Honda prezentuje wodorowy model FCV

LeadPhoto Honda prezentuje wodorowy model FCV
Honda zaprezentowała zupełnie nowe auto koncepcyjne na ogniwa paliwowe - Honda FCV Concept oraz Honda Power Exporter CONCEPT, urządzenie przeznaczone do zasilania elektrycznych odbiorników zewnętrznych prądem zmiennym generowanym przez ogniwa FCV, przy maksymalnej mocy odbiorników 9 kW.
Content

Produkcyjna wersja modelu FCV, oparta na modelu koncepcyjnym, ma wejść do sprzedaży w Japonii pod koniec marca 2016, a następnie w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Będzie to prawdopodobnie drugi po Toyocie Mirai samochód na wodór jaki będzie dostępny w szerokiej sprzedaży.

W roku 2008 Honda wprowadziła do sprzedaży leasingowej nowy model FCX Clarity, niezwykle dojrzały konstrukcyjnie samochód zasilany z ogniw paliwowych. Był on nie tylko przyjazny dla środowiska ale też oferował pewne nowe wartości, nowoczesną stylistykę i użyteczność nadwozia typu sedan, a ponadto zapewniał wrażenia z jazdy niedostępne w klasycznych samochodach.

Honda FCV CONCEPT jest modelem koncepcyjnym zapowiadającym nową generację samochodu FCV firmy Honda, który będzie następcą modelu FCX Clarity, dysponującym jeszcze lepszymi osiągami, przy obniżonych kosztach eksploatacji.

Nowo opracowany stos ogniw paliwowych zainstalowany w samochodzie koncepcyjnym jest o 33% mniejszy, niż poprzednia wersja stosu, a do tego osiąga moc wyjściową przekraczającą 100 kW i charakteryzuje się stosunkiem mocy do objętości wynoszącym 3,1 kW/l, co pozwoliło podnieść jego ogólną wydajność o około 60% w porównaniu do poprzedniej wersji stosu ogniw paliwowych.

Honda FCV CONCEPT jest również wyposażona w wysokociśnieniowy zbiornik wodoru, zdolny do przechowywania tego gazu pod ciśnieniem 70 MPa w ilości pozwalającej na uzyskanie zasięgu ponad 700 km na jednym tankowaniu. Zbiornik może być napełniony ponownie w czasie około trzech minut, czyniąc tankowanie wodorem równie szybkim i łatwym, jak w przypadku dzisiejszych pojazdów benzynowych.

Na szczeblu europejskim, Honda bierze udział w wielu programach związanych z technologiami wodorowymi, zarówno na poziomie krajowym, jak i kontynentalnym.

W roku 2011 Honda dołączyła do niemieckiego projektu demonstracyjnego "Clean Energy Partnership” (CEP), który w tym czasie był największym w Europie projektem demonstracyjnym związanym z zasilaniem środków transportu wodorem. Oprócz około 100 samochodów z ogniwami paliwowymi, które jeżdżą obecnie po drogach w ramach tego projektu, CEP testuje działanie autobusów napędzanych wodorem w warunkach obsługi transportu publicznego. Celem jest sprawdzenie przydatności wodoru jako alternatywnego paliwa do codziennego użytku i pomoc w przygotowaniu rynku do wprowadzenia pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. Projekt obejmuje czystą produkcję wodoru i rozwój infrastruktury wodorowej. Do końca 2015 roku w Niemczech ma powstać 50 stacji napełniania wodorem, co uczyni ten kraj pierwszym na świecie, który posiada podstawową sieć infrastrukturalną do tankowania pojazdów wodorowych. Transport napędzany wodorem jest dla Niemiec szansą na poszerzenie swojej pozycji na światowych rynkach w dziedzinie pionierskich rozwiązań dotyczących paliw i koncepcji układów napędowych.

Na poziomie europejskim, Honda wraz z innymi wiodącymi firmami motoryzacyjnymi, dostawcami paliw wodorowych i energetycznymi grupami eksperckimi z całego świata podpisała wartą 38,4 miliona euro umowę z Europejskim Związkiem Ogniw Paliwowych i Wodoru (FCH). Projekt jest koordynowany przez biuro burmistrza Londynu, a jego celem jest opracowanie i prezentacja technologii oraz infrastruktury, które pomogą elektrycznym samochodom wyposażonym w ogniwa paliwowe stać się w przyszłości realną i przyjazną dla środowiska alternatywą dla pojazdów używanych obecnie przez europejskich kierowców.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!