ŠKODA FABIA 1.0 TSI: dynamiczny trzycylindrowy silnik

LeadPhoto ŠKODA FABIA 1.0 TSI: dynamiczny trzycylindrowy silnik
Mniejsza pojemność skokowa, mniej cylindrów, więcej mocy. W modelach ŠKODA FABIA i ŠKODA FABIA COMBI trzycylindrowy silnik 1.0 TSI z czterema zaworami na cylinder zastępuje wykorzystywany do tej pory motor czterocylindrowy o pojemności 1,2 litra. Nowa jednostka występować będzie w dwóch wariantach. Pierwsza oferuje więcej mocy – 95 KM. Druga, o mocy 110 KM, posiada maksymalny moment obrotowy zwiększony ze 175 do 200 Nm, a przez to także lepszą elastyczność – przyspieszenie z 80 do 120 km/h skrócono do zaledwie 3,9 sekundy.
Content

Downsizing przynosi także kolejną przewagę: obniżone zapotrzebowanie na paliwo, które tu udało się ograniczyć o 6% w stosunku do poprzedzającej jednostki. Wynik ten udało się osiągnąć dzięki ograniczeniu sił bezwładności i zwiększeniu efektywności pompy oleju. ŠKODA FABIA i ŠKODA FABIA COMBI z nową jednostką napędową będą miały swój światowy debiut podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Genewie, które odbędą się już w dniach 7-19 marca.

Ograniczenie pojemności skokowej i wagi, większa moc turbodoładowania – nowa jednostka obecna w modelach FABIA i FABIA COMBI wyposażona jest we wszystkie najnowsze zdobycze technologiczne czeskiej marki. Dzięki zwiększeniu ciśnienia wtrysku paliwa do 250 barów, obydwa warianty nowej jednostki 1.0 oferują lepsze osiągi od zastępowanych konstrukcji o pojemności 1,2 litra, przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 6%.

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje wyposażonej w ten wariant napędowy FABII 9,5 sekundy (FABII COMBI: 9,6 sekundy), prędkość maksymalna wynosi 196 km/h (FABIA COMBI: 199 km/h). Podniesiony moment obrotowy jest szczególnie odczuwalny poza terenem zabudowanym i na drogach szybkiego ruchu. Zwiększoną elastyczność jednostki potrafi dobrze wykorzystać opcjonalna siedmiobiegowa przekładnia automatyczna DSG. Na najwyższym przełożeniu przyspieszenie z 60 do 100 km/h zajmuje teraz o całe 2,6 sekundy mniej (w wersji hatchback: o 2,4 sekundy), podczas gdy przyspieszenie w zakresie 80-120 km/h jest krótsze nawet o 4,1 sekundy (3,9 sekundy dla wersji hatchback).

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!