Elegancki projekt nadwozia
Honda podkreśla, że e Prototype opracowano z naciskiem na funkcjonalność. Gładkie kontury nadwozia prowadzą od maski do panoramicznej szyby czołowej, tworzącej jednolitą powierzchnię ciągnącą się ku górze, aż do przestrzeni nad pasażerami pierwszego rzędu. Inne elementy – takie jak wtopione całkowicie w powierzchnię szyb słupki A – poprawiają aerodynamikę i poprawiają wyciszenie wnętrza auta.
Wśród istotnych detali stylistycznych znalazły się wysuwane klamki drzwi i niewielkie kamery zastępujące tradycyjne lusterka boczne. Gniazdo ładowania jest zintegrowane z maską w jej środkowej części, co ułatwia obsługę z obu stron samochodu. Zaopatrzono je w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED, witające kierowcę i informujące o stanie naładowania akumulatora.
Kształty skrywają całkowicie nową platformę zaprojektowaną dla modeli elektrycznych. Honda podkreśla, że ta pozwala na uzyskanie kompaktowych rozmiarów, a stosunkowo długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i krótkie zwisy poprawiają manewrowość w warunkach miejskich i wpływają na poprawę właściwości jezdnych modelu.
Nowoczesne wnętrze i 200 KM zasięgu
Stałą komunikację ze światem ma zapewnić pasażerom w pełni konfigurowalny wyświetlacz poziomy z dwoma ekranami. Ekrany wyświetlające widok do tyłu z bocznych kamer wstecznych mają stałe miejsca na przeciwległych końcach deski rozdzielczej. Ponadto, samochód wyposażono również w cyfrową kamerę cofania, zwiększającą pole widzenia kierowcy.
Producent podkreśla, że Honda e Prototype zapewnia ponad 200 km zasięgu oraz "szybkie ładowanie" – do 80% pojemności akumulatora – w ciągu 30 minut,
Auto zadebiutuje 5 marca podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Produkcja kompaktowego, miejskiego samochodu Hondy z napędem elektrycznym rozpocznie się pod koniec tego roku.