Golf GTI Clubsport o mocy 290 KM debiutuje w salonach

LeadPhoto Golf GTI Clubsport o mocy 290 KM debiutuje w salonach
Mocny, szybki i bogato wyposażony Golf GTI Clubsport debiutuje w polskich salonach. Specjalna wersja Golfa GTI nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu, które Volkswagen prezentował przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin Golfa GTI. Ceny Golfa GTI Clubsport zaczynają się od 132.590 zł za model trzydrzwiowy z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
Content

Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, standardowo osiąga 265 KM. Silnik w wersji Clubsport jest o 35 KM mocniejszy od jednostki, stosowanej w Golfie GTI z pakietem Performance. Za sprawą funkcji boost, uruchamianej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM.

Golf GTI Clubsport, wyposażony w 6-biegową przekładnię mechaniczną przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,3 s i osiąga, ograniczoną elektronicznie, prędkość maksymalną 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to – według producenta – tylko 7,0 l/100 km. Droższa o 8.300 zł wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, zapewnia identyczne osiągi i zużycie paliwa.

Zwiększony docisk aerodynamiczny generują - między innymi - zmieniony przedni zderzak i tylny spojler wersji Clubsport. Dzięki nim, nowa wersja kultowego modelu wyróżnia się znakomitą przyczepnością przy dużych prędkościach i zdolnością szybkiego pokonywania zakrętów.

Z zewnątrz Golfa GTI Clubsport wyróżniają nie tylko lakierowane na czarno obudowy lusterek zewnętrznych, ale też dodatkowo przyciemniane szyby i tylne lampy, dwie chromowane końcówki układu wydechowego oraz sporych rozmiarów, dwuczęściowy spojler z tyłu. Seryjnie Golf GTI Clubsport jest wyposażony w 18-calowe, kute obręcze z lekkich stopów „Belvedere” z oponami w rozmiarze 225/40 R18.
Z profilu edycja jubileuszowa Golfa GTI przypomina model pierwszej generacji, który z boku na wysokości zderzaka miał szeroki ozdobny czarny pas, biegnący od przedniego do tylnego nadkola. Podobny pas, jako nawiązanie do Golfa GTI z 1976 roku, zdobi również wersję Clubsport.

We wnętrzu Clubsport również prezentuje się inaczej niż typowy Golf GTI. Sportowe fotele kierowcy i pasażera są wyposażone w regulację wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo alcantarą. Dodatkowo wyróżnia je napis GTI. Po otwarciu drzwi, oprócz foteli, uwagę przyciąga trójramienna, wielofunkcyjna, obszyta alcantarą kierownica, która ma wszyty czerwony pasek, oznaczający jej centralne położenie. W kabinie nie brakuje również elementów typowych dla Golfa GTI: tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów, przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.

Do seryjnego wyposażenia Golfa GTI Clubsport należą, między innymi, system audio z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośników, instalacja telefoniczna (z bluetooth), automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz system „Park Pilot”, a także czujniki parkowania z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, autoalarm z niezależnym zasilaniem oraz funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!