W pierwszej połowie roku ŠKODA AUTO wzmocniła się na wszystkich możliwych frontach – mówi Dyrektor Generalny ŠKODY Bernhard Maier - Nasza świeża i atrakcyjna gama modelowa, która w lutym zyskała bardzo silne wsparcie w postaci modelu ŠKODA KODIAQ, spotyka się z rewelacyjnym przyjęciem Klientów. Stale utrzymujący się wysoki popyt gwarantuje naszym fabrykom pracę na maksimum wydajności, co pozwala nam z optymizmem patrzeć na drugą połowę roku. W czwartym kwartale 2017 roku planujemy kolejne, znaczące wzmocnienie gamy modelowej w postaci rynkowego debiutu zupełnie nowego, kompaktowego SUV-a ŠKODY, modelu KAROQ – dodał Maier.
Pierwsze sześć miesięcy przyniosło czeskiej firmie przychód ze sprzedaży na poziomie 8 720 milionów euro, co stanowi wzrost o 22,6% w stosunku do wyniku osiągniętego w tym czasie w poprzednim roku. W tym samym czasie zysk z działalności operacyjnej zanotował znaczący wzrost o 25,5% do 860 milionów euro (w pierwszej połowie roku 2016 wyniósł 685 milionów euro).
Trudne warunki rynkowe stanowią wyzwanie dla całej branży motoryzacyjnej – mówi Członek Zarządu ŠKODY ds. finansów Klaus-Dieter Schürmann - Bardzo dobre wskaźniki ŠKODY na tym tle dowodzą jej silnej kondycji finansowej– dodał Schürmann.
W ramach Strategii 2025, ŠKODA w najbliższych latach będzie z pełną determinacją poszerzała swoje portfolio produktowe o kolejne modele. Główny nacisk zostanie położony na rozwój oferty w segmencie SUV. Model KODIAQ, znajdując już od lutego 27 100 nabywców z całego świata, zaliczył najlepszy możliwy start na rynku. Pozycjonowany poniżej niego model KAROQ będzie kolejnym kamieniem milowym dla ŠKODY.