Kolejny model w rodzinie Mercedes AMG

LeadPhoto Kolejny model w rodzinie Mercedes AMG
GT 4-Door Coupe to pierwszy czterodrzwiowy samochód sportowy z Affalterbach, nawiązujący bezpośrednio do sukcesu SLS-a oraz modeli AMG GT. Jego prędkość maksymalna sięga 315 km/h, a mocarne silniki – jak na razie 6-cylindrowy, rzędowy, oraz V8 o mocy od 320 kW (435 KM) do 470 kW (639 KM) – łączą osiągi z nowoczesnymi standardami efektywności.
Content

Osiągi
4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo jest już wykorzystywana w szeregu modeli AMG. Na potrzeby nowego AMG GT 63 S 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa 11,2 l/100 km, średnie emisje CO2 256 g/km)* została jednak dodatkowo wzmocniona – osiąga moc 470 kW (639 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 900 Nm w zakresie 2500-4500 obr./min. W efekcie topowy silnik czterodrzwiowego AMG GT zapewnia wyśmienitą siłę napędową w całym zakresie prędkości obrotowych. Efekt: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 s oraz prędkość maksymalna 315 km/h. Jednostka V8 pod maską Mercedesa-AMG GT 63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa 11,0 l/100 km, średnie emisje CO2 252 g/km) osiąga moc 430 kW (585 KM) oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od zera do „setki” trwa tu jedynie 3,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.
Z myślą o uzyskaniu maksymalnej efektywności Mercedes-AMG wyposażył silniki V8 w układ dezaktywacji cylindrów AMG. Przy częściowym obciążeniu odłącza on cylindry nr 2, 3, 5 i 8, ograniczając zużycie paliwa. Układ działa w trybie jazdy Comfort, w szerokim zakresie od 1000 do 3250 obr./min. O jego aktywacji informuje specjalny ekran na panelu wskaźników. 
Poza dwiema jednostkami V8 nowy czterodrzwiowy samochód sportowy dostępny jest jako Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa 9,1 l/100 km, średnie emisje CO2 209 g/km), napędzany innowacyjną rzędową „szóstką” AMG. 3-litrowy silnik o mocy 320 kW (435 KM) dysponuje funkcją boost, zapewniającą dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm. Alternator zespolony z rozrusznikiem EQ Boost łączy rozrusznik i alternator w mocny silnik elektryczny, montowany pomiędzy silnikiem a przekładnią. W połączeniu z efektywnym doładowaniem za pomocą elektrycznego kompresora (eZV) i turbosprężarki rozwiązanie to pomaga uzyskać typowe dla maszyn AMG osiągi, a jednocześnie ograniczyć zużycie paliwa oraz emisje spalin. Czterodrzwiowy AMG GT 53 rozpędza się od do 100 km/h w 4,5 s i osiąga maksymalną prędkość 285 km/h.

Układy hamulowe AMG
Ośmiocylindrowe wersje AMG GT wyposażono w wydajny układ hamulcowy z bimetalowymi tarczami oraz 6-tłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi, pływającymi zaciskami z tyłu. Wariant S wyróżniają zaciski lakierowane na żółto, a bazową „V-ósemkę” – na czerwono. Sześciocylindrowa odmiana otrzymuje bimetalowe, wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze oraz zaciski w kolorze srebrnym. Na życzenie dostępne są wysokowydajne hamulce ceramiczne z lakierowanymi na brązowy kolor 6-tłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu.

AMG Dynamics
Zależnie od wersji silnikowej, kierowca czterodrzwiowego AMG GT ma do wyboru nawet sześć programów jazdy: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Race oraz Individual. Można je ustawiać za pomocą przełącznika na konsoli środkowej, a także zachowywać w nowym module programów jazdy – AMG Dynamics. Pozwala on w znacznie większym stopniu różnicować charakterystykę prowadzenia samochodu. Pod hasłem AMG Dynamics kryją się cztery programy: Basic, Advanced, Pro oraz Master, automatycznie aktywowane po wyborze odpowiedniego trybu jazdy. Parametry jazdy, takie jak responsywność silnika, reakcje zawieszenia, strategia działania napędu na obie osie i progi działania całkowicie przeprojektowanego ESP są tu modyfikowane zgodnie z wybranym programem.

