Insignia Grand Sport - prezentacja flagowego modelu Opla

LeadPhoto Insignia Grand Sport - prezentacja flagowego modelu Opla
Na najbliższym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2017 roku Opel zaprezentuje nowy flagowy model - Insignia Grand Sport, który będzie następcą udanej Insignii pierwszej generacji, Samochodu Roku 2009. Samochód, którego oficjalną premierę rynkową zaplanowano na przyszły rok, będzie dostępny z szeroką gamą turbodoładowanych silników i skrzyń biegów najnowszej generacji. Nowością w ofercie będzie wysoce wydajna ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym.
Content

Insignia Grand Sport opiera się na nowej architekturze pojazdu. Rozstaw osi wydłużono o 92 mm, co przekłada się na znacznie przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Projektanci nadali nowej Insignii Grand Sport sportowe proporcje, dzięki którym samochód sprawdza się w roli flagowego modelu: optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości, ma smukłą i dynamiczną sylwetkę coupé, a przy tym nie brakuje mu dostojności charakterystycznej dla pojazdów klasy wyższej. We wnętrzu Insignia Grand Sport zachwyca oszczędną w detalach deską rozdzielczą, która otacza kierowcę. Pozycja fotela obniżona o 3 centymetry zapewnia bardziej intensywne i bezpośrednie wrażenia z jazdy.

Nowa Insignia Grand Sport nie tylko wygląda bardziej dynamicznie, lecz jest też taka w rzeczywistości. Podobnie jak w przypadku Opla Astry przy projektowaniu nowej Insignii wiele uwagi poświęcono wydajności. Zoptymalizowana konstrukcja nadwozia oraz zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu o 175 kilogramów, z pożytkiem dla precyzji prowadzenia i zwrotności. Nowe rozwiązania techniczne, takie jak napęd na wszystkie koła z nowoczesnym systemem wektorowania momentu obrotowego czy nowa ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, pozwalają kierowcy w pełni wykorzystać atuty samochodu.

Ponadto Insignia Grand Sport jest wyposażona w szereg technologii, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz jeszcze bardziej relaksujące i komfortowe. Wykorzystując doświadczenia z wysoko ocenianym matrycowym systemem oświetlenia adaptacyjnego LED zastosowanym w Astrze, inżynierowie firmy Opel opracowali drugą generację systemu LED IntelliLux® przeznaczoną do Insignii. Reflektory w tym samochodzie reagują jeszcze szybciej, działają z jeszcze większą precyzją i świecą z jeszcze większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery obserwujące otoczenie pojazdu, zapewniające widok 360°, wraz z funkcjami podnoszącymi komfort, takimi jak fotele premium z atestem AGR, maty grzejne w przednich i tylnych fotelach czy podgrzewana szyba czołowa, dodatkowo zwiększają wygodę użytkowania nowej Insignii. Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć systemu multimedialnego i opcji łączności dostępnych za pośrednictwem systemu IntelliLink najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar. Wraz z pojawieniem się na rynku nowej Insignii doradcy OnStar zaczną też świadczyć nową usługę osobistego asystenta. Nowa Insignia Grand Sport to samochód, który dba o bezpieczeństwo nie tylko pasażerów, ale i pieszych. W przypadku kolizji aluminiowa maska silnika w ciągu milisekund unosi się, aby zwiększyć odległość od twardych elementów, które osłania, ograniczając w ten sposób ryzyko poważnych urazów u pieszego.

Firma Opel modelem Insignia Grand Sport po raz kolejny dokonuje wielkiego wyczynu. W nowym flagowym modelu oferujemy wszystkie wysoko oceniane rozwiązania sprawdzone w Astrze w jeszcze atrakcyjniejszym wydaniu. Żaden inny samochód w klasie Insignii nie może pochwalić się tyloma supernowoczesnymi technologiami. Skonstruowaliśmy samochód lżejszy, zwrotniejszy i zapewniający fantastyczne wrażenia z jazdy. Naszym projektantom udało się stworzyć wyjątkowe połączenie elegancji i sportowego charakteru, którego pozazdrościć mogą nawet droższe modele wyższych klas. Nowa Insignia rzeczywiście wspięła się na wyższy poziom. Nazwa Grand Sport pasuje do niej doskonale — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann.

