Kolejny rekordowy rok Audi AG

LeadPhoto Kolejny rekordowy rok Audi AG
W roku 2014, koncern z Ingolstadt wyraźnie przekroczył zakładany cel - sprzedaż ponad 1,7 mln aut. Pod koniec roku, Audi miało na koncie już blisko 1 741 100 sprzedanych samochodów, czyli o 10,5 procent więcej niż w 2013. W ten sposób, producent ponownie zwiększył swe tempo wzrostu i dzięki blisko 165 600 dodatkowym klientom, zanotował drugi co do wielkości w swej historii wzrost sprzedaży.
Content

Ten sukces to przede wszystkim zasługa modeli typu SUV (+15,8%) oraz rodziny A3 (+53,2%), w roku 2014 po raz pierwszy dostępnej w sprzedaży na całym świecie. W grudniu Audi kontynuowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży wszystkich swoich modeli, zamykając rok z wynikiem lepszym o 14,7 procent i oddając w tym miesiącu do rąk klientów blisko 150 tys. samochodów.

Wyniki roku 2014 to ewidentny dowód siły przyciągania naszej marki – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Jeszcze przed wejściem w życie drugiego etapu naszej ofensywy modelowej zanotowaliśmy doskonały, rekordowy pod względem sprzedaży rok, pomimo tego, że na wielu rynkach wciąż obserwujemy skutki kryzysu.

Szef sprzedaży Audi AG Luca de Meo podkreśla fakt zaawansowanej globalizacji, stanowiącej ważny czynnik sukcesu: W ubiegłym roku we wszystkich regionach świata zwiększyliśmy sprzedaż i zyskaliśmy nowe udziały w rynkach. W Chinach powiększyliśmy przewagę w segmencie premium, a w Europie wypracowaliśmy poziom sprzed kryzysu. Na rynku amerykańskim sprzedaż Audi rośnie prawie trzy razy szybciej niż całkowita sprzedaż na całym tamtejszym rynku motoryzacyjnym.

W roku 2014 Audi odnotowało nowe rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. W ten sposób, sprzedaż samochodów marki na całym świecie, po raz piąty z rzędu wzrosła o ponad 100 tysięcy egzemplarzy. W porównaniu z 949 729 sprzedanymi w roku 2009 samochodami, w ubiegłym roku na zakup pojazdu marki Audi zdecydowało się prawie 800 tys. klientów więcej.

Europie, sprzedaż Audi w 2014 roku wzrosła o 4,2 procent i wyniosła blisko 762 900 egzemplarzy. To nowy, najlepszy wynik najlepiej na naszym kontynencie sprzedającej się marki premium. Podczas gdy wyniki całej branży motoryzacyjnej w samej tylko Europie Zachodniej nadal pozostają o około jedną piąta niższe w porównaniu do wyników sprzed kryzysu, Audi w  roku 2014 sprzedało o blisko osiem procent więcej pojazdów.

W ubiegłym roku duży wzrost zanotowało zwłaszcza Audi w Wielkiej Brytanii, o 11,8 procent czyli 158 829 samochodów, przekraczając w ten sposób po raz pierwszy liczbę 150 tys. wprowadzonych na rynek aut. Wyraźny wzrost Audi zanotowało także w Hiszpanii  (+9,4%, 38 277 egzemplarzy), w Niemczech  (+2,2%, 255 582 auta) i we Włoszech  (+4,3%, 49 022 samochody).

W Polsce zarejestrowano 7 015 nowy samochodów Audi, co przełożyło się na 25,85 % wzrostu w stosunku do całego roku 2013. Dzięki temu Audi w Polsce po raz pierwszy przekroczyło poziomo 7 000 sprzedanych aut w ciągu jednego roku.

W niestabilnej nadal gospodarczo Francji, sprzedaż utrzymała się na ubiegłorocznym poziomie (+0,4%, tj. 57 214 aut). Na każdym z pięciu największych europejskich rynków motoryzacyjnych, Audi zakończyło rok 2014 jako najlepiej sprzedająca się marka premium w segmencie samochodów osobowych. Niestety, nie zdołało utrzymać równie dobrego jak w roku 2013 poziomu sprzedaży w Rosji. W obliczu trudnych warunków ramowych, sprzedaż spadła tu w porównaniu z rekordowym rokiem 2013 o 5,9 procent i wyniosła 34 014 egzemplarzy. Mimo to, sytuacja Audi była tu bardziej stabilna niż sytuacja całego rynku.

Na wszystkich rynkach europejskich, sprzedaż Audi w roku 2014 nakręcała przede wszystkim rodzina A3 (+19%). Również sprzedaż Audi A3 Limousine, które zadebiutowało jesienią 2013, na naszym kontynencie przekroczyła oczekiwania. Ważną rolę odegrały także wyjątkowo wydajne modele ultra. Wprowadzana stopniowo w ostatnich miesiącach gama tych aut, zdobyła już prawie 10 procent rynku Audi w Europie. W przypadku Audi A6, udział modeli ultra wyniósł blisko jedną trzecią.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!