ŠKODA na drodze po rekord: już milion samochodów dostarczonych w 2016 roku

LeadPhoto ŠKODA na drodze po rekord: już milion samochodów dostarczonych w 2016 roku
23 listopada ŠKODA przekroczyła próg miliona samochodów dostarczonych Klientom w 2016 roku. Czeska marka kontynuuje kurs obrany na rekordowe wzrosty: siedmiocyfrowy wynik osiąga już trzeci raz w historii, tym razem docierając do miliona dostaw o miesiąc wcześniej niż w najlepszym dotychczas roku poprzednim.
Content

Wyniki osiągane w obecnym roku finansowym dowodzą, że ŠKODA potrafi skutecznie wchodzić na nowe segmenty na rynkach całego świata dzięki swojej nowoczesnej i nieustannie rozwijanej palecie modelowej – mówi Prezes Zarządu ŠKODY, Berhnard Maier. Będziemy kontynuować nasz rozwój w roku 2017. Kluczową rolę odegra w tej strategii zupełnie nowa ŠKODA KODIAQ, nasz reprezentant w najintensywniej rozwijającym się obecnie segmencie samochodów typu SUV.

Szczególnie dynamiczny rozwój wyniku w tym roku zaliczył model SUPERB: od początku stycznia do końca października Klienci na całym świecie odebrali blisko 115 000 egzemplarzy najwyżej pozycjonowanego modelu czeskiej marki. W porównaniu do tego samego okresu rok temu oznacza to wzrost wyniku aż o 85,2% (61 900 sztuk modelu dostarczonych przez pierwsze dziesięć miesięcy 2015 roku). Bardzo dobre wyniki notują także miejski model FABIA i kompaktowy RAPID. Ich wyniki w tym okresie wzrosły o odpowiednio 6,7% oraz 7% wobec roku poprzedniego.

Do rekordowego wyniku osiągniętego już w tym roku przyczynił się także model OCTAVIA – serce gamy modelowej ŠKODY. Przez pierwsze dziesięć miesięcy bieżącego roku czeska marka dostarczyła już 361 700 sztuk swojego bestsellera. Nadchodząca w przyszłym roku udoskonalona odsłona modelu pozwoli jeszcze wzmocnić jego silną pozycję na rynkach całego świata.

Przyszły rok będzie także świadkiem rynkowego debiutu zupełnie nowego, dużego SUV-a czeskiej marki. Z modelem KODIAQ ŠKODA debiutuje w najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmencie całego rynku samochodowego. Model ten otworzy czeską markę na zupełnie nowe grupy odbiorców. W salonach są już przyjmowane zamówienia, a pierwsze samochody zostaną dostarczone Klientom w lutym 2017 roku.

Poza dobrymi perspektywami na nadchodzący rok, ŠKODA skupia się na wzroście długofalowym. Plan działania został przedstawiony w „Strategii 2025”, z którą czeska marka przygotowuje się na wyzwania stojące przed branżą motoryzacyjną w najbliższej dekadzie. Kluczowe elementy tego planu obejmują zagadnienia elektromobilności, cyfryzacji, produktów i produkcji, jak i rozwiązań mobilnych i łączności internetowej. ŠKODA planuje rozwój na dwóch płaszczyznach: w zakresie wzrostu wyników sprzedaży, jak i w objęciu w trendzie wzrostowym także nowych sektorów rynku, takich jak dostarczanie cyfrowych usług mobilności.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!