„Nissan w ramach współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Elektromobilności włączył się w program dla szkół i przygotował firm edukacyjny. Ten kilkunastominutowy materiał porusza zagadnienia związane z zanieczyszczeniami pochodzącymi ze środków transportu, pokazuje jak małe codzienne gesty, takie jak wybór samochodu elektrycznego, zamiast spalinowego, czy w przypadku dzieci – hulajnogi mogą wpłynąć na jakość powietrza” – wyjaśnia Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce. „Jako globalnego producenta pojazdów bezemisyjnych cieszy nas możliwość wsparcia nauczycieli w szerzeniu idei proekologicznych, które nam samym są bardzo bliskie”.
„Chcieliśmy również podkreślić rolę samych szkół w procesie wdrażania rozwiązań na rzecz czystszego powietrza na terenach przyszkolnych, jak również uzmysłowić im jak inicjować u uczniów właściwą postawę wobec współczesnych wyzwań klimatycznych w zakresie mobilności” – powiedziała Anna Różańska, Dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Elektromobilności.
Nissan rozpoczął prace nad bezemisyjną technologią i wprowadził do sprzedaży pojazdy elektryczne dla masowego odbiorcy już niemal 10 lat temu. Flagowy model Nissan Leaf do dziś pozostaje liderem łącznej sprzedaży wśród samochodów z takim napędem na świecie. Co więcej, po serii rygorystycznych testów w ramach niezależnej inicjatywy na rzecz czystego powietrza i efektywności energetycznej Leaf w tym roku otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek Green NCAP.