Hollywood: Volvo świętuje 60-lecie obecności w USA

LeadPhoto Hollywood: Volvo świętuje 60-lecie obecności w USA
To szczególny rok dla szwedzkiego producenta samochodów. 2015 to nie tylko czas debiutu, zapowiadającego nową gamę modelową Volvo, modelu XC90. To także rok jubileuszowy. Tej jesieni mija 60 lat od chwili, gdy rozpoczęto sprzedaż samochodów Volvo w Stanach Zjednoczonych.
Content

Wyjątkowe okazje wymagają wyjątkowej oprawy. I tej nie zabrakło podczas unikalnej imprezy w sercu miasteczka-studia filmowego wytwórni Paramount Pictures w Los Angeles. Trzystu właścicieli samochodów Volvo, przedstawicieli sieci sprzedaży oraz mediów na terenie hollywoodzkiego studia przywitał słynny prezenter i miłośnik motoryzacji, Jay Leno. Scenerię wybrano nieprzypadkowo. Obecność na terenie studia filmowego miała podkreślać wpływ samochodów Volvo na amerykańską kulturę.

Wisienką na torcie były prezentowane auta, które odegrały kluczową rolę w historii Volvo. Pokazano pierwszy model wyposażony w dach: PV4 z 1928 r. i pierwszy model eksportowany do USA: PV444 z 1955 r. Nie mogło także zabraknąć Volvo P1800S z 1967 r., czyli filmowego auta słynnego Rogera Moore’a z serialu „Święty” oraz najnowszego, flagowego SUVa XC90.

W uliczkach studia Paramount zwiedzających kusiły witryny, prezentujące historyczne materiały dotyczące marki. W Volvo Cars Art Gallery obejrzeć można było serię zdjęć, inspirowanych twórczością Juliusa Shulmana, amerykańskiego fotografa architektury. Zdjęcia z danych lat oraz te zrobione współcześnie i stylizowane, tak aby przypominać oryginały podkreślały drogę, jaką przez lata przeszła marka Volvo.

Goście mieli także możliwość poznania kreacji reklamowych z dawnych lat z kolekcji Volvo Cars History Museum. Audiofilów przyciągnął Bowers & Wilkins Listening Room, gdzie w odosobnionej przestrzeni mogli docenić kunszt technologii wykorzystywanej do tworzenia 1400-watowego systemu nagłośnienia, montowanego w najnowszym Volvo XC90.

- Od wielu pokoleń marka Volvo zajmuje wyjątkowe miejsce w sercach Amerykanów - powiedział Lex Kerssemakers, prezes amerykańskiego oddziału Volvo Cars. - Wielu z nich pamięta czasy wożenia na tylnej kanapie Volvo przez rodziców. Inni za kierownicą szwedzkiego auta uczyli się prowadzić. Z nimi wszystkimi pragniemy uczcić doświadczenia z naszą marką, poznając nowe spektrum doznań z obcowania z Volvo, które jest bardziej luksusowe niż kiedykolwiek – dodał Kerssemakers.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!