Globalna sprzedaż Volvo w górę o 12,6 proc. Największym hitem XC90

LeadPhoto Globalna sprzedaż Volvo w górę o 12,6 proc. Największym hitem XC90
Rośnie sprzedaż samochodów Volvo. W październiku dostarczono do klientów 45 801 szwedzkich aut, czyli o 12,6 proc. więcej, niż rok wcześniej. To zasługa świetnej sprzedaży flagowego modelu XC90 za Oceanem. Także europejscy dealerzy marki odnotowali poprawę wyników sprzedaży.
Content

W październiku w USA sprzedano 7 422 samochody marki Volvo co sprawiło, że w tym miesiącu Stany Zjednoczone były największym rynkiem zbytu dla szwedzkiego producenta. Ten wynik jest pochodną zainteresowania klientów nowym flagowym modelem marki XC90, który był w tym okresie najczęściej sprzedawanym modelem Volvo na rynku amerykańskim.

Również w Europie sprzedaż wzrosła, osiągając łącznie poziom 24 468 sztuk, co daje 5,2 proc. poprawę wyniku. Na wyróżnienie zasługuje rynek szwedzki, który zyskał o 9 proc. Dzięki temu udział marki w rynku to już niemal 22 proc. Dobre wyniki płyną także z Niemiec, gdzie rosnąca sprzedaż modelu XC90 sprawiła, że był to drugi w kolejności region pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy tego modelu.

Pozytywne wieści płyną także z Chin. W Państwie Środka nie słabnie zainteresowanie modelami XC60 oraz S60L, które przełożyło się na 2-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do października 2014. Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi model XC60 z wynikiem 12 645 sprzedanych egzemplarzy (w toku 2014 było to 11 895 szt.), na drugim miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 8 407 (w roku 2014 było to 9 981 szt.). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy SUV Volvo, XC90. Sprzedano 6 430 szt. tego modelu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!