Hyundai KONA teraz w wersji Hybrid

LeadPhoto Hyundai KONA teraz w wersji Hybrid
Po wersji elektrycznej i spalinowej w ofercie Hyundaia pojawiła się Kona Hybrid.
Movie
Content

Nazwa modelu Kona pochodzi od miejscowości Kona na wyspie Hawaii, zwanej także Wielką Wyspą, należącej do archipelagu Hawajów. Hyundai nie odniósł się do tego w jaki sposób nazwa odnosi się do niewielkiego, porządnie wykonanego SUVa. Debiut tego pierwszego subkompaktowego SUV-a marki Hyundai, jak nazywa go producent, nastąpił w 2017 roku, rok później Hyundai zaprezentował model Kona Electric, pierwszy całkowicie elektryczny SUV Hyundai. Producent chwali się, że od rynkowego debiutu w październiku 2017 roku model Kona został sprzedany na rynku europejskim w liczbie blisko 120 000 sztuk.

„Hyundai już teraz oferuje najszerszą gamę układów napędowych. Wraz z wprowadzeniem nowej, hybrydowej wersji modelu Kona zaoferujemy naszym europejskim Klientom jeszcze większy wybór, jeśli chodzi o ekologiczne modele typu SUV. Oprócz eleganckiego wyglądu i wydajnego hybrydowego układu napędowego, Klienci będą mogli korzystać z najnowocześniejszych funkcji łączności.” – powiedział Andreas-Christoph Hofmann, Wiceprezydent ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe.

Hybrydowy napęd

Nowa wersja hybrydowego SUV’a została wyposażona w system wspomagania oszczędnej jazdy (Eco DAS), który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa oraz zminimalizować zużycie hamulców. Tryb żeglowania analizuje informacje drogowe z systemu nawigacji, aby poinformować kierowcę o zbliżającej się konieczności hamowania (np. zmiana kierunku, skrzyżowanie, zjazd z autostrady) i może być aktywowany w zakresie prędkości od 40 do 160 km/h.

Eco DAS posiada dodatkowo funkcję inteligentnego zarządzania energią podczas podjazdów i zjazdów. Gdy przed przewidywanym podjazdem bateria jest pusta, Kona Hybrid zwiększa pracę silnika spalinowego w celu ładowania akumulatora. Natomiast kiedy osiągnięty jest dostateczny poziom naładowania baterii podczas jazdy w dół, interweniuje silnik elektryczny, aby zminimalizować zużycie paliwa, a energia jest odzyskiwana przy jednoczesnym hamowaniu regeneracyjnym.

Dwusprzęgłówka w hybrydzie

Kona Hybrid została wyposażona w 6-biegową dwusprzęgłową responsywną skrzynię biegów. Dzięki niżej zamontowanemu akumulatorowi samochód ma również niżej położony środek ciężkości, co sprawia, że przyjemność z prowadzenia jest jeszcze większa. W trybie eco istnieje możliwość hamowania odzyskowego za pomocą łopatek znajdujących się przy kierownicy. Po przełączeniu w tryb sport łopatki umożliwiają ręczną zmianę biegów. 

Silnik

W nowym modelu od Hyundaia zastosowano czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jednostka napędowa zapewnia maksymalną moc 105 KM i moment obrotowy 147 Nm. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi dostarcza 43,5 KM oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 170 Nm. Łącznie Kona Hybrid legitymuję się mocą 141 KM i 265 Nm momentu obrotowego.

Innowacyjne rozwiązania technologiczne, w tym system Blue Link®

W nowej hybrydowej wersji modelu Kona zastosowano Blue Link®, czyli system łączności z pojazdem, który wykorzystuje wbudowaną do samochodu telematykę. Dzięki temu systemowi kierowca może m. in. zdalnie zamknąć lub otworzyć pojazd za pomocą aplikacji na smartfona.

Opcjonalny system multimedialny z nawigacją wyświetla szeroki zakres przydatnych informacji na dzielonym ekranie dotykowym o przekątnej 10,25 cala oraz zapewnia obsługę głosową w sześciu językach przy wykorzystaniu technologii gromadzenia danych w chmurze* (* tylko w połączeniu z systemem Blue Link®). Wyświetlacz ma pozwalać na dzielenie widoku na dwa ekrany oraz na edycję widżetów i ikon. Wybierając standardowy system łączności, Klienci korzystając z wyświetlacza radia mogą odzwierciedlić zawartość swojego smartfona na 7-calowym wyświetlaczu za pomocą funkcji Apple CarPlay i Android Auto.

