Jak zarządzać 16 milionami części dziennie? Seat ma rozwiązanie

LeadPhoto Jak zarządzać 16 milionami części dziennie? Seat ma rozwiązanie
W zakładach Seata w Martorell właśnie ruszyła innowacyjna Wieża Kontrolna, koordynująca ponad 16 milionami części, z których każdego dnia produkuje się samochody. Wprowadzenie systemu pozwoli klientom na zmianę specyfikacji samochodów nawet po złożeniu zamówienia.
Content

Ściana telebimów podzielona na ekrany ze stale aktualizowanymi wykresami, mapami, trasami i wynikami. Wbrew pozorom to nie wieża kontroli lotów na lotnisku, lecz Wieża Kontrolna w Centrum Logistycznym Seata, czyli nowy system zarządzania danymi. Dzięki niemu możliwe jest zarządzanie w czasie rzeczywistym 16 milionami części wykorzystywanymi do produkcji 2300 pojazdów dziennie.

Innowacyjna łączność
Wprowadzenie nowatorskiego rozwiązania w Centrum Logistycznym zajęło 26 tygodni. Obecnie do określenia dokładnej lokalizacji każdego elementu potrzebnego do produkcji samochodu wystarczy aplikacja mobilna. „Po pierwszy raz w historii Seata mamy możliwość otrzymania w czasie rzeczywistym informacji o przepływie materiałów, stanie procedur tranzytowych czy zużyciu materiałów produkcyjnych” – wymienia David Castilla, dyrektor projektu.„Informacje, których zdobycie wymagało wcześniej wielu telefonów i kilku godzin, teraz możemy uzyskać w kilka sekund”.

Nowe możliwości dla klientów
Każdy samochodów jest układanką tysięcy potrzebnych części, które należy połączyć w odpowiedniej kolejności. Tym ważniejsze jest informacja dotycząca czasu przybycia podzespołów do zakładu produkcyjnego. „Chcemy mieć pod kontrolą wszystko, od stanu zasobów u dostawców po status linii produkcyjnej, działu transportowego i centrów logistycznych” – dodaje Castilla. Dzięki tym danym można zastosować narzędzia rozwiązywania problemów jeszcze przed ich wystąpieniem. „Projekt Seata pokazuje, jakie nowe możliwości otwierają się przed zespołami logistycznymi i produkcyjnymi dzięki cyfrowej rewolucji. Było to wyzwaniem, ale po 26 tygodniach mogę powiedzieć, że udało się nam zrobić duży krok w przód. Zyskają na tym przede wszystkim klienci, którzy otrzymają dostęp do wszystkich najważniejszych informacji o ich pojeździe i czasie dostawy” - zapewnia dr Christian Vollmer, wiceprezes ds. produkcji i logistyki Seata.

Pionierski system już w najbliższej perspektywie skróci czas oczekiwania na realizację zamówienia. „Nabywcy staną się częścią procesu planowania i będą mogli poprosić o zmianę koloru samochodu przed etapem malowania lub zamówić dodatkowe wyposażenie. Dzięki temu lepiej poznamy prawdziwe potrzeby klientów i dostosujemy nasz łańcuch dostaw tak, by jak najlepiej spełnił ich oczekiwania” – tłumaczy Enric Martí odpowiedzialny za dział logistyki Seata.

Większa wydajność, mniej CO2
Wykorzystanie danych z Wieży Kontroli przełoży się na dostosowanie tras transportowych, co wpłynie pozytywnie na środowisko. Mobilna aplikacja będzie przekazywać informacje geolokalizacyjne z samochodów dostawczych, co pozwoli na bieżące dostosowywanie procedur transportowych. Aplikacja już pozwala na określenie przewidywanego czasu przybycia, a w kolejnych fazach projektu zyska umiejętność doboru tras transportu w zależności od aktualnych warunków pogodowych, co skróci czas jazdy i tym samym ograniczy emisję spalin.

Aplikacja Wieży Kontroli trafiła do ścisłej czołówki projektów wyróżnionych podczas Dnia Innowacji Seata, wydarzenia doceniającego najciekawsze nowe pomysły inicjowane przez pracowników. „Na obecnym etapie potrafimy z dużym wyprzedzeniem przewidzieć zapotrzebowanie produkcyjne. To korzyść dla klientów, którym możemy przekazać wiadomość o dokładnej dacie dostawy samochodu, bazując na informacjach o dostępności elementów i czasie poszczególnych transportów” – dodaje David Castilla.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!