Grupa PSA wdraża obecnie program AVA „Autonomous Vehicle for All” w celu zaoferowania klientom samochodu wyposażonego w autonomiczne funkcje, które będą bezpieczne, niezawodne, intuicyjne i dostępne dla wszystkich. Pierwsze funkcje wspomagania jazdy są już stosowane w najnowszych modelach marek Peugeot, Citroën i DS. Od 2018 roku zostaną wdrożone zautomatyzowane funkcje jazdy. Następnie, od 2020 roku, będą stopniowo wprowadzane funkcje autonomiczne, które umożliwią kierowcy przejście w tryb prowadzenia samochodu w sposób autonomiczny. Funkcje pozwolą na zupełnie inne podróżowanie, bez ograniczeń i bez poczucia zmęczenia, zwłaszcza w przypadku monotonnych odcinków jazdy. Technologia będzie dostępna dla wszystkich dzięki prostym i intuicyjnym interfejsom.
Chcąc sprostać tym wyzwaniom, grupa PSA rozwija nową architekturę elektroniczną (NEA), który jest prawdziwym „układem nerwowym” samochodu, gwarantującym niezawodność działania w każdej sytuacji, bezpieczeństwo pasażerów i bezpieczeństwo danych. Architektura NEA została zaprojektowana w sposób pomysłowy, modułowy i rozwojowy. Konieczne są też technologie percepcyjne, dzięki którym można odtworzyć otoczenie samochodu oraz algorytmy automatycznego prowadzenia z elementami sztucznej inteligencji.
Ponadto Grupa PSA aktywnie uczestniczy w opracowaniu zmian prawnych i normatywnych, które towarzyszą wejściu na rynek autonomicznego samochodu, między innymi kwestii homologacji i harmonizacji infrastruktury.
Innovation Days były okazją do przetestowania autonomicznych pojazdów testowych wyposażonych w funkcjonalności poziomów 3 „eyes off” i 4 „mind off” grupy PSA w rzeczywistych warunkach ruchu.
Uczestnicy przetestowali funkcje wspomagania jazdy, które są obecnie instalowane w nowych modelach Peugeot 3008 i 5008, Citroën C4 Picasso i SpaceTourer i wkrótce w DS 7 CROSSBACK.
Więcej informacji w materiałach prasowych, zdjęciach i filmach dostępnych na stronie:
https://medialibrary.groupe-psa.com/corporate/identification?token=bBtu71Bt5.