Hity sprzedażowe Toyoty

LeadPhoto Hity sprzedażowe Toyoty
Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku po raz pierwszy przekroczyła granicę 10 mln sprzedanych aut, uzyskując wynik 10,23 mln egzemplarzy i umacniając swoją pozycję lidera. Marka ma w swoim dorobku kilka modeli, które odniosły spektakularny sukces. Na czele tej listy jest oczywiście Toyota Corolla, od ponad 40 lat najlepiej sprzedający się samochód wszechczasów.
Content

Corolla
Toyota Corolla jest najpopularniejszym samochodem w historii. Auto jest obecne na rynku od 1966 roku, zaś już w 1974 roku zajęło pierwsze miejsce pod względem łącznej sprzedaży i utrzymuje swoją pozycję do tej pory. Dziś model ma na koncie ponad 40 milionów sprzedanych egzemplarzy. W 2014 roku po raz kolejny zajął pierwsze miejsce na świecie pod względem sprzedaży rocznej.
Auto cieszy się ogromną popularnością w wielu krajach. W Australii Corolla zajęła pierwsze miejsce w 2013 roku, a rok później jeszcze umocniła swoją pozycję, sprzedając 43 745 egzemplarzy. Toyota pozostaje najpopularniejszą marką na najmniejszym kontynencie świata od 12 lat.

Prius – pierwsza i najpopularniejsza hybryda na świecie
Prius jest obecny na rynku od 1997 roku i od początku utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającej się hybrydy na świecie. W ciągu 18 lat klienci kupili ponad 3,5 miliona tych samochodów. Prius zdecydowanie dominuje wśród hybryd pod względem łącznej sprzedaży w Europie, Stanach Zjednoczonych czy Japonii. W USA model jest najpopularniejszą hybrydą także pod względem sprzedaży rocznej, zaś w Japonii przez kilka lat był najpopularniejszym samochodem w ogóle (biorąc pod uwagę roczną sprzedaż), prześcigając wszystkie konwencjonalne auta. W 2014 roku wyprzedziła go mniejsza Toyota Aqua, czyli japońska wersja Priusa c. Z kolei w Europie pod względem rocznej sprzedaży od 4 lat dominuje Auris Hybrid.

Auris Hybrid – najpopularniejsza hybryda w Europie
Auris Hybrid pojawił się na europejskim rynku w 2010 roku i już w następnym roku stał się najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym na kontynencie. Swoją dominującą pozycję utrzymuje do dziś, choć nadal pod względem łącznej sprzedaży w ciągu wszystkich lat obecności w salonach dominuje Prius, mając na koncie 279,4 tys. egzemplarzy. W 2014 roku kupiono w Europie 70 146 Aurisów Hybrid, co stanowi aż 55% wszystkich egzemplarzy modelu sprzedanych w ubiegłym roku.

Hilux - samochód dla twardzieli
Są takie miejsca na ziemi, gdzie off-road jest drugą naturą mieszkańców. W wielu z tych miejsc króluje Toyota Hilux. W Australii Hilux jest najlepiej sprzedającym się samochodem terenowym. W Afryce japoński pick-up znajduje się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży w 30 państwach. Jeśli potraktować Afrykę jako jeden rynek, Toyota ma w nim łącznie 15-procentowy udział, zajmując pierwsze miejsce.

Camry – najpopularniejszy samochód osobowy w USA
Od 1997 roku do dziś (z wyjątkiem 2001) Camry, średniej wielkości sedan, jest najpopularniejszym samochodem osobowym w Stanach Zjednoczonych. W 2014 roku Amerykanie kupili 428 606 egzemplarzy, o 5% więcej niż rok wcześniej i o ponad 40 tys. więcej niż następnej Hondy Accord.

Toyota Aqua – najpopularniejsza w Japonii
W Japonii najpopularniejszym samochodem 2014 roku okazała się Toyota Aqua. Jest to japońska wersja Priusa c, subkompaktowego modelu z rodziny Priusa. Auto napędza pełny napęd hybrydowy o łącznej mocy 99 KM. Jest to najoszczędniejszy samochód spalinowy na świecie, który zużywa w cyklu mieszanym tylko 3 l paliwa. W Europie odpowiednikiem Aquy jest popularny Yaris Hybrid, zbudowany na tej samej platformie i wykorzystujący ten sam napęd.

Land Cruiser – lider w najbogatszym kraju na świecie
Land Cruiser to najstarszy obecny na rynku model Toyoty i czwarty najstarszy model istniejący do dziś. Jego historia sięga 1951 roku. Najbardziej luksusową i najmocniejszą wersją modelu jest Land Cruiser 200. Flagowy samochód terenowy Toyoty okazał się najpopularniejszym modelem w najbogatszym kraju na świecie – Katarze.
Toyota zdecydowanie dominuje na katarskim rynku, podobnie jak w większości państw Bliskiego Wschodu. W 2014 roku japońska marka sprzedała 34,5% spośród 95 171 nowych aut kupionych przez Katarczyków. Następny Nissan zajmuje 16,3% rynku.
W rankingu modeli Toyota zajmuje w Katarze całe podium. Land Cruiser zaspokaja 8,2% rynku, Hilux 6,8%, zaś Prado 4,9%. Ogromne wzrosty sprzedaży zanotowały też dwa popularne modele osobowe Toyoty – sprzedaż Corolli wzrosła o 50%, zaś Yarisa aż o 228%.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!