Na czas trwania tegorocznej edycji imprezy Fundacja otrzymała dodatkowo 7 samochodów japońskiej marki. Poznańscy dealerzy Toyota Fietz, Toyota Ukleja i Toyota Bońkowscy przekazali po 2 auta, zaś jedno zostało udostępnione przez Toyota Motor Poland. 17 i 18 maja odbyły się w Warszawie i Poznaniu konferencje prasowe zapowiadające tegoroczną edycję festiwalu, podczas których zostali zaprezentowani wszyscy partnerzy i sponsorzy imprezy.
Twórcy festiwalu będą przez rok korzystali z hybrydowej Toyoty Auris Touring Sports (kombi). Ten przestronny samochód o pojemnym bagażniku jest bardzo wygodnym narzędziem pracy w mieście. Auto napędzane przez silnik benzynowy i elektryczny zużywa średnio tylko 3,5 l/100 km, bez ładowania z zewnętrznego źródła zasilania. Hybrydy Toyoty korzystają z silnika elektrycznego dzięki systemowi odzyskiwania energii z hamowania, który zasila jednostkę elektryczną oraz ładuje baterię hybrydową. Dzięki dużej wydajności tego układu samochód może poruszać się przy miejskich prędkościach na samym silniku elektrycznym. Średnia emisja CO2 81 g/km spełnia wyśrubowane normy Euro 6.
„Włączyliśmy się w logistyczne wsparcie Festiwalu, ponieważ Toyota i Malta mają ze sobą wiele wspólnego. Festiwal wyznacza trendy w kulturze, ożywia przestrzenie miejskie dotychczas niedostrzeżone, angażuje widza. Toyota stale inwestuje w poprawę jakości życia różnych grup społecznych i skuteczną ochronę środowiska. Japoński koncern jest najbardziej innowacyjną firmą w branży motoryzacyjnej, z jednej strony starając się stale zwiększać mobilność ludzi, w tym także osób o szczególnych potrzebach, z drugiej chronić środowisko. Efektem takiego podejścia są samochody hybrydowe, pierwszy masowy samochód na wodór, mikropojazdy elektryczne do sprawnego poruszania się po mieście, a także roboty domowe wspierające chorych i niepełnosprawnych oraz liczne osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji i jej zastosowań w motoryzacji” – powiedziała Dominika Bońkowska, właścicielka Toyota Bońkowscy.
Popularność hybryd Toyoty w Polsce rośnie co roku o około 50%. Toyota Auris Hybrid jest obecnie najpopularniejszym samochodem hybrydowym w kraju. Udział tego napędu w całkowitej sprzedaży modelu sięga już prawie 30% – hybryda jest najczęściej wybieraną wersją silnikową Aurisa. Rosnące zainteresowanie autami spalinowo-elektrycznymi wspierają władze kilkunastu polskich miast, przyznając kierowcom tych oszczędnych pojazdów ulgi na abonament za parkowanie lub całkowicie zwalniając ich z takich opłat. W Warszawie i Krakowie za kierownicą hybrydy można wjeżdżać do strefy ograniczonego ruchu.