Honda Jazz otrzymuje napęd hybrydowy

LeadPhoto Honda Jazz otrzymuje napęd hybrydowy
Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz – po raz pierwszy z dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym. Nowa generacja popularnego hatchbacka segmentu B przyspieszy realizację ambicji Hondy, która założyła, że do 2022 roku wszystkie oferowane w Europie modele tej marki będą wyposażone w napędy zelektryfikowane.
Content

Jazz nowej generacji będzie pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy, oznaczonym emblematem „e: HEV”. To pierwszy przykład użycia przez Hondę emblematu z serii „e:Technology”, którym będą oznaczane w przyszłości wszystkie modele Hondy wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe.

Odsłona nowej odmiany modelu – Crosstar
Kolejną nowością w ofercie modelu Jazz jest nowa jego odmiana – „Crosstar”, zaprojektowana z myślą o tych, którzy szukają miejskiego crossovera. Crosstar, dostępny z tym samym hybrydowym układem napędowym i wnętrzem, dysponuje wyższym prześwitem, unikalną konstrukcją przedniej osłony chłodnicy, wodoodporną tapicerką siedzeń i zintegrowanymi relingami dachowymi.

Nowy minimalistyczny projekt
W nowej generacji hatchbacka segmentu B od razu rozpoznamy ewolucję jednobryłowej sylwetki modelu Jazz. Uproszczona projektowania, która będzie miała wpływ na przyszłe modele Hondy, ma być zgodna z kluczowymi koncepcjami funkcjonalności i estetyki po raz pierwszy zaprezentowanymi w Hondzie e.

Dzięki nowym technologiom strukturalnym, słupek A jest o połowę węższy niż w poprzednim modelu, co poszerza zakres widoczności do przodu. Zwężenie słupka A było możliwe dzięki poprawionej sztywności skrętnej i zastosowaniu nowych technologii strukturalnych, które kierują naprężenia podczas zderzenia w stronę przedniego reflektora i słupków drzwi.

e:HEV i łączność
Po raz pierwszy w Europie Jazz będzie dostępny wyłącznie z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym. Układ ten został niedawno na nowo opracowany specjalnie dla Jazza.

Samochód wyposażono również w system informacyjno-rozrywkowy z łącznością hotspotem Wi-Fi. Nowy ekran dotykowy LED wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z przesuwnymi ikonami umożliwiającymi przeglądanie ostatnio używanych aplikacji i list mediów. Oprócz licznych aplikacji, pokładowy system multimedialny zapewnia bezprzewodową integrację smartfona przy użyciu Apple Car Play lub Android Auto.

Nowy Jazz ma szeroki podłokietnik konsoli środkowej, który znalazł się w modelu Jazz, jest zwykle elementem wyposażenia wnętrz samochodów wyższych segmentów. Ponadto nowe, szersze przednie fotele, z podparciami stabilizującymi ciało, korzystają z elastycznej struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Rozwiązanie to skuteczniej zapobiega zmęczeniu podczas długich podróży. Udoskonalono również konstrukcję tylnej kanapy – grubsze poduszki tylnych siedzisk mają zapewniać większy komfort.

Pojemność i pomysłowe systemy
Dzięki pomysłowemu rozplanowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika, Jazz nowej generacji zachowuje przestronność wnętrza. Kluczem do uzyskania dużej przestrzeni pasażerskiej było – nietypowe w tej klasie samochodów – umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz zachowuje system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Honda Sensing
W nowym Jazzie Honda oferuje oczywiście pakiet systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających kierowcę. Zakres funkcjonalności pakietu Honda Sensing poszerzył się dzięki zastosowaniu nowej kamery szerokokątnej o wyższej rozdzielczości, która zastąpiła montowany wcześniej zestaw kamery i radaru. Poprawiło to kontrolę otoczenia pojazdu, w tym rozpoznawanie poboczy bez krawężników i oznakowania drogi.

Udoskonalony został system hamowania w ruchu miejskim, minimalizujący skutki ewentualnej kolizji, który skuteczniej wykrywa pieszych i rowerzystów w warunkach nocnych, gdy nie ma oświetlenia ulicznego i jest w stanie automatycznie uruchomić hamulce, kiedy wykryje pojazdy przecinające kierunek poruszania się Jazza lub skręcające na tor kolizyjny. Dzięki przedniej szerokokątnej kamerze, inteligentny tempomat adaptacyjny może teraz pracować przy niewielkich prędkościach, w ulicznym korku, a system utrzymania na pasie ruchu funkcjonuje zarówno na drogach miejskich, jak i pozamiejskich oraz na drogach wielopasmowych, przez ma gwarantować bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych.

Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji rozpocznie się na rynku europejskim w połowie 2020 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!