Budowa fabryki zajęła zaledwie 13 miesięcy. Jeszcze żaden inny zakład produkcyjny Kia nie został wybudowany tak szybko. Powierzchnia terenu na których znajduje się tłocznia blachy, montownia nadwozi, lakiernia, montownia silników i linia montażu końcowego wynosi 500 hektarów. W ciągu tych 13 miesięcy, do budowy fabryki dziewięć lokalnych firm użyło ponad 27.000 ton stali.
Inwestycja pochłonęła 3 mld dolarów. Co roku mury fabryki ma opuszczać 300 000 samochodów. 60% z nich będzie trafiać do USA i Kanady, 20% na rynek meksykański, a pozostałe 20% do krajów Ameryki Łacińskiej. Głównym modelem produkowanym w meksykańskiej fabryce będzie Kia Forte (znana także na niektórych rynkach jako Cerato).
Dzięki nowemu zakładowi, pracę znajdzie około 70 000 osób, z czego 14 000 bezpośrednio w fabryce. Nowy obiekt dołączył do 10 innych zakładów produkcyjnych Kia zlokalizowanych w Korei, Chinach, Rosji, USA i oczywiście w słowackiej Żylinie.
Fabryka w Meksyku dysponuje jedną z najnowocześniejszych aparatur badawczych jakości montażu nadwozia i obróbki mechanicznej, laboratoriami testowymi w zakresie kalibracji, metalurgii i emisji spalin oraz precyzyjnymi urządzeniami pomiarowymi. Zgodnie z założeniami, zakład w Ameryce Łacińskiej spełnia najostrzejsze normy w zakresie ochrony środowiska naturalnego, stając się tym samym wzorcem dla przemysłu motoryzacyjnego w tym regionie.
Sprzedaż samochodów marki Kia rozpoczęła się w Meksyku oficjalnie w lipcu tego roku. W ciągu pięciu ostatnich miesięcy koreański producent otworzył tam 46 salonów sprzedaży.