Honda na Geneva Motor Show 2017

LeadPhoto Honda na Geneva Motor Show 2017
Podczas tegorocznej edycji genewskiego salonu samochodowego, Honda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu Civic Type R, którego produkcja ruszy już latem 2017 roku. Model, który powstał w oparciu o wieloletnią tradycję i doświadczenie Hondy w budowie niezwykle mocnych hot hatchy, stanowi szczytowe osiągnięcie w zakresie osiągów.
Content

Konstrukcja nowej Hondy Civic Type R oparta została na rozwiązaniach zapożyczonych z cywilnej wersji modelu Civic w wersji hatchback. Ten niezwykły pojazd zaprojektowano z myślą o znakomitym prowadzeniu i dostarczaniu radości z jazdy zarówno po drogach publicznych, jak i na torze wyścigowym.

Zmodyfikowany silnik 2.0 VTEC TURBO oraz 6-stopniowa przekładnia manualna

Serce poprzedniej, wielokrotnie nagradzanej generacji modelu Civic Type R, czyli dwulitrową jednostkę VTEC TURBO, poddano gruntownym modyfikacjom, dzięki czemu oferuje ona teraz 320 KM mocy maksymalnej oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Za sprawą zmian wprowadzonych w układzie sterowania pracą silnika, poprawiono sposób reakcji przepustnicy, co powinno w istotnym stopniu zwiększyć przyjemność z prowadzenia tego auta.

Sześciostopniową przekładnię manualną, która wyróżnia się niezwykle wysoką precyzją, płynnością i kulturą pracy, wzbogacono o system kontroli prędkości obrotowych silnika RMCS (ang. Rev Match Control System), dzięki któremu kierowca ma teraz zagwarantowane jeszcze lepsze wyczucie reakcji samochodu.

Sztywniejsze podwozie oraz ulepszone zawieszenie

Nowy Civic Type R korzysta z nadwozia nowej Hondy Civic hatchback, którego strukturę wzmocniono w newralgicznych punktach konstrukcyjnych. Dzięki temu, w porównaniu z poprzednią generacją modelu Type R, obecna charakteryzuje się do 38% większą sztywnością skrętną.

Modyfikacjom poddano również układ przedniego zawieszenia cywilnej odmiany hatchbacka, oparty na kolumnach MacPhersona. Zmiana geometrii zaowocowała wydatnym ustabilizowaniem toru jazdy podczas gwałtownego ruszania i przyspieszania. Z tyłu, w nowym układzie niezależnego wielowahaczowego zawieszenia z modelu Civic hatchback, zastosowano nowe wahacze o zwiększonej sztywności.

Większy wybór trybów jazdy

Bogatszy w porównaniu z poprzednią generacją modelu wybór trybów jazdy przekłada się na większą funkcjonalność nowej Hondy Type R. Poza dostępnym uprzednio trybem +R, pojawił się również nowy tryb Comfort. Zależnie od wyboru dokonanego przez kierowcę, zmianie ulega charakterystyka tłumienia amortyzatorów, siła wspomagania w układzie kierowniczym, skok i kultura pracy drążka zmiany przełożeń, a także sposób reakcji przepustnicy.

Poprawione właściwości aerodynamiczne to lepsza stabilność podczas szybkiej jazdy

W porównaniu z poprzedniczką, nowa Honda Civic Type R otrzymała jeszcze bardziej rozbudowany pakiet rozwiązań mających na celu poprawę parametrów aerodynamicznych, w tym m.in. wygładzoną płaszczyznę podwozia o niższym współczynniku oporu powietrza, lekki tylny spojler oraz zoptymalizowaną krawędź spływu linii dachowej. Muskularne, drapieżne nadwozie Type R wyróżnia się najlepszym w swojej klasie stosunkiem współczynnika siły nośnej i oporu powietrza, co przekłada się na znaczną poprawę stabilności podczas szybkiej jazdy.

Produkowana w Europie z przeznaczeniem na najważniejsze rynki globalne

Planowo, produkcja nowego Civica Type R ma ruszyć latem 2017 roku w brytyjskich zakładach Hondy w Swindon, skąd 10 generacja modelu Civic będzie eksportowana na rynki całego świata.

Nowy Type R dostępny będzie w Europie oraz na innych światowych rynkach, włącznie z Japonią i USA, gdzie Honda ze znaczkiem Type R oferowana będzie po raz pierwszy w historii.
Źródło: Honda/Mototarget.pl

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!