Mazda CX-30 wypadła doskonale we wszystkich czterech kategoriach rankingu Euro NCAP – Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów, Bezpieczeństwo Dzieci, Bezpieczeństwo Pieszego oraz Systemy Bezpieczeństwa. Wysoka nota wynika z trzech kluczowych czynników: użycia architektury nadwozia Skyactiv-Vehicle o zwiększonej sztywności – lekkiej i zarazem absorbującej uderzenia, zastosowania szerokiej gamy zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense, które pomagają kierowcom identyfikować potencjalne zagrożenia i zmniejszają prawdopodobieństwo uszkodzenia lub urazu, oraz zachowania wysokiego standardu ochrony pieszych.
Wysoki wynik
Osiągając wynik 99% w kategorii Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów, Mazda CX-30 uzyskała maksymalną liczbę punktów w teście symulującym zderzenia czołowe, a także zderzenia boczne odzwierciedlające kolizję z innym samochodem i uderzenie w słup. Inteligentny system wspomagania hamulców - Mazda Smart Brake Support uzyskał również maksymalne noty w testach jazdy z niskimi prędkościami, skutecznie pomagając uniknąć kolizji we wszystkich testowych scenariuszach.
Bezpieczeństwo dzieci
Wynik testu Bezpieczeństwa Dziecka na poziomie 86% obejmował maksymalne oceny za instalację systemu zabezpieczeń dla dzieci w podróży oraz ochrony dziecka podczas testu symulującego uderzenie boczne. Wynik 80% w teście Bezpieczeństwa Pieszego uzyskany został przy maksymalnej punktacji za ochronę nóg i miednicy pieszego w przypadku kolizji. Rezultat 77% w teście Systemów Bezpieczeństwa potwierdza wszechstronną paletę możliwości systemów bezpieczeństwa z rodziny i-Activsense.
Michiel van Ratingen, Sekretarz Generalny Euro NCAP powiedział: „Gratuluję Maździe niemal stuprocentowego wyniku w teście Bezpieczeństwa Dorosłego Pasażera. Nadal pozostaje jeszcze kilka samochodów do oceny w 2019 r., ale jest mało prawdopodobne, abyśmy zobaczyli lepsze wyniki w tej kategorii testu (…)”