Kolejny koncept Audi Prologue

LeadPhoto Kolejny koncept Audi Prologue
Audi Prologue allroad będzie miało swoją światową premierę podczas wystawy Auto Shanghai. Niezależnie od terenu, niezależnie od sytuacji, to pięciodrzwiowe auto z zawieszoną wyżej karoserią, podkreśla wyjątkowość i postępowość nowej rodziny pojazdów Audi. Nowa koncepcja obsługi pozwala na cyfrową interakcję między kierowcą a pasażerami, a hybrydowy napęd typu plug-in przekonuje dzięki 734 KM mocy i niskiemu spalaniu.
Content

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Audi w wersji allroad, również Audi prologue allroad nie uznaje kompromisów. Gdy przed piętnastoma laty debiutowało Audi allroad quattro, debiutował też zupełnie nowy gatunek samochodów: łączących komfort i dynamikę klasy wyższej, z praktycznością i właściwościami terenowymi. Teraz, w Szanghaju, Audi przedstawia studyjne auto na nowo interpretujące klasyczną koncepcję allroad, a jednocześnie dające wgląd w stylistyczną przyszłość marki z Ingolstadt. Stylistyka Audi prologue allroad to ucieleśnienie eleganckiego, sportowego charakteru oraz wyjątkowości koncepcji Audi allroad. 

Obserwowane z boku Audi prologue allroad, które ma długość 5,13 m, ukazuje nową, dynamiczną interpretację filozofii Audi allroad. Długa część przednia, następnie szybko opadająca linia dachu i bardzo płaskie słupki D, nadają autu atletycznej sylwetki, w zupełnie nowy sposób uwidaczniając elegancję i dynamikę koncepcji allroad. Charakterystyczny zderzak i wypukłe wnęki kół, już na pierwszy rzut oka podkreślają uniwersalność Audi prologue allroad. Przednia i tylna oś są rozmieszczone proporcjonalnie, a szerokie wnęki kryją koła na 22-calowych, pięcioramiennych felgach. 

Z przodu pojazdu dominuje płaska i szeroka osłona chłodnicy Singleframe, optycznie zintegrowana z całą sylwetką samochodu. Jej poprzeczne użebrowanie ze szczotkowanego aluminium, na nowo interpretuje styl Audi e-tron. Reflektory studyjnego pojazdu w kształcie klinów, to laserowe światła Matrix. Innowacja ta, jest kolejnym krokiem zwiększającym przewagę techniczną Audi na polu oświetlenia samochodowego. Wiązka światła rozprasza się na miliony mikroskopijnych pikseli, a możliwości zmian i dostosowania wiązki oświetlenia do warunków, są praktycznie nieograniczone. Pasma diodowych świateł do jazdy w dzień umieszczone na górnej, zewnętrznej krawędzi wlotów powietrza przeciętych krawędzią zderzaka, to typowa dla samochodów typu e-tron sygnatura świetlna.

Odzwierciedleniem pionierskiej architektury wnętrza Audi prologue allroad, jest nowatorskie rozwiązanie wskaźników i koncepcji obsługi. Tablica rozdzielcza ma na całej szerokości formę jednolitej powierzchni z trzema wyświetlaczami dotykowymi. Dwa ukierunkowane na kierowcę wyświetlacze, umieszczone po obu stronach kierownicy, otoczone są aluminiowymi klamrami. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem, niczym na ekranie tabletu, na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future umieszczony przed kierowcą, w miejscu tradycyjnych zegarów. 
Na konsoli środkowej umieszczono kolejny wyświetlacz, obsługujący klimatyzację, infotainment i pozwalający palcem wpisywać wybrany tekst. Wykonany w innowacyjnej technice OLED, na niezwykle cienkiej, elastycznej powierzchni wyświetla wspaniały, kontrastowy obraz. Podczas postoju leży płasko opuszczony, przy starcie samochodu ustawia się pod kątem. Cztery pierścienie dokonały przełomu również w przypadku zamontowanego w polu widzenia kierowcy Audi virtual cockpit. Wysokiej rozdzielczości ekrany i trzy półprzezroczyste lusterka tworzą nową scenografię o trzech planach. Dzięki tak podzielonej prezentacji, informacje są lepiej ustrukturyzowane i łatwiej zrozumiałe. 

Silnik 4.0 TFSI - V8 z doładowaniem biturbo - oraz silnik elektryczny zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią tiptronic, osiągają razem 540 kW (734 KM) mocy systemowej i 900 Nm systemowego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła quattro wykorzystuje moc Audi prologue allroad w każdej sytuacji. 

Od 0 do 100 km/h pojazd studyjny przyspiesza w 3,5 sekundy i według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, zużywa tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów (56 g CO2 na km). Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy o wydajności 14,1 kWh, pozwala pokonać odległość 54 kilometrów wyłącznie w trybie napędu elektrycznego. Dzięki systemowi AWC (Audi wireless charging), stworzonemu przez koncern z Ingolstadt na potrzeby tej serii modelowej, akumulator Audi prologue allroad można naładować również indukcyjnie. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!