Czyste emocje: wzornictwo inspirowane Monzą Concept

Nie bez powodu tak podziwiana Monza Concept była inspiracją dla stylistyki nadwozia i wnętrza nowej Insignii Grand Sport. Monza towarzyszyła projektantom przez cały czas pracy nad nowym flagowym Oplem. Ich zadaniem było zaprojektowanie Insignii w taki sposób, by pod względem ekskluzywności, smukłości i sportowego charakteru dorównywała samochodowi koncepcyjnemu.

Efekt mówi sam za siebie. Dynamicznej sylwetce nowej Insignii Grand Sport towarzyszy niższa masa. Mimo że długość pojazdu (4897 mm) zwiększyła się minimalnie w porównaniu z poprzednikiem, samo nadwozie jest lżejsze o około 60 kilogramów. W sumie nowa generacja waży aż o 175 kilogramów mniej niż poprzednia. Rozstaw osi w zupełnie nowej architekturze podwozia został wydłużony o 92 milimetry, przednie i tylne zwisy rozsądnie skrócono, a rozstawy kół poszerzono o 11 milimetrów. W ten sposób Insignia Grand Sport zyskała proporcje zbliżone do samochodu wyższej klasy z tylnym napędem. Z rozmachem narysowana linia dachu znajduje się o 29 milimetrów niżej, podkreślając dynamikę atletycznej i eleganckiej sylwetki typowej dla coupé.

Wyrazisty grill i wąskie reflektory inspirowane Monzą Concept wizualnie poszerzają przód i nadają mu zdecydowany charakter. Krata wlotu powietrza jest osadzona niżej w porównaniu z dotychczasowym modelem, co podkreśla solidność sylwetki.

Kontur szyb bocznych jest zaznaczony tylko górną, chromowaną listwą, bez pełnej oprawy, a typowa dla nadwozia coupé linia dachu optycznie obniża samochód, akcentując jego rozciągniętą sylwetkę. Przetłoczenie w dolnej części drzwi kieruje uwagę w stronę tyłu samochodu. Nowa Insignia Grand Sport jest tak smukła, na jaką wygląda: wzorcowy współczynnik oporu aerodynamicznego 0,26 należy do jednego z najniższych w tej klasie pojazdów.

Z tyłu przejrzyste i proste linie w połączeniu z charakterystycznymi światłami LED z motywem podwójnego skrzydła również sprawiają, że samochód wygląda na szerszy niż jest w rzeczywistości. Nowo zaprojektowane centralne światło stop w technologii LED jest zintegrowane z krawędzią dachu. Nadaje ono tyłowi pojazdu bardziej nowoczesny charakter, typowy dla samochodów marek premium.

Chcieliśmy, aby nowa Insignia Grand Sport była postrzegana, zarówno w proporcjach, jak i w detalach, jako ekskluzywny samochód wyróżniający się jakością — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w europejskim oddziale firmy Opel. Na jej styl składają się łagodne linie i subtelne powierzchnie połączone z ostrymi, precyzyjnymi krawędziami, uwydatniającymi dynamiczne proporcje nadwozia. Samochód wydaje się dłuższy, niższy i szerszy niż jest w rzeczywistości i zdecydowanie wygląda na ekskluzywny model. Każdy element jego stylistyki kojarzy się z technologią i najwyższą precyzją. Nowa Insignia jest niezwykle atrakcyjną propozycją pod względem relacji ceny do wartości, dającą poczucie posiadania ekskluzywnego samochodu klasy wyższej.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!