Honda Civic Type R 2017

LeadPhoto Honda Civic Type R 2017
Zupełnie nowa Honda Civic Type R została zaprojektowana i skonstruowana od podstaw równolegle z nowym seryjnym Civikiem w wersji hatchback, co dało obopólne korzyści w dziedzinie dynamiki i poziomu wykończenia obu wariantów. Nowy model podtrzymuje tradycję wyczynowego hatchbacka Hondy, łącząc w sobie dynamikę przednionapędowego auta z odważnym designem i doskonałymi parametrami z zakresu aerodynamiki.
Content

Nowe, jednomasowe koło zamachowe, w połączeniu z ciasno zestopniowaną, 6-biegową skrzynią manualną, redukuje bezwładność sprzęgła o 25%, a skrócenie przełożenia przekładni głównej o 7% daje szybszą reakcję na przyspieszanie. Funkcja kontroli prędkości obrotowych silnika przy redukcji biegu sprawia, że zmiany przełożeń są płynne, bez niepożądanego szarpania związanego z nadmiernym lub niedostatecznym „międzygazem”. Zwiększa to przyjemność z prowadzenia usportowionego auta z manualną skrzynią biegów.

Ultralekkie nadwozie o dużej sztywności – efekt innowacyjnych nowych technologii inżynieryjnych i technik konstrukcyjnych – przyczynia się do obniżenia środka ciężkości, a w połączeniu z wyrafinowanym, nowym układem zawieszenia, bezpośrednio wspiera wspaniałą dynamikę auta.

Przednie zawieszenie z dwuosiowymi kolumnami resorująco-tłumiącymi, redukuje siły skrętne działające na układ kierowniczy, poprawia czucie na kierownicy oraz prowadzenie w łuku w zakresie granicznym. Tylne koła nowego Civica Type R posiadają nowy układ wielowahaczowego zawieszenia, który podnosi komfort resorowania oraz stabilność przy wysokich prędkościach.

Układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i elektrycznym wspomaganiu to nowość w modelu Type R. Wykorzystuje on podobny system, jaki zastosowano w standardowym Civicu, ale o zoptymalizowanym zmiennym przełożeniu, by zapewnić bardziej bezpośrednie i pewne czucie przy wysokich prędkościach.

Maksymalna moc zmodyfikowanego silnika 2.0 VTEC TURBO to 320 KM przy 6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie zaledwie 5,7 s, a jego maksymalna prędkość to 272 km/h, co oznacza, że jest to najszybciej przyspieszający i rozwijający najwyższą prędkość maksymalną samochód w swojej klasie. Jest to również najszybszy w historii Type R na Północnej Pętli Nürburgringu z czasem okrążenia 7minut i 43,8 sekundy.

W nowym Civicu Type R mamy do dyspozycji trzy tryby jazdy – do podstawowego trybu „Sport” oraz wyczynowego „+R”, dodano tryb „Comfort”. Wszystkie tryby dostosowują pracę i charakter zawieszenia, układu kierowniczego i reakcji silnika na gaz wedle wyboru kierowcy. W porównaniu z poprzednikiem, w nowym Civicu Type R zastosowano wyraźnie większe różnice pomiędzy nastawami dla poszczególnych trybów tłumienia w amortyzatorach, przez co nowy model stał się znacząco bardziej funkcjonalny w większym zakresie rodzajów podłoża. W trybie „Comfort” zawieszenie jest bardzo podatne, a charakterystyka pracy układu kierowniczego – mniej sportowa.

Sylwetka Civica Type R nie pozostawia wątpliwości co do jego sportowego charakteru. Szerszy, dłuższy i niższy niż którykolwiek z jego poprzedników, nowy Civic ma krótkie zwisy i cechuje się muskularnymi, zwartymi liniami. Przód auta, szerokie nadkola oraz duże wloty powietrza podkreślają charakter Civica.

Kompletny pakiet aerodynamiczny obejmuje wygładzone podwozie, tylne skrzydło i generatory wirowe na linii zejścia dachu. Ta charakterystyka przyczynia się do uzyskania najlepszego w klasie balansu między dociskiem a siłą nośną, a tym samym znakomitej stabilności przy wysokich prędkościach.

