ŠKODA OCTAVIA z silnikiem 1.0 TSI

LeadPhoto ŠKODA OCTAVIA z silnikiem 1.0 TSI
ŠKODA OCTAVIA z silnikiem 1.0 TSI to odtwórczyni głównej roli na 240 kilometrowej trasie XIV SUPERTESTU EKONOMII. Test organizowany jest co roku przez Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich.
Content

Jest to sprawdzian nie tylko dla najbardziej oszczędnych jednostek napędowych, ale również kierowców, którym przydaje się umiejętność przewidywania i znajomość zasad ekonomicznej jazdy. Początek i koniec trasy uczestnicy pokonywali w kilkukilometrowych korkach - wyjazdowym na wylocie z Warszawy w kierunku Białegostoku i wjazdowym po kolizjach na S8, od Powązek do Wisły. Reszta trasy przebiegała przy umiarkowanym ruchu i w na ogół pochmurnej, jesiennej aurze.

Na mecie, bezkonkurencyjna okazała się ŠKODA OCTAVIA 1.0 TSI, która po raz pierwszy wystartowała w SUPERTEŚCIE EKONOMII. Do baku najlżejszej w stawce i wyposażonej w najmniejszy, litrowy, benzynowy silnik ŠKODY OCTAVIA 1.0 TSI weszło najmniej paliwa - 8,20 l (średnie spalanie 3,41l/100km).

Aby porównać nieporównywalne, organizatorzy SUPERTESTU EKONOMII do klasyfikacji generalnej stosują kryterium kosztu paliwa na 100 km. W przypadku oszczędnej ŠKODY przejazd 100 km podczas testu kosztował 18,48 zł. Reasumując, spokojna, równa jazda z prędkością w granicach dopuszczalnej przez Kodeks Drogowy zmniejsza apetyt na paliwo.

Organizowany już po raz czternasty SUPERTEST EKONOMII udowodnił, że silniki TSI dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych oraz niskiej wadze uzyskują wysoką sprawność. Pozwalają łączyć dobre osiągi z niskim zużyciem paliwa dzięki wyposażeniu w turbosprężarkę oraz precyzyjny układ bezpośredniego wtrysku paliwa. Umożliwiają również uzyskanie wysokiego momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, dzięki czemu silnik jest w stanie bardzo szybko zareagować na zmianę położenia pedału gazu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!