Hiszpański debiut Volkswagena

LeadPhoto Hiszpański debiut Volkswagena
W Rajdzie Hiszpanii (25-28 października 2018 r.) Volkswagen po raz pierwszy wystawi do startu Polo GTI R5 – model wyposażony w silnik o mocy 200 kW (272 KM). Samochód oferowany prywatnym zespołom do udziału w różnych seriach rajdowych na całym świecie – np. w klasie WRC2, Rajdowych Mistrzostwach Europy czy w mistrzostwach krajowych – przejdzie próbę ognia w najbardziej zróżnicowanej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. W Katalonii jeździ się po asfalcie i po szutrze, a żeby zmienić zestrojenie zawieszenia zespoły mają zaledwie 75 minut.
Content

Rajd Hiszpanii to dla nas dobre miejsce – stwierdził Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. To tutaj świętowaliśmy z zespołem zdobycie pierwszego tytułu w Mistrzostwach Świata, a takich chwil się nie zapomina. No i oczywiście Rajd Hiszpanii, ze względu na zmieniającą się nawierzchnię, znakomicie nadaje się do przeprowadzenia pierwszego sprawdzianu wytrzymałości w warunkach prawdziwego współzawodnictwa.

Polo GTI R5 dla prywatnych zespołów
W ciągu zaledwie czterech lat Volkswagen zdołał wiele osiągnąć w Rajdowych Mistrzostwach Świata – 12 tytułów, 43 na możliwe 52 zwycięstwa i 640 wygranych odcinków specjalnych. Prezentując Polo GTI R5 Volkswagen otwiera nowy rozdział w sporcie rajdowym, w którym w nowy sposób zamierza kontynuować dawne sukcesy – oferując auto prywatnym zespołom. Debiut w Hiszpanii został więc wybrany świadomie także po to, by dać inżynierom więcej czasu na optymalne przygotowanie samochodu. Homologacja, którą zamierzano początkowo przeprowadzić późnym latem zostanie przesunięta o kilka tygodni na 1 października 2018 r. Same próby przebiegają dobrze. Kierowcy, którzy testowali Polo GTI R5 bardzo pozytywnie się o nim wyrażali – wyjaśnia Smeets. Mimo to chcemy jeszcze zmienić kilka rzeczy, zanim samochód zostanie homologowany.

Gerard Jan de Jongh, szef projektu technicznego Polo GTI R5 i były inżynier rajdowy mistrza świata Sebastiena Ogiera, dodaje – Samochód przeznaczony dla prywatnego zespołu musi być niemal jeszcze bardziej dopracowany niż World Rally Car do startów w zespole fabrycznym. Klient po zakończeniu homologacji najczęściej nie ma możliwości żeby coś zmienić czy intensywnie przetestować. Dlatego dajemy sobie czas, by w październiku zaoferować naszym klientom Polo GTI R5.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!