Duży kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego posiada grafiki specjalnie przygotowane dla wersji hybrydowej. Dodatkowo opcjonalny wyświetlacz Head-up dostarcza informacje istotne dla kierowcy na linii wzroku. Pozwala to na szybsze przetwarzanie informacji oraz ułatwia utrzymanie uwagi na drodze.

Aby upewnić się, że telefony użytkowników są zawsze naładowane, Kona Hybrid została opcjonalnie wyposażona w bezprzewodową indukcyjną podkładkę ładującą (standard Qi) do telefonów komórkowych.

Zmodernizowany wygląd wnętrza

Kona Hybrid dostępna będzie z dedykowanym dla wersji hybrydowej pakietem wykończenia wnętrza. W skład pakietu będą wchodzić białe akcenty znajdujące się wokół kratek nawiewu klimatyzacji oraz dźwigni zmiany biegów, a także szara podsufitka i wykończenie w kolorze fortepianowej czerni elementów takich jak klamki wewnętrzne, wstawki na kierownicy czy obudowy nawiewów.

W standardowym wyposażeniu model dostępny jest z czarną materiałową tapicerką wykończoną białymi szwami. Klienci mogą wybrać także tapicerkę skórzano-materiałową lub skórzaną wykończoną białymi lamówkami.

Oprócz dedykowanej dla wersji hybrydowej pakietu wnętrza White dostępne będą także pakiety Lime oraz Red dobrze znane użytkownikom z modelu Kona. Kolorowe akcenty pojawiają się wokół kratek nawiewu klimatyzacji, dźwigni zmiany biegów, przycisku do uruchamiania silnika. Ponadto w pakietach Lime oraz Red pasy bezpieczeństwa są w kolorze odpowiednio limonkowym lub czerwonym, a klamki wewnętrzne wykończone są lakierem w kolorze fortepianowej czerni. Kierownica obszyta została perforowaną skórą i wykończona kontrastowa nicią w kolorze odpowiednio limonkowym lub czerwonym.

Kona Hybrid oferuje pasażerom maksymalny poziom wygody. Podgrzewana kierownica zapewni ciepło i komfort nawet w najchłodniejsze dni. Przednie fotele dostępne są z 3-stopniowym podgrzewaniem, a także opcjonalnie z 3-stopniowym wentylowaniem. Tylne siedzenia także mogą być podgrzewane, aby zapewnić komfort pasażerom podróżującym z tyłu.

Szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa

Dla zapewnienia komfortowej i bezpiecznej jazdy, Kona Hybrid została wyposażona w kompleksowy pakiet technologii Hyundai SmartSense™. Najnowsze systemy wspomagania kierowcy stale monitorują środowisko wokół pojazdu, aby chronić kierowcę przed potencjalnymi zagrożeniami podczas jazdy.

Systemy, w które została wyposażona Kona Hybrid to m. in. system ostrzegania przed kolizjami czołowymi z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA), inteligentny tempomat (SCC) z funkcją zatrzymywania i ponownego ruszania, który w porównaniu ze standardowym tempomatem pozwala na automatyczne hamowanie i przyspieszanie, wykorzystując przednie czujniki radarowe, aby utrzymać stałą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu. Jeśli poprzedzający samochód zatrzyma się, system Stop & Go hamuje, aż do zatrzymania się samochodu i przyspieszy do żądanej prędkości, gdy tylko droga będzie wolna. Jeśli pojazd zatrzyma się na dłużej niż trzy sekundy, kierowca musi ponownie włączyć system za pomocą przycisku na kierownicy lub krótko naciskając pedał gazu. Opcjonalnie dostępny jest także asystent podążania na pasie ruchu (LFA), który utrzymuje pojazd na środku zadanego pasa ruchu oraz system inteligentnego ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLW), który wykorzystuje kamerę czołową oraz informacje dostarczane przez system nawigacji do wyświetlania w czasie rzeczywistym znaków ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania. Innymi dostępnymi opcjami są: system ostrzegania o pojazdach w martwym polu (BCW) oraz system ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA).

Ceny i wersje wyposażenia

Kona Hybrid dostępna będzie w trzech wersjach wyposażenie: Comfort, Style oraz Premium. Do wersji z napędem hybrydowym będzie można zamówić pakiety znane już z wersji spalinowych. Ceny modelu w wersjach bazowej odpowiednio Comfort, Style i Premium to 99 900 zł, 105 900 zł i 123 900 zł. Pełny cennik ze szczegółowymi listami wyposażenie zostanie opublikowany w sierpniu 2019.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!