Honda na Geneva Motor Show 2017

LeadPhoto Honda na Geneva Motor Show 2017
Do 2025 roku dwie trzecie samochodów Hondy sprzedanych w Europie ma posiadać napęd hybrydowy, hybrydowy typu plug-in, całkowicie elektryczny akumulatorowy lub zasilany ogniwami paliwowymi
Content

1. „Elektryczna wizja” Hondy – do 2025 roku dwie trzecie samochodów sprzedanych w Europie ma mieć przynajmniej częściowo elektryczny napęd

Katsushi Inoue, prezes zarządu i dyrektor generalny, Honda Motor Europe, zdradził szczegóły „Electric Vision”, czyli nowej strategii firmy Honda. Przemawiając podczas Geneva Motor Show 2017, pan Inoue przedstawił plany zaangażowania Hondy w przyszłość elektrycznej mobilności w Europie, a dokładniej cel na rok 2025, kiedy to dwie trzecie samochodów Hondy sprzedanych na Starym Kontynencie ma mieć przynajmniej częściowo elektryczny napęd. Komunikat ten potwierdza, że Europa jest dla Hondy kluczowym rynkiem w procesie implementacji założeń globalnej strategii pojazdów elektrycznych.

Wykorzystamy cały swój potencjał rozwojowo-badawczy, aby przyspieszyć wprowadzenie na rynek europejski kompletnego portfolio nowoczesnych układów napędowych opartych na energii elektrycznej, powiedział pan Inoue, ujawniając w Genewie szczegóły nowej strategii.

Wstępnym krokiem na drodze ku „elektryfikacji” Europy będzie udostępnienie napędu hybrydowego dla wszystkich modeli w ofercie japońskiego producenta. Pierwszy nowy model hybrydowy z dwusilnikowym układem hybrydowym, ma się pojawić w salonach sprzedaży w 2018 roku.

Ponadto, Honda udostępni również swoim europejskim klientom modele z napędem hybrydowym typu plug-in, całkowicie elektrycznym napędem akumulatorowym oraz napędem opartym na technologii ogniw paliwowych.

2. Koncepcyjna Honda NeuV debiutuje w Europie podczas salonu Geneva Motor Show

Debiutująca w Europie Honda NeuV to w pełni elektryczny samochód koncepcyjny, oferujący unikatowy model użytkowania oraz najnowocześniejszy układ „emotion engine”, który potrafi uczyć się zachowań kierowcy. NeuV (wymawiać „nju-wi”) to skrót od „New Electric Urban Vehicle”, co oznacza nowy elektryczny samochód miejski. Model ten powstał w oparciu o założenie, że przez 96 procent czasu prywatne samochody nie są wykorzystywane przez swoich właścicieli.

Ten w pełni elektryczny concept car zapewnia korzystny finansowo model użytkowania dla przedsiębiorczych klientów, funkcjonując jako zautomatyzowany pojazd do wspólnych przejazdów (ride sharing) w momencie, gdy jego użytkownik nie korzysta z własnego samochodu. NeuV mógłby dowozić klientów w wybrane miejsce w obrębie lokalnych punktów docelowych, a w czasie, w którym nie byłby używany, mógłby także odsprzedawać energię do sieci elektrycznej w okresach wysokiego zapotrzebowania.

NeuV funkcjonuje również jako roztropny i przydatny asystent obdarzony sztuczną inteligencją. Wykorzystuje on układ „emotion engine” zwany HANA (Honda Automated Network Assistant), który potrafi uczyć się zachowań kierowcy poprzez wykrywanie emocji stojących za dokonywanymi przez niego wyborami. Na tej podstawie samochód samodzielnie dokona wyborów lub przedstawi stosowne rekomendacje.

Pokładowy interface w formie dotykowego panelu daje kierowcy i pasażerowi łatwy dostęp do przydatnych funkcji NeuV. Doskonałą widoczność do przodu zapewnia panoramiczna przednia szyba, natomiast manewrowanie pojazdem ułatwiają duże szyby boczne, których linia biegnie ukośnie w kierunku przednich kół. 

