Koncepcyjny Lexus na wodór debiutuje w Tokyo

LeadPhoto Koncepcyjny Lexus na wodór debiutuje w Tokyo
LF-FC to wielkie 4-drzwiowe Coupe, które wyglądem wyraźnie mierzy się z takimi konkurentami jak Audi A7, Mercedes CLS czy BMW serii 6 Gran Coupe. To co nowatorskie ukryto pod maską – zespół napędowy czerpie moc z wodoru wydzielając jedynie H20.
Content

STYLISTYKA NADWOZIA

LF-FC posiada nową, świeżą stylizację, który ucieleśnia filozofię projektowania Lexusa "L-finesse".

Patrząc na ten samochód, z każdej strony ukazuje się agresywnie narysowana linia w stylu coupe z duszą wielkiego pojazdu turystycznego. Powiększona osłona chłodnicy Lexusa z nowym projektem siatki dominuje z przodu, podczas gdy „pływające " w kształcie litery L światła do jazdy dziennej (DRL) umieszczone są w przednich błotnikach. Tył samochodu jest podświetlony przez uderzające nowe tylne światła, zaprojektowane w takim samym stylu jak światła przednie. Patrząc z profilu, widać prawdziwy charakter LF-FC. Linia dachu przepływa od przodu do tyłu, w sposób charakterystyczny dla 4-drzwiowego coupe, sugerując,    że ten samochód jest równie doskonały na autostradach jak i krętych, wąskich drogach. Sportowe 21-calowe felgi aluminiowe wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) podkreślają dynamiczny charakter auta.

WNĘTRZE

Przestronne wnętrze LF-FC zostało zaprojektowane tak, by kierowca i pasażerowie znaleźli się w wygodnym, a zarazem futurystycznym otoczeniu. Projekt kabiny wyraźnie oddziela część górną i dolną. Górna daje poczucie otwartości, pozwala kierowcy skupić się na drodze bez poczucia ograniczenia, ma bowiem do dyspozycji wysoko funkcjonalny kokpit.

Przednie fotele zdają się unosić. Tylne siedzenia zostały zaprojektowane dla tych, którzy lubią być pasażerami, oferując rozkładane siedzenia nawet do pozycji leżącej i dużo miejsca na głowę i kolana. Wysokiej jakości skóra anilinowa na siedzeniach, drzwiach i desce rozdzielczej zwiększa poziom luksusu wnętrza.

BEZDOTYKOWA TECHNOLOGIA

Podkreślając nową technologię wnętrza, LF-FC jest „zaawansowaną ludzką maszyną”, która może być obsługiwana za pomocą prostych gestów, bez konieczności dotykania panelu sterowania lub kontroli. Mały holograficzny obraz na konsoli centralnej wskazuje, jak system interpretuje gesty i steruje systemem audio  i wentylacją. Podobne rozwiązania oferuje obecnie BMW serii 7.

NAPĘD

Sercem modelu LF-FC jