Hybrydowa Kia Niro debiutuje w Polsce

LeadPhoto Hybrydowa Kia Niro debiutuje w Polsce
Od 2010 r. udział samochodów hybrydowych w sprzedaży w Polsce stopniowo rośnie, podczas gdy powoli, ale systematycznie spada popularność aut z silnikiem Diesla. Ponadto co 5 samochód wyjeżdżający z salonu to SUV lub crossover, wydaje się więc, że to idealny moment na debiut takiego pojazdu jak Kia Niro – hybrydy o cechach crossovera.
Content

Kia Niro, która miał swój europejski debiut podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, to nowy niskoemisyjny, hybrydowy crossover i pierwszy ekologiczny pojazd marki Kia skonstruowany na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych.

Kia Niro udanie łączy funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Niro, zaprojektowane od podstaw jako auto hybrydowe o atrakcyjnej stylizacji, zdecydowanie wyróżnia się na tle konserwatywnie stylizowanych hybrydowych rywali.

Płyta podłogowa Kia Niro nie wykorzystuje elementów stosowanych w platformach istniejących modeli. Zaprojektowano ją wyłącznie na potrzeby pomieszczenia elementów hybrydowego zespołu napędowego i układów napędowych przyszłej generacji. Hybrydowy układ napędowy Niro – składający się z 1,6-litrowego benzynowego silnika GDI z bezpośrednim wtryskiem, polimerowych akumulatorów litowo-jonowych, silnika elektrycznego o mocy 32 kW i sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami – pozwala uzyskać crossoverowi emisję CO2 na poziomie tylko 88 g/km (w cyklu mieszanym) i zadowala się zużyciem benzyny jedynie 3,8 l/100 km.

- W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż aut hybrydowych w Europie podwoiła się, a prognozy zakładają, że popyt na samochody tego typu zwiększy się na Starym Kontynencie do około 700.000 egzemplarzy do 2020 roku. Kia ma szansę zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na samochody o napędzie hybrydowym właśnie dzięki Niro. Ten model ma również inne, bardzo istotne znaczenie. Przybliża markę Kia do celu, którym jest obniżenie do 2020 roku o 25% średniego zużycia paliwa w porównaniu z poziomem z 2014 roku. – powiedział Michael Cole, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Europe.

Design Niro został opracowany przez ośrodki projektowe Kia mieszczące się w Kalifornii i w Korei. Samochód łączy funkcjonalność i proporcje typowe dla crossoverów z elegancką, aerodynamiczną sylwetką nadwozia o delikatnie rzeźbionych powierzchniach.

Mimo sylwetki crossovera, subtelnych przetłoczeń i zdecydowanych linii, Niro natychmiast jest kojarzone z samochodem marki Kia. Wraz z nowym modelem debiutuje najnowsza ewolucja elementów stylistycznych, do których zaliczają się osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, szeroki słupek C i szereg innych elementów typowych dla modeli Kia.

Nie tylko pod względem stylizacji nadwozia crossover Niro zdecydowanie różni się od hybrydowych aut dostępnych na rynku. Duży rozstaw kół, stosunkowo długa pokrywa silnika, krótkie zwisy i wyraźnie wznosząca się boczna linia nadwozia sprawiają, że nawet podczas postoju nowy crossover Kia prezentuje się bardzo dynamicznie. Jego nadwozie jest bardzo aerodynamiczne o czym świadczy współczynnik oporu powietrza, wynoszący jedynie 0,29.

Spory rozstaw osi, wynoszący 2700 mm oraz krótkie zwisy z przodu i z tyłu (o długości – odpowiednio – 870 mm i 785 mm) sprawiają, że wnętrze Niro jest bardzo przestronne jak na samochód, który mierzy 4355 mm długości. Przy takiej długości nadwozia oraz przy szerokości 1805 mm i wysokości 1535 mm Niro idealnie wpisuje się w lukę między nieco mniejszym cee’dem w wersji hatchback (w porównaniu z którym rozstaw osi ma większy o 5 cm) a nową Kia Sportage.

W Europie Kia Niro będzie oferowana w 10 kolorach do wyboru i z obręczami z lekkich stopów w rozmiarze 16 lub 18 cali.

Płytę podłogową nowej Kia Niro zaprojektowano tak, aby rozmieszczenie elementów hybrydowego zespołu napędowego nie wpływało negatywnie ani na przestronność wnętrza, ani na pojemność bagażnika. Dzięki temu, że akumulator o bardzo kompaktowych rozmiarach znajduje się pod tylną kanapą – podobnie jak zbiornik paliwa o pojemności 45 l umieszczony wzdłuż niego – bagażnik Niro liczy aż 427 l pojemności (liczonej według normy VDA, z zestawem naprawczym koła). Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1425 l.

Nowa Kia Niro jest produkowana w najnowocześniejszej fabryce Kia w Hwasung w Korei. Pierwsze egzemplarze hybrydowego crossovera trafią do sprzedaży w Polsce we wrześniu tego roku. Podobnie jak w wypadku pozostałych modeli Kia sprzedawanych w Europie, także Niro będzie oferowane z 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 000 km).

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!