Zaprojektowane od nowa wnętrze zapewnia wyższą jakość, komfort i jest dopracowane w detalach. Pasażerów przednich i tylnych miejsc ucieszy lepsza widoczność i większa niż kiedykolwiek przestronność połączona z doskonałymi osiągami Type R. Ogromny bagażnik i innowacyjna, odsuwana w bok pokrywa przestrzeni bagażowej, sprawiają, że auto zachowa pozycję najbardziej funkcjonalnego i wszechstronnego samochodu wśród wyczynowych hatchbacków.

Produkcja nowego Civica Type R ma ruszyć latem tego roku w Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon – globalnym centrum produkcji 10. generacji Hondy Civic hatchback.

Type R będzie eksportowany do wszystkich krajów Europy oraz na inne rynki świata, w tym do USA i Japonii. Na rynku USA model Hondy z oznaczeniem „Type R” będzie oficjalnie sprzedawany po raz pierwszy w historii.

Specjalne zestrojenie układów jezdnego, kierowniczego i zawieszenia

Zupełnie nowe zawieszenie, nisko umieszczony środek ciężkości i wzrost sztywności skrętnej nadwozia, pozwoliły uzyskać w nowym Civicu Type R najbardziej ekscytujące doznania z jazdy w całym segmencie hot-hatchy. Podobnie jak responsywność, tak i komfort jazdy znacząco poprawiono w porównaniu z poprzednikiem, a to w wyniku daleko idących usprawnień oraz zastosowania najnowszych technik i technologii.

Wyrafinowane zawieszenie z dwuosiowymi kolumnami resorującymi i wielowahaczową konstrukcją

W zawieszeniu przednim kolumny McPhersona wraz z dolnymi wahaczami zapewniają wysoką sztywność boczną, a tym samym liniową charakterystykę prowadzenia.

W zawieszeniu przednim Civic Type R wykorzystuje unikatową konstrukcję dwuosiową, która minimalizuje siły skrętne działające na kierownicę i maksymalizuje poczucie sportowego prowadzenia. Ponadto, aby uzyskać jeszcze większą sztywność i redukcję masy, dolne wahacze kolumn resorujących wykonano z aluminium o wysokiej sztywności.

Przeniesienie niektórych elementów, jak np. zbiornik paliwa, wzdłuż osi wzdłużnej auta, pozwoliło również na lepszy rozkład mas pomiędzy osiami. Dzięki nowemu rozkładowi mas, z przedniej osi zdjęto 3% obciążenia, w porównaniu z poprzednim Type R.

System adaptacyjnych amortyzatorów

Nowy Civic Type R wyposażony został w usprawniony system adaptacyjnych amortyzatorów dla wszystkich kół, który zapewnia znakomite prowadzenie i wyjątkowo dobre trzymanie się drogi. W skład systemu wchodzą zmodyfikowane, trzykomorowe amortyzatory, które umożliwiają o wiele szerszy zakres regulacji siły tłumienia.

Nieprzerwana i niezależna kontrola siły tłumienia dla każdego z amortyzatorów jest realizowana za pośrednictwem prądu przesyłanego do elektromagnetycznych cewek we wnętrzu amortyzatorów, w oparciu o dane z trzech czujników przeciążeniowych (G-sensor) umieszczonych w różnych miejscach auta.

Przekonstruowane trzykomorowe amortyzatory umożliwiły znaczącą poprawę zmienności sił tłumienia zarówno w suwach sprężania, jak i rozprężania amortyzatorów, dzięki czemu można było dodać trzeci tryb jazdy – Comfort – do dotychczasowych trybów w Civicu Type R.

Oprogramowanie powstałe specjalnie dla zawieszenia Type R oraz wyczynowych opon, zapewnia indywidualne sterowanie każdym kołem, co poprawia kontakt z podłożem (także na nierównych nawierzchniach), a tym samym świetną przyczepność przy wszelkich prędkościach. Oznacza to doskonałe prowadzenie i wysoką stabilność podczas pokonywania zakrętów z dużymi prędkościami.

Układ kierowniczy z podwójnym zębnikiem i elektrycznym wspomaganiem EPS

Układ kierowniczy w Type R posiada zmienne przełożenie i elektryczne wspomaganie EPS. Jego zestrojenie jest podobne do tego w standardowym Civicu, ale ma inne wartości zmiennego przełożenia, by zapewnić bardziej bezpośrednie prowadzenie i sportowe doznania.