NeuV ma dwa fotele z przodu i bagażnik w tylnej części kabiny, w którym znajduje się koncepcyjny skuter elektryczny „Kick ’n Go” zaprojektowany do przemieszczania się na ostatnim odcinku trasy (last mile transport). Konstrukcja tego konceptu powstała na bazie oryginalnego projektu skutera Hondy o tej samej nazwie, zaprezentowanego w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. W nowej konstrukcji, miejsce mechanizmu łańcuchowego zajmuje demontowalny akumulator, który można ładować poprzez wejście umieszczone w bagażniku modelu NeuV. Nowy skuter „Kick ’n Go” demonstruje dążenie Hondy do uwzględnienia wszystkich aspektów przystępnej cenowo mobilności elektrycznej, która może wzbogacić życie ludzi.

3. Zupełnie nowa Honda Civic Type R w Genewie
Podczas tegorocznej edycji genewskiego salonu samochodowego, Honda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu Civic Type R, który do sprzedaży ma wejść już latem 2017 roku. Model, który powstał w oparciu o wieloletnią tradycję i doświadczenie Hondy w budowie niezwykle mocnych hot hatchy, stanowi szczytowe osiągnięcie w zakresie osiągów.

Konstrukcja nowej Hondy Civic Type R oparta została na rozwiązaniach zapożyczonych z cywilnej wersji modelu Civic w wersji hatchback. Ten niezwykły pojazd zaprojektowano z myślą o znakomitym prowadzeniu i dostarczaniu radości z jazdy zarówno po drogach publicznych, jak i na torze wyścigowym.

Zmodyfikowany silnik 2.0 VTEC TURBO oraz 6-stopniowa przekładnia manualna

Serce poprzedniej, wielokrotnie nagradzanej generacji modelu Civic Type R, czyli dwulitrową jednostkę VTEC TURBO, poddano gruntownym modyfikacjom, dzięki czemu oferuje ona teraz 320 KM mocy maksymalnej oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Za sprawą zmian wprowadzonych w układzie sterowania pracą silnika, poprawiono sposób reakcji przepustnicy, co powinno w istotnym stopniu zwiększyć przyjemność z prowadzenia tego auta.

Sześciostopniową przekładnię manualną, która wyróżnia się niezwykle wysoką precyzją, płynnością i kulturą pracy, wzbogacono o system kontroli prędkości obrotowych silnika RMCS (ang. Rev Match Control System), dzięki któremu kierowca ma teraz zagwarantowane jeszcze lepsze wyczucie reakcji samochodu.

4. McLaren-Honda Formula 1

W zespole McLaren-Honda w sezonie 2017 znajdzie się dwóch kierowców: Fernando Alonso, dwukrotny mistrz świata i 32-krotny zdobywca Grand Prix, a także obiecujący młody Belg, Stoffel Vandoorne, były mistrz GP2.

Alonso i Vandoorne poprowadzą niedawno zaprezentowany model McLaren Honda MCL32 napędzany silnikiem Honda RA617H 1,6 litra V6 turbo z zaawansowanym systemem odzyskiwania energii Energy Recovery System. Model MCL32 jest ewolucją swoich dwóch bezpośrednich poprzedników - modeli MP4-30 i MP4-31 - przy czym jego projekt został gruntownie zmodernizowany z uwzględnieniem nowych wymagań z zakresu aerodynamiki na sezon 2017.

5. My Honda – samochód przyłączony do sieci

Honda zaprezentowała zaawansowane rozwiązanie dla „samochodu przyłączonego do sieci”, oferujące użytkownikom funkcję „cyfrowego konsjerża”. Urządzenie „My Honda” integruje się z pokładowym systemem sterowania, zapewniając szereg funkcji z zakresu bezpieczeństwa, ochrony i eksploatacji pojazdu oraz komfortu jego obsługi - wszystkie z nich są dostępne za pośrednictwem aplikacji na smartfony z systemami operacyjnymi iOS i Android.

Ogłaszając wprowadzenie nowego rozwiązania, Philip Ross, wiceprezes Honda Motor Europe, powiedział: Aplikacja ‘My Honda’ będzie wspierać właścicieli aut naszej marki na wiele różnych sposobów, zarówno podczas jazdy, jak i po zostawieniu samochodu na parkingu. Ułatwiliśmy również kontakt z dealerami Hondy, upraszczając procedurę umawiania wizyt serwisowych. Usprawniliśmy przekazywanie najnowszych informacji na temat naszych modeli i zastosowanych w nich innowacji.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!