Internet najchętniej konsultowanym źródłem informacji o autach

LeadPhoto Internet najchętniej konsultowanym źródłem informacji o autach
Zgodnie z raportem „My Car, my way” Cars Online 2012/13 opracowanym przez Campgemini w 2012 roku 94% konsumentów użyło Internetu do wyszukiwania samochodów.
Content

Jest to prawdopodobnie najprawdopodobniej jeden z najsilniejszych trendów na rynku motoryzacyjnym ostatnich 10 lat. Dekadę wcześniej, czyli w 2002 roku, jedynie 20% ankietowanych odpowiadało, że przed zakupem samochodu szukało go w Internecie. Obecnie 47% klientów odwiedza strony producentów i importerów zanim zdecyduje się na zakup samochodu. W czołówce źródeł informacji znajdują się też strony informacyjne i wyszukiwarki (np. Consumer Reports).

Poza tym badania wykazały, że konsumenci sprawdzają nie tylko strony internetowe, ale także profile społecznościowe, motoryzacyjne blogi oraz fora, aby sprawdzić opinie innych kierowców. Strony producentów i dealerów powinny pomagać potencjalnemu klientowi w dokonaniu wyboru marki, modelu, opcji wyposażenia i ceny przyszłego auta, chociaż niewielu konsumentów decyduje się na zakup samochodu online. Jedynie 39% ankietowanych odpowiedziało, iż rozważyłoby zakup auta przez Internet. Co się zaś tyczy zakupu u dealera, 45% badanych stwierdziło, że jeżeli byłaby taka możliwość, woleliby zakupić samochód bezpośrednio od producenta, bez pośredników.

Źródło: badania Campgemini dla Cars Online 2012/13

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!