Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z rekordowych osiągów naszego nowego crossovera” – powiedział Orth Hendrick, wice-prezydent ds. planowania produktu Kia Motors America – Zamierzaliśmy zbudować pojazd, który byłby rzeczywiście funkcjonalny, wysmakowany stylistycznie i bardzo ekonomiczny, stąd też tytuł Guinness Word Record® może tylko potwierdzić, że osiągnęliśmy to, co chcieliśmy.
W ocenie producenta Kia Niro to auto, jakiego do tej pory nie było. Skonstruowane na całkowicie nowej płycie podłogowej, powstałej z wykorzystaniem lekkich i wytrzymałych materiałów, łączy ze sobą dwa światy. Z jednej strony jest crossoverem o zgrabnej i ładnie narysowanej sylwetce, z drugiej strony to bardzo nowoczesna hybryda.
Niro napędza 1,6-litrowa, 105-konna jednostka benzynowa, pracująca w cyklu Atkinsona. Ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz systemem odzyskiwania ciepła ze spalin, co przyspiesza jej nagrzewanie. Wspomaga ją niewielki silnik elektryczny o mocy 43,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 170 Nm. Oczywiście, dostępny jest on przy zerowych obrotach, dzięki czemu układ napędowy crossovera Kia wytwarza łącznie 265 Nm, i to w zakresie od 1000 do 2500 obr./min. A to oznacza, że Niro pod względem przebiegu momentu obrotowego przebija nawet turbodiesle.
Akumulatory litowo-jonowe ważą tylko 33 kg. Zostały umieszczone pod kanapą, dzięki czemu nie wpływają negatywnie na zachowanie auta w zakrętach. W odróżnieniu od wielu współczesnych hybryd Niro w układzie przeniesienia napędu korzysta z dwusprzęgłowej przekładni automatycznej, która szybko zmienia biegi i sprawnie wykonuje kickdown. Dzięki jej zastosowaniu ten nowy crossover jeździ jak każdy innych samochód.