Jak infrastruktura ładowania samochodów elektrycznych zmienia świat

LeadPhoto Jak infrastruktura ładowania samochodów elektrycznych zmienia świat
„Przewodnik po samochodach elektrycznych dla opornych” tym razem skoncentruje się na stworzonej przez Nissana infrastrukturze ładowania samochodów elektrycznych — najbardziej rozbudowanej sieci ładowarek w Europie i jednym z filarów ekosystemu e-mobilności japońskiej marki.
Content

Jednym z założeń Nissana jest dążenie do tego, żeby ładowanie samochodu elektrycznego było nawet łatwiejsze od tankowania auta spalinowego. Generalnie korzystanie z samochodu elektrycznego jest tak proste jak używanie telefonu komórkowego. Gdy wyczerpuje się zapas energii, wystarczy podłączyć się do gniazdka, naładować akumulator i już można ruszać w dalszą drogę.

Podobnie jak w przypadku urządzeń mobilnych, ładując samochód można korzystać z dowolnego gniazdka elektrycznego, choćby w domu, niemniej pojawiają się coraz to nowe, specjalistyczne rozwiązania, które pozwalają skrócić czas ładowania.

Nissan zainstalował więcej stacji szybkiego ładowania niż jakikolwiek inny producent samochodów i nadal realizuje swoje zobowiązanie do rozbudowy tej sieci. Obecnie w całej Unii Europejskiej działa ponad 70 000 specjalnych gniazd ładowania, w tym ponad 4 000 stacji szybkiego ładowania.

Infrastruktura ładowania pozwala na ładowanie akumulatorów pojazdu w domu lub w podróży.

W domu użytkownik może korzystać z kabla ładowania prądem zmiennym lub z ładowarki naściennej (tzw. AC Wall Box), która dostarcza prąd zmienny do samochodu, gdzie jest on zamieniany na prąd stały. W tym procesie wykorzystywana jest pokładowa ładowarka, która bardzo skraca czas ładowania.

W podróży energię można uzupełnić w punktach ładowania prądem zmiennym, które ładują akumulator w takim samym trybie, jak domowa ładowarka naścienna. Urządzenia tego typu można spotkać zwykle na ulicznych parkingach, lotniskach lub centrach handlowych.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!