Zastosowanie dwóch zębników pozwoliło na rozdzielenie funkcji kierowania i wspomagania, natomiast przełożenie zmienia się wraz ze zmianą położenia zębatki względem listwy, a nie w zależności od prędkości, co pozwala utrzymać stałe poczucie stabilności układu kierowniczego.

Zarówno siłę, jak i czucie zapewniane przez elektryczne wspomaganie EPS kalibrowano indywidualnie dla każdego z trybów jazdy: Comfort, Sport i +R. Ten ostatni oznacza najbardziej bezpośrednie odczucia, w trybie Sport mamy do czynienia z liniowym zachowaniem, zaś w trybie Comfort – dominują naturalne wrażenia.

Układ wspomagania prowadzenia AHA

W nowym Civicu Type R układ wspomagania prowadzenia AHA został przeprogramowany dla trybu wyczynowej jazdy torowej +R. Układ AHA działa poprzez zastosowanie lekkich korekt przez układ hamulcowy na wewnętrzne koła w łuku. Działanie to zapewnia subtelne, dyskretne wsparcie dające w efekcie wyższą responsywność i stabilność zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach, zarówno przy delikatnych, jak i gwałtownych manewrach kierownicą. AHA poprawia także skuteczność działania mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu LSD, zapobiega bowiem buksowaniu wewnętrznego koła przedniego podczas przyspieszania w środku zakrętu . 

Wyczynowy układ hamulcowy

W kontrolowaniu możliwości Type R, kierowcę wspiera wysokowydajny układ hamulcowy z wyczynowymi hamulcami Brembo na przedniej osi, skonstruowany specjalnie dla tego modelu.

Z przodu zastosowano czterotłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 350 mm. Wloty powietrza w przednim zderzaku prowadzą powietrze przez specjalne kanały do nadkola, by chłodziło tarcze i zaciski. Montowane na tylnej osi pełne tarcze żeliwne mają średnicę 305 mm, o 9 mm większą niż w poprzednim Type R.

Ultralekki szkielet nadwozia o wysokiej sztywności

Nowa platforma unibody 10. generacji Civica w wersji hatchback, pozwoliła zredukować masę nadwozia o 16 kg w porównaniu do poprzedniego modelu Type R. Zarazem sztywność skrętna zwiększona została o 37%, a statyczna odporność skrętna aż o 45%. Zmiany te znakomicie wpływają na reakcje auta na ruchy kierownicy oraz na stabilność w łuku. Zdecydowanie poprawiają także charakterystykę auta w dziedzinach bezpieczeństwa biernego, a także ograniczają hałas i drgania.

W Type R zastosowano również innowacyjny proces montażu nadwozia, który obejmuje wysokowydajne techniki łączenia poszczególnych paneli. Najpierw składana jest wewnętrzna rama, potem zewnętrzny szkielet. Ten nowy proces „od wewnątrz do zewnątrz” jest zupełnym przeciwieństwem konwencjonalnych metod budowy nadwozi, ale w dużym stopniu przyczynia się do podniesienia sztywności całego nadwozia.

Zbiornik paliwa w modelu Type R został przeniesiony do tyłu, w związku z czym podłoga samochodu jest niżej niż w poprzedniku. W połączeniu z modyfikacjami podwozia i zawieszenia, pozwoliło to na obniżenie środka ciężkości o 10 mm. Zmiany te wpłynęły również na obniżenie pozycji za kierownicą – tzw. punkt biodrowy jest tu niżej o 25 mm niż w poprzedniej generacji Type R, co daje silniejsze poczucie sportowego prowadzenia.

Muskularna stylistyka o wyczynowej aerodynamice 

Niska i szeroka karoseria nowego Civica Type R, podkreślona odważnymi elementami stylizacyjnymi, zapewnia znakomite własności aerodynamiczne.

Nowy Civic Type R jest o 165 mm dłuższy, o 36 mm niższy i o 2 mm szerszy od poprzednika. Niska i szeroka karoseria otrzymała wyrazisty design hot-hatcha, a zarazem – dzięki większemu rozstawowi kół i osi – oferuje przestronną kabinę.

Zupełnie nowy Type R ma bardziej rozbudowany pakiet aerodynamiczny niż poprzedni model, w tym szczelnie zabudowane podwozie, tylne skrzydło i generatory zawirowań na krawędzi zejścia dachu. Nadwozie charakteryzuje się najlepszym w klasie balansem między siłą nośną a dociskiem, co przyczynia się do większej stabilności przy wysokich prędkościach.

