Hybrydowy Audi A3 Sportback e-tron

LeadPhoto Hybrydowy Audi A3 Sportback e-tron
Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu w Genewie, Audi zaprezentowało nowy model A3 Sportback e-tron, który powstał w wyniku intensywnych prac prowadzonych nad elektryfikacją napędu w systemie hybrydowym plug-in.
Content

A3 e-tron to prawdziwe Audi, czyli reprezentuje sobą wszystko, co kojarzy się z tą marką. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 7,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h. Zużycie paliwa tego pięciodrzwiowego kompaktowego auta wynosi średnio 1,5 l na 100 km, co odpowiada emisji 35 g dwutlenku węgla na kilometr. Korzystając z napędu elektrycznego, Audi A3 e-tron rozpędza się do prędkości 130 km/h.

Napęd Audi A3 Sportback e-tron opiera się na koncepcji wysoce efektywnej hybrydy równoległej. Zastosowany tu silnik spalinowy, to zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI, generująca moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Magazynem energii dla nowego Audi A3 Sportback e-tron jest system akumulatorów litowo-jonowych, umieszczonych w podłodze i pod tylnymi siedzeniami, aby lepiej wykorzystać przestrzeń  Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh, a jego ładowanie trwa około dwóch godzin.

Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, korzystając wyłącznie z napędem elektrycznym lub w trybie hybrydowym. Kierowca podejmuje decyzje, kiedy oba rodzaje napędu pracują jednocześnie (boosting), a gdy zdejmuje nogę z pedału gazu, silniki chwilowo się dezaktywują (gliding). W ten sposób wyeliminowany zostaje moment hamujący silnika i wzrasta wydajność.

W ramach systemu Audi connect, producent planuje udostępnienie w pojazdach elektrycznych nowych usług online. Dzięki nim, kierowca będzie mógł aktywować i kontrolować przy pomocy smartfona wiele funkcji, jak proces ładowania, czy też włączyć klimatyzację zanim wsiądzie do samochodu.

Ergonomiczne wnętrze Audi A3 Sportback e-tron cechuje staranność wykończenia. Tapicerka ma kolor jasnoszary, a kontrastowe szwy podkreślają stylistykę sportowych siedzeń. Bagażnik ma pojemność 280 litrów, która powiększa się do ok. 1000 litrów po złożeniu oparcia.

Źródło: Audi

Pomoc w opracowaniu: MB

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!