Ulepszony NSX
Z niezwykłym zadowoleniem prezentujemy dziś Hondę NSX GT3 Evo w specyfikacji na rok 2019 – mówi Masashi Yamamoto, dyrektor generalny Honda Motorsports. - Choć samochód ten ma już na swoim koncie zwycięstwa w najbardziej prestiżowych seriach GT3, to jednak nieustannie poprawiamy nasze produkty, dzięki czemu nasi klienci otrzymują najlepsze możliwe auta i wsparcie.
Dzięki naszej współpracy z wieloma partnerami technicznymi Hondy w ramach programu NSX GT3 Customer Racing, byliśmy w stanie przygotować jeszcze lepszą wersję NSX GT3, na czym skorzystają wszystkie nasze zespoły klienckie z całego świata.
Modyfikacje techniczne
Zmodyfikowane nadwozie - w tym splitter przedniego zderzaka, dyfuzor i tylny zderzak - zmniejsza opór powietrza i zwiększa prędkość maksymalną, poprawiając jednocześnie chłodzenie. Auto ma mieć również lepszy balans i prowadzenie.
Nowe turbosprężarki poprawiają reakcję silnika na ruchy pedału gazu, kontrolę doładowania oraz zmniejszają spalanie. Nowością będzie także poprawiony układ ABS oraz wyświetlacz Bosch i system rejestrowania danych. Wszystko to otrzymają nie tylko nowe wersje NSX GT3 Evo. Możliwy jest również montaż nowych podzespołów w dotychczasowej wersji NSX GT3.
Większa wytrzymałość i silnik V6
Wszystkie zmiany – opracowane dzięki danym zebranym podczas dwóch sezonów i następnie przeanalizowanym w ramach programu NSX GT3 Customer Racing – mają za zadanie poprawić osiągi i zmniejszyć koszty dzięki większej wytrzymałości poszczególnych podzespołów.
3,5-litrowe, podwójnie turbodoładowane silniki V6 dla NSX GT3 produkowane są razem z ich drogowymi odpowiednikami w fabryce Anna Engine Plant w amerykańskim stanie Ohio. Ich projekt - w tym blok, głowica, układ rozrządu, wał korbowy, tłoki i układ smarowania – jest identyczny.
Uzupełnieniem idealnego samochodu wyścigowego GT3 są najnowsze modyfikacje sekwencyjnej, sześciobiegowej skrzyni biegów, najwyższej jakości nadwozie i pakiet aerodynamiczny oraz systemy bezpieczeństwa spełniające najwyższe normy FIA.
Montowana w Mediolanie
Podobnie jak w przypadku dotychczasowej wersji NSX GT3, nadwozie produkowane jest w Performance Manufacturing Center w Marysville w Ohio. Ostateczny montaż odbywa się w JAS Motorsport w Mediolanie. Za posprzedażowe wsparcie techniczne w ramach programu NSX GT3 Customer Racing w Japonii i Ameryce Północnej odpowiadają odpowiednio Mugen i Honda Performance Development (HPD), zaś na pozostałych terytoriach zajmuje się nim JAS Motorsport.
Dwa lata na torze
Model NSX GT3 zadebiutował pod koniec sezonu 2016, startując w najsłynniejszych wyścigach GT, jak 24 godziny Daytona i Spa, 12 godzin Sebring, Petit Le Mans oraz Puchar Świata FIA GT w Macau, wygrywając szereg wyścigów mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar w klasie GTD. W tym roku jego kierowcy walczą o tytuły w klasyfikacjach zawodników, zespołów i producentów.
NSX GT3 ma na swoim koncie także zwycięstwo w Pirelli World Challenge i podia w Blancpain GT Series Asia, a także starty w niemieckiej serii ADAC GT Masters, japońskim Super GT i wybranych rundach Intercontinental GT Challenge.