Przód auta został wzbogacony o nowy dolot powietrza. Podobnie jak w przypadku wszystkich poprzednich modeli Type R, przedni pas zdobi czerwone logo „H”. Nowy Civic Type R ma ultralekką, aluminiową maskę ze zintegrowanym dolotem powietrza, umiejscowionym centralnie w trapezoidalnym otworze. Maska waży o 5,3 kg mniej niż stalowa maska w standardowym modelu 5-drzwiowym.

Karbonowe spoilery progowe, rozciągające się pod burtami między przednimi i tylnymi kołami, są szersze niż w poprzedniej generacji Type R. W nadkolach mieszczą się większe koła, przy czym z tyłu zostały one szerzej rozstawione (o 65 mm, do 1593 mm).

Nowe, 20-calowe aluminiowe obręcze kół - Berlina Black, unikatowe dla wersji Type R, dopełniają zmian wizualnych. Montowane na nich opony, wypełniające szczelnie nadkola, mają rozmiar 245/30 R20.

Pod poszerzonym tylnym zderzakiem zainstalowano potężny, karbonowy dyfuzor, który otacza trzy w pełni funkcjonalne rury wydechowe z kierunkowymi lotkami po obu stronach. Centralna rura wydechowa ma mniejszą średnicę. Unikatowe wybrzuszenia na krawędziach dachu biegną do tyłu, w stronę odważnie zaprojektowanego skrzydła.

Wyrafinowany aerodynamiczny design

Krótki przedni zwis łączy się z niemal całkowicie gładkim podwoziem i nowymi osłonami podsilnikowymi, ułatwiającymi przepływ powietrza pod samochodem. Kompletny zestaw aerodynamiczny – w tym dyfuzor, który zwiększa stabilność i optymalizuje docisk aerodynamiczny – pomaga „przysysać” samochód do podłoża, dzięki czemu prowadzenie go dostarcza sportowych emocji. Ogólny współczynnik oporu czołowego jest niższy o 3% od uzyskanego w poprzedniej generacji Type R.

Przedni zderzak uformowano w specjalny sposób, by zapobiegał pojawianiu się turbulencji wokół przednich kół, a to dzięki szerokiemu przedniemu splitterowi oraz głęboko zachodzącym bocznym fartuchom, które kanalizują przepływ powietrza i tworzą siłę docisku na przedniej osi. Listwy prowadzące strugi powietrza za kołami redukują statyczne ciśnienie we wnętrzu nadkoli i poprawiają współczynnik wznoszenia o 1%.

Tylne skrzydło współdziała z generatorami zawirowań na linii dachu, rozdzielając i przekierowując strugę powietrza na tylny pas auta i wytwarzając dodatkowy docisk na tylnej osi. Starannie wyprofilowane, zoptymalizowane i cieńsze tylne skrzydło jest o 0,7 kg lżejsze od spojlera tylnego w standardowym modelu 5d. Skrzydło przyczynia się do poprawienia własności jezdnych auta, szczególnie przy szybkim pokonywaniu zakrętów, zapewniając znacznie pewniejsze i bardziej bezpieczne prowadzenie samochodu. 

2,0-litrowy silnik VTEC TURBO i manualna skrzynia biegów dla wysokich osiągów

2,0-litrowe „serce” VTEC TURBO z poprzedniej generacji Type R zostało zmodyfikowane i dopracowane tak, by zapewniało moc, moment obrotowy i osiągi na poziomie niezrównanym w segmencie hot-hatchy z przednim napędem.

Reakcje na gaz i rozwijanie mocy zostały poprawione dzięki zoptymalizowanemu systemowi sterowania silnikiem, zaś miękko i precyzyjnie pracująca, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów została jeszcze bardziej usprawniona dzięki systemowi kontroli prędkości obrotowych silnika.

Maksymalna moc tego turbodoładowanego silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny wynosi 320 KM przy 6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy, a maksymalnie - do 272 km/h. Osiągi te sprawiają, że jest to zarówno najszybszy, jak i najszybciej przyspieszający samochód w swojej klasie.

