W wielu modelach Opel oferuje najnowocześniejsze reflektory LED, które automatycznie dostosowują wiązkę świetlną do sytuacji i otoczenia. Doskonałym przykładem takiego rozwiązania jest druga generacja, wyznaczających trendy matrycowych reflektorów IntelliLux LED®, dostępnych również w nowym Oplu Insignii Country Tourer. Flagowy Opel w uterenowionej wersji jest eleganckim i uniwersalnym kombi, które noc zamienia w dzień. Dzięki znacznej poprawie widoczności istotnie wzrosło bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów oraz innych użytkowników drogi.
Zależy nam, aby nasi klienci mieli dobrą ogólną widoczność także w tych miesiącach, w których dni są wyjątkowo krótkie. Dlatego oferujemy najlepsze w swojej klasie innowacyjne technologie oświetlenia nie tylko we flagowej Insignii, ale także w wielu innych modelach naszej marki. Dzięki temu jazda nocą może znów być przyjemna, a przede wszystkim bezpieczna — powiedział Peter Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w firmie Opel.
Blask w pełnym tego słowa znaczeniu: nowa generacja matrycowych reflektorów IntelliLux LED®
Przełomowe matrycowe reflektory IntelliLux LED® zostały wprowadzone w najnowszej generacji Opla Astry. W reflektorach bestsellerowego modelu klasy kompaktowej zastosowano 16 segmentów diodowych (po 8 z każdej strony), które automatycznie i nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W razie potrzeby część wiązki wokół pojazdu poprzedzającego lub nadjeżdżającego z przeciwka jest po prostu wygaszana. W ten sposób wyeliminowano oślepianie innych użytkowników drogi, zapewniając jednocześnie najlepszą widoczność. Eksperci szybko zgodzili się, że: Technologia matrycowych reflektorów Opla stanowi przełom w systemach oświetlenia samochodowego. Po wszechstronnych testach przeprowadzonych przez jurorów system okazał się tak skuteczny, że w 2015 roku niezależni europejscy dziennikarze motoryzacyjni oceniający pojazdy w plebiscycie AUTOBEST uznali go wręcz za „magiczny”.
Zasada działania systemu jest wyjątkowo prosta: gdy tylko pojazd opuści miasto, reflektory IntelliLux LED® w Astrze lub Insignii automatycznie włączają się i nieustannie dostosowują długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, autostrada czy pokonywanie zakrętu lub łuku drogi. Supernowoczesny system oświetlenia dosłownie zamienia noc w dzień — ale tylko dla kierowców i pasażerów, bo nie oślepia innych użytkowników drogi.
Reflektory w nowym Oplu Insignii Country Tourer (a także w Grand Sport i Sports Tourer) charakteryzują się istotnie większą skutecznością dzięki podwojeniu (do 32) liczby segmentów LED. Efekt jest imponujący: nowe reflektory są bardziej eleganckie dzięki mniejszym odstępom między poszczególnymi segmentami diodowymi, a większa liczba tych segmentów pozwala na bardziej płynne i precyzyjne sterowanie snopem światła. W rezultacie adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED® generują więcej jaśniejszego światła.
Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory LED IntelliLux® Insignii drugiej generacji w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcania pojazdu, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu. Kolejną cechą jest oświetlenie punktowe zintegrowane z reflektorami IntelliLux LED®, dzięki któremu światła drogowe uzyskują zasięg aż do 400 metrów. Kierowca może zatem dostrzec zwierzęta przebiegające drogę z większej odległości niż poprzednio — to szczególnie ważne jesienią, w czasie jazdy poza miastem wczesnym rankiem lub wieczorem.
Innowacyjne w pełni diodowe reflektory w wielu modelach: Opel upowszechnia technologie oświetlenia
Opel oferuje wzorcową technologię oświetlenia nie tylko we flagowej Insignii i bestsellerowej Astrze, ale także w innych segmentach rynku. Na przykład nowy Grandland X jest wyposażony w reflektory LED z systemem AFL. Technologia LED pozwala na zmianę kształtu wiązki światła przy jednoczesnej poprawie funkcjonalności w porównaniu z poprzednio stosowanymi technologiami oświetlenia. Ponadto system automatycznej regulacji świateł drogowych wykorzystujący obraz z kamery zapobiega oślepianiu innych użytkowników dróg, uwalniając przy tym kierowcę od konieczności ręcznego przełączania świateł mijania na drogowe i odwrotnie. Reflektory LED AFL w Oplu Grandlandzie X oferują w sumie siedem trybów pracy: pozamiejski, autostradowy, miejski, doświetlanie zakrętów, światła na złą pogodę, dynamiczne doświetlanie łuku drogi i asystent świateł drogowych.
To samo dotyczy bestsellerowego SUV‑a Mokki X i kompaktowego minivana Zafiry. W obydwu modelach Opla zastosowano także nowoczesną technologię w pełni diodowego oświetlenia, która oferuje różne funkcje, od świateł do jazdy miejskiej i pozamiejskiej po tryb turystyczny przydatny w krajach z ruchem lewostronnym. W modelu Crossland X, odważnie zaprojektowanym crossoverze obecnym na rynku od kilku miesięcy, Opel wprowadził w pełni diodowe przednie reflektory z takimi funkcjami, jak doświetlanie zakrętów, asystent świateł drogowych i automatyczne poziomowanie wiązki świetlnej. Rozwiązania te gwarantują optymalne oświetlenie drogi przed pojazdem i zapewniają możliwie najlepszą widoczność — na poziomie wyznaczającym trendy w tej klasie pojazdów.
Od ukrytych reflektorów do AFL+: Opel jest pionierem w technologii oświetlenia
Matrycowe reflektory IntelliLux LED® oraz w pełni diodowe reflektory adaptacyjne to przełomowe technologie, które firma Opel udostępniła szerokiej rzeszy klientów. Jest to potwierdzenie konsekwentnego podejścia, które Opel realizuje od dziesięcioleci.
Już w 1968 roku Opel GT imponował nie tylko nowatorską sylwetką nawiązującą do kształtu butelki coca-coli — kultowy pod względem stylistycznym model był również pierwszym niemieckim samochodem wyposażonym w chowane reflektory. W 1989 roku na rynku pojawił się Opel Calibra — jeden z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów z reflektorami eliptycznymi. Reflektory o wysokości zaledwie 7 cm nadawały sportowemu coupé niepowtarzalny wygląd i poprawiały jego własności aerodynamiczne.
W 2003 roku, wraz z wprowadzeniem innowacyjnego systemu AFL, Opel jako pierwszy producent zaoferował dynamiczne oraz 90‑stopniowe doświetlanie zakrętów w modelu klasy średniej. W 2004 roku Opel Astra był pierwszym samochodem kompaktowym z funkcją doświetlania zakrętów, a w 2006 roku marka zdemokratyzowała kolejną technologię bezpieczeństwa, wprowadzając bi-halogenowe doświetlanie zakrętów i łuków drogi w segmencie minivanów (Meriva) i małych samochodów (Corsa).
W 2008 roku przyszedł czas na kolejną generację systemu oświetlenia. Reflektory AFL+ zadebiutowały wraz z modelem Insignia, wyznaczając nowy standard dla branży motoryzacyjnej. Zmienny rozkład wiązki świetlnej emitowanej przez reflektory ksenonowe dostosowywał się do profilu drogi, prędkości oraz warunków jazdy.