Downsizing przynosi także kolejną przewagę: obniżone zapotrzebowanie na paliwo, które tu udało się ograniczyć o 6% w stosunku do poprzedzającej jednostki. Wynik ten udało się osiągnąć dzięki ograniczeniu sił bezwładności i zwiększeniu efektywności pompy oleju. ŠKODA FABIA i ŠKODA FABIA COMBI z nową jednostką napędową będą miały swój światowy debiut podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Genewie, które odbędą się już w dniach 7-19 marca.
Ograniczenie pojemności skokowej i wagi, większa moc turbodoładowania – nowa jednostka obecna w modelach FABIA i FABIA COMBI wyposażona jest we wszystkie najnowsze zdobycze technologiczne czeskiej marki. Dzięki zwiększeniu ciśnienia wtrysku paliwa do 250 barów, obydwa warianty nowej jednostki 1.0 oferują lepsze osiągi od zastępowanych konstrukcji o pojemności 1,2 litra, przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 6%.
Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje wyposażonej w ten wariant napędowy FABII 9,5 sekundy (FABII COMBI: 9,6 sekundy), prędkość maksymalna wynosi 196 km/h (FABIA COMBI: 199 km/h). Podniesiony moment obrotowy jest szczególnie odczuwalny poza terenem zabudowanym i na drogach szybkiego ruchu. Zwiększoną elastyczność jednostki potrafi dobrze wykorzystać opcjonalna siedmiobiegowa przekładnia automatyczna DSG. Na najwyższym przełożeniu przyspieszenie z 60 do 100 km/h zajmuje teraz o całe 2,6 sekundy mniej (w wersji hatchback: o 2,4 sekundy), podczas gdy przyspieszenie w zakresie 80-120 km/h jest krótsze nawet o 4,1 sekundy (3,9 sekundy dla wersji hatchback).