Opracowane przez Hondę systemy VTEC (elektroniczne sterowanie zmiennymi fazami rozrządu i wzniosem zaworów) oraz Dual-VTC (zmienne fazy rozrządu po stronie ssącej i wydechowej) zapewniają wyjątkowe zalety w zestawieniu z turbodoładowaniem. Układ Dual-VTC pozwala na uzyskanie tzw. przekrycia zaworów ssących i wydechowych, by poprawić parametry pracy jednostki napędowej w całym zakresie prędkości obrotowych. Elektryczny zawór upustowy daje większą swobodę kontroli doładowania w porównaniu z konwencjonalnym typem turbo.

Zaawansowany system zarządzania termicznego wychodzi naprzeciw wyzwaniom związanym z wysokim stopniem sprężania 9,8:1 oraz turbodoładowaniem. Powietrze doładowania jest chłodzone przez wysokowydajny intercooler chłodzony powietrzem, zaś głowica cylindrów jest wyposażona w dwuczęściowy, chłodzony wodą kolektor obniżający temperaturę gazów wydechowych. Każdy z tłoków ma także magistralę chłodzącą, pozwalającą na usprawnienie obiegu oleju, co znacząco podnosi odporność na spalanie stukowe.

Precyzyjna manualna skrzynia biegów

Miękko i precyzyjnie pracująca, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów w bezkompromisowy sposób podkreśla sportowy charakter auta.

Nowe, jednomasowe koło zamachowe poprawia responsywność silnika i redukuje bezwładność sprzęgła o 25%. Ponadto, zoptymalizowano przełożenia poszczególnych biegów dla zwiększenia przyspieszenia, przy czym przełożenie główne zwiększono o 7%, by reakcje na gaz przy przyspieszaniu były jeszcze ostrzejsze. Prędkość maksymalna Civica Type R wynosi 272 km/h.

Funkcja kontroli prędkości obrotowych silnika pozwala na wyrównywanie obrotów silnika i kół podczas zmiany biegu, by uniknąć niepożądanego szarpania zespołem napędowym, wynikającego z nierównej prędkości obrotowej jego elementów. Funkcja kontroli prędkości obrotowych może być włączona lub wyłączona w ustawieniach użytkownika, niezależnie od wybranego trybu pracy samochodu.

Specjalnie wykonany układ wydechowy

Trzy w pełni funkcjonalne rury wydechowe umieszczono pośrodku tylnego dyfuzora. Główne rury wydechowe po obu stronach odprowadzają gazy spalinowe z silnika, podczas gdy mniejsza środkowa rura kontroluje brzmienie. Stopień przepływu spalin przez rury wydechowe poprawiono o 10% w porównaniu z poprzednim Type R, co obniża ciśnienie zwrotne w układzie. Aby wygenerować przyjemny dla ucha ton podczas wchodzenia silnika na obroty, centralna rura wydechowa działa niczym dodatkowe ujście wydechu, co daje o 2dB mocniejszy dźwięk przy tych samych prędkościach niż w poprzednim modelu.

Przepustnica typu drive by-wire

System elektronicznie sterowanej przepustnicy (drive by-wire) zastępuje konwencjonalny układ sterowania przepustnicą za pośrednictwem cięgna. Efektem jest niższa masa modułu przepustnicy oraz szybsze i dokładniejsze sterowanie przepustnicą. Specjalnie zaprogramowane, nieliniowe przełożenie pomiędzy pedałem gazu a silnikiem zapewnia poprawione reakcje i zoptymalizowaną responsywność silnika, dopasowaną do konkretnych warunków jazdy.

Nowe i zmodyfikowane tryby jazdy

Zwiększony wybór trybów jazdy sprawia, że w porównaniu z poprzednikiem, nowy Civic Type R jest bardziej wszechstronny. Nowy tryb „Comfort” dopełnia zwinne nastawy trybu „Sport” i wyczynowe, wymagające - trybu „+R”. Każdy dostosowuje nastawy adaptacyjnych amortyzatorów, siłę wspomagania, „czucie” lewarka biegów i reakcje auta na wciśnięcie pedału przepustnicy.

Tryb „Comfort” zapewnia wyższą wygodę i wszechstronność w codziennym użytkowaniu w porównaniu z poprzednim Type R, dzięki miękkiemu tłumieniu nierówności i większej sile wspomagania kierownicy. Obecność tego trybu w nowym Type R umożliwiło zastosowanie ulepszonych, trójkomorowych amortyzatorów adaptacyjnych, które pozwalają na większy zakres sterowania siłą tłumienia w suwach sprężania i rozciągania.

Nowy tryb „Comfort” jest idealny nie tylko na gorszych nawierzchniach. To również bardziej bezpieczny wybór podczas szybkiej jazdy po typowych dla starszych autostrad nawierzchniach z łączonymi płytami. Teraz różnice w sile tłumienia między każdym z trybów jazdy są większe, a usprawnienia w kalibracji wszystkich trzech trybów oznaczają, że nowy Type R zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa i zaangażowanie w prowadzenie.

Po uruchomieniu silnika, tryb „Sport” jest ustawiony domyślnie. Zapewnia on kombinację komfortu i dynamicznej responsywności odpowiadającej mniej więcej pośredniemu stopniowi między trybami standardowym i „+R” w poprzednim Type R.

Tryb „Comfort” można aktywować za pomocą wygodnego przełącznika uchylnego, umieszczonego za dźwignią zmiany biegów. Kiedy kierowca włącza ten tryb jazdy, zmienia się również podświetlenie zestawu wskaźników i obniża się jego intensywność oraz liczba czerwonych akcentów wokół wirtualnych zegarów.

Tryb „+R” to doskonały wybór na tor wyścigowy. Zwiększono responsywność silnika, zaś jego charakterystykę w zakresie przebiegu momentu obrotowego zmieniono tak, by zachowywał się bardziej dynamicznie, był bardziej ukierunkowany na wysokie osiągi, a zarazem dopuszczał więcej momentu obrotowego na niższych obrotach. W wyniku zastosowania układu kontroli prędkości obrotowych silnika, poprawiono również efekt gwałtownego skoku obrotów podczas zmiany przełożenia.

Siła tłumienia w adaptacyjnych amortyzatorach w trybie „+R” jest wyższa o 15% niż w trybie „Sport”. Dzięki temu auto prowadzi się sztywniej, zapewniając wyższą zwinność, idealną dla wyczynowej jazdy. Ponadto wspomagany elektrycznie układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu robi się „twardszy”, a siła wspomagania maleje, co daje bardziej bezpośrednie, liniowe czucie.

System stabilizacji toru jazdy – VSA – dla trybu „+R” został zaprogramowany w taki sposób, by wspierał w jak największym stopniu przyspieszanie i wysokie osiągi, dopuszczając większe znoszenie i uślizgi. Ponadto, zarówno system kontroli trakcji TCS, jak i stabilizacji toru jazdy – VSA, mogą być w pełni wyłączone (przełącznik VSA trzeba przytrzymać przez 5 sekund, gdy auto jest przełączone w tryb „+R”). Kiedy kierowca wybierze tryb „+R”, zestaw zegarów przyjmuje barwy intensywnie czerwone.

Kabina wykończona wysokiej jakości materiałami

Wykończenie wnętrza nowego modelu jest typowe dla Type R’ów Hondy. Ta tradycja ma już 25 lat – wtedy pojawiła się pierwsza Honda z ikonicznym czerwonym logo.

Nowy Civic Type R bazuje na wykończeniu standardowej kabiny, w połączeniu z czarnymi i czerwonymi elementami zamszowymi oraz wstawkami materiałowymi w nowych sportowych fotelach o wysokich oparciach. Fotele mają przekonstruowane boczne podparcia i nowe obicia. Zapewniają doskonałe trzymanie podczas sportowej jazdy, przy czym są to najlżejsze fotele w historii modelu CivicType R.

Dzięki osadzeniu na dłuższej i zarazem szerszej platformie o większym rozstawie osi, pasażerowie przednich i tylnych siedzeń mają lepszą widoczność i więcej przestrzeni, by cieszyć się wspaniałymi osiągami Civica Type R. Deska rozdzielcza o zwartej budowie jest osadzona o 65 mm niżej, dzięki czemu kierowca zyskał lepszą widoczność. Przednie słupki (węższe o 12 mm niż w poprzednim Type R) również przyczyniają się do poprawy widoczności (84,3° w przód), która obecnie nie ma sobie równych w tej  klasie samochodów.

Bagażnik jest obszerny, mieści 414 l, przy czym osłania go odsuwana na bok, demontowalna roleta, dzięki czemu Type R pozostaje najbardziej praktycznym i funkcjonalnym usportowionym hatchbackiem. Łatwość dostępu do bagażnika i dużą wygodę w jego użytkowaniu uzyskano dzięki dzielonej w proporcji 60:40 tylnej kanapie, niskiemu progowi załadunkowemu (680 mm) oraz szerokiemu otworowi załadunkowemu (1120 mm). Wszystko to, w połączeniu z płaską podłogą przestrzeni bagażowej, ułatwia załadunek i wyjmowanie z auta ciężkich przedmiotów.

Poziom NVH (hałaśliwość, drgania i wibracje) w kabinie jest lepszy niż w poprzednim modelu, dzięki obniżeniu ciśnienia akustycznego przy wyższych obrotach silnika.

Konsola środkowa

Zestaw wskaźników przed oczami kierowcy zapewnia pełną klarowność i wysoce intuicyjną użyteczność. 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT-LCD to interfejs informacji dla kierowcy (DII). Zajmuje on centralne miejsce przekonfigurowanego zestawu wskaźników, w skład którego wchodzą wirtualne zegary oraz sekcja wyświetlająca wybrane przez kierowcę dane i funkcje. Type R posiada unikalną funkcję powiązaną z trybami jazdy, zmieniającą intensywność i barwę podświetlenia oraz wyświetlającą dodatkowe informacje, takie jak stoper czy wskaźnik zmiany biegów i przeciążeń.

Wybór i wywoływanie funkcji DII odbywa się za pomocą touchpada na lewej poprzeczce kierownicy. Takie połączenie sterowania ruchami palca na touchpadzie i wyświetlania danych wprost przed oczami kierowcy minimalizuje rozpraszanie uwagi kierowcy podczas prowadzenia auta. Na lewej poprzeczce kierownicy są też sterowniki Bluetooth® i HandsFreeLink®, natomiast touchpad na prawej poprzeczce steruje adaptacyjnym tempomatem oraz nastawami asystenta utrzymania pasa ruchu.

Tak jak wszystkie wersje Civica hatchbacka, nowy Type R ma na pokładzie pakiet bezpieczeństwa Honda SENSING. Wykorzystuje on połączone informacje z radaru i kamery oraz innych czujników, by wspierać i ostrzegać kierowcę o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach na drodze.

Seryjnie, na pokładzie znajdują się również Układ Kontroli Stabilności Jazdy (VSA) z kontrolą trakcji, który pomaga kontrolować auto podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Auto posiada także system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS.

Type R w wersji GT został ponadto wyposażony w system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, system monitorowania ruchu poprzecznego, dwustrefową automatyczną klimatyzację, samościemniające się lusterko wsteczne, system Honda CONNECT z nawigacją Garmin, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, 542-watowy system audio z 12 głośnikami oraz przednie światła przeciwmgielne.

Najwyższa jakość lakieru

Aby jakość powłoki lakierniczej odpowiadała najwyższej jakości stylistyki nadwozia, Honda zainwestowała w nową lakiernię w HUM. Jakość powstających tam powłok lakierniczych będzie wiodącą w klasie dzięki – między innymi – nowym procesom nakładania lakieru bazowego i bezbarwnego. Połączenie tych dwóch usprawnień oznacza lepszą głębię i jakość połysku, a także poprawioną charakterystykę odbijania światła. Zmiany te oznaczają, że jakość lakieru i wykończenia nowego Civica osiągnie poziom cechujący modele należącej do Hondy marki premium, tj.powstającej w USA Acury. 

Oryginalne akcesoria do Hondy Civic Type R 2017

Karbonowe obudowy lusterek

Wykonane z karbonu obudowy lusterek ozdobione czerwonymi akcentami, dodają nowemu Civicowi Type R subtelnej aury premium.

Karbonowe skrzydło

Centralna część skrzydła w nowym Civicu Type R jest wykonana z włókien węglowych z czerwonym akcentem, podczas gdy boczne elementy są wykończone lakierem w kolorze nadwozia.

Karbonowe panele wewnętrzne

Ręcznie wykonane karbonowe akcenty na desce rozdzielczej i panelach przednich drzwi to dodatki premium w kabinie nowego Civica Type R.

Podświetlane progi drzwiowe

Wykonane z anodyzowanego na czarno aluminium panele progowe ozdobiono podświetlanym logo Type R. Nakładki progowe z przodu są podświetlane.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!