raz trzeci z rzędu stanowi najlepszy wynik w historii przedsiębiorstwa.
Content

Najważniejszym składnikiem obrotów firmy jest notowany na całym świecie wysoki popyt na model nowej generacji – kompaktowy SUV Mazda CX-5, wprowadzony do sprzedaży w bieżącym roku.

Największy wzrost firma osiągnęła w Chinach, gdzie jej sprzedaż w okresie od 1 kwietnia do 30 września zwiększyła się rok do roku o 12% - do poziomu 149 tys. szt., co jest przy okazji rekordowym wynikiem w pierwszej połowie roku finansowego. Na drugim miejscu plasuje się sprzedaż w Japonii, w której odnotowano wzrost o 4%, do 96 tys. pojazdów. W Europie Mazda sprzedała 119 tys. aut. Jej dochody globalne w omawianym okresie wzrosły o 7%, do 1,66 bln jenów (13,1 mld euro), natomiast dochód netto powiększył się o 13%, do 63,3 mld jenów (502 mln euro). Zysk operacyjny wyniósł 76,5 mld jenów (607 mln euro).

Oprócz modelu CX-5, Mazda przedstawiła ostatnio szereg nowych propozycji, które mają jej pomóc w zapewnieniu dalszego wzrostu w najbliższych latach. Jedną z nich jest silnik SKYACTIV-X, planowany jako pierwszy na świecie silnik benzynowy z zapłonem samoczynnym dostępny w zastosowaniach komercyjnych. Jednocześnie, Mazda KAI CONCEPT i Mazda VISION COUPE, obecnie prezentowane na Salonie Samochodowym w Tokio, wskazują kierunek stylistyczny dla kolejnych modeli nowej generacji tej marki.

W swoich prognozach na przyszłość producent potwierdził wcześniejsze zapowiedzi na rok finansowy kończący się 31 marca 2018 i zaktualizował założenia dotyczące kursu walutowego tak, by odzwierciedlały korzystniejsze trendy rynkowe. Mazda księguje dochód netto za cały rok w wysokości 100 mld jenów (787 mln euro), z zyskiem operacyjnym na poziomie 150 mld jenów (1,18 mld euro) od dochodu 3,35 bln jenów (26,4 mld euro) – w każdej z tych liczb osiągając wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Firma spodziewa się sprzedać na całym świecie 1,6 mln samochodów i zaliczyć po raz trzeci z rzędu rekordowe wyniki roczne, za którymi stoi wielka popularność modeli segmentu SUV z serii CX. W planach jest wypłacenie w drugiej połowie roku finansowego dywidendy w wysokości 20 jenów od akcji, co podniosłoby poziom dywidendy za cały rok do 35 jenów.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!