Technologia
Standardowe wyposażenie modeli V8 obejmuje panoramiczny kokpit z dwoma ekranami 12,3” o wysokiej rozdzielczości (opcja dla odmiany 6-cylindrowej). Cyfrowe wskaźniki mogą być prezentowane w jednej z trzech stylizacji: klasycznej, sportowej lub zupełnie nowej – supersportowej. Do wyboru zawartości wyświetlaczy służą panele dotykowe na kierownicy. Poza klasycznymi wskaźnikami czy informacjami na temat nawigacji i systemów wspomagających kierowcy ze szczególnym zacięciem sportowym mogą wyświetlić tu miernik aktualnych przeciążeń lub podgląd bieżących wartości mocy i momentu obrotowego. Nowy, supersportowy widok oferuje poszerzony zakres informacji typowych dla modeli AMG, takich jak wskaźnik zmiany biegu w manualnym trybie pracy przekładni – element wyraźnie nawiązujący do świata wyścigów.

Przestrzeń
Dla kierowcy i pasażera z przodu zarezerwowano różne typy siedzeń, od sportowych i komfortowych poprzez fotele z eleganckimi, diamentowymi przeszyciami aż po wyprofilowane siedzenia sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami. Ponadto, czterodrzwiowy wariant AMG GT oferuje różne konfiguracje miejsc z tyłu: od asymetrycznie składanej kanapy do dwóch wariantów dwóch indywidualnych siedzeń. Podróżujący z tyłu mogą zarządzać różnymi funkcjami pojazdu za pośrednictwem ekranu dotykowego wbudowanego w konsolę środkową – zakres tych funkcji obejmuje m.in. dane dotyczące sportowej jazdy oraz sterowanie nastrojowym oświetleniem, klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli. 395-litrowy bagażnik uzupełnia 60-litrowy schowek pod podłogą. Po złożeniu tylnych oparć objętość przestrzeni bagażowej wzrasta do 1324 l. Szeroki otwór załadunkowy ułatwia pakowanie lub wyjmowanie bagażu. Opcjonalnie tylna pokrywa może być otwierana bezdotykowo, ruchem stopy pod zderzakiem.

Światowa premiera i rynkowy debiut

Globalna premiera AMG GT 4-Door Coupé odbywa się podczas salonu samochodowego w Genewie (od 6 marca 2018 r.). Sprzedaż modelu ruszy latem br.

Dane techniczne w skrócie

 

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

Silnik

4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny

4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny

Pojemność skokowa

3982 ccm

3982 ccm

Moc maks.

470 kW (639 KM) przy5500-6500 obr./min

430 kW (585 KM) przy5500-6500 obr./min

Maksymalny moment obr.

900 Nm przy 2500-4500 obr./min

800 Nm przy 2350-5000 obr./min

Układ napędowy

Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej i trybem Drift

Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Średnie zużycie paliwa

11,2 l/100 km*

11,0–11,2 l/100 km*

Średnie emisje CO2

256 g/km*

252–256 g/km*

Klasa efektywności

F

F

Masa własna (DIN/EC)

2045 kg**/ 2120 kg***

2025 kg**/ 2100 kg***

Przyspieszenie 0-100 km/h

3,2 s

3,4 s

Prędkość maksymalna

315 km/h

310 km/h

* Podane wartości (dane wstępne) określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową – NEDC dla emisji CO2 (zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego EU 2017/1153). Dane zużycia paliwa obliczono w oparciu o te wartości.** Masa własna zgodnie z DIN, bez kierowcy. *** Masa własna zgodnie z EC, z kierowcą (75 kg).

 

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+

Silnik

3.0 R6, turbosprężarka i elektryczny kompresor

Pojemność skokowa

2999 ccm

Moc maks.

320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min

Dodatkowa moc z EQ Boost

16 kW (22 KM)

Maksymalny moment obr.

520 Nm przy1800-5800 obr./min

Dodatkowy moment z EQ Boost

250 Nm

Układ napędowy

Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Średnie zużycie paliwa

9,1-9,4 l/100 km*

Średnie emisje CO2

209-215 g/km*

Klasa efektywności

D

Masa własna (DIN/EC)

1970 kg** / 2045 kg***

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,5 s

Prędkość maksymalna

285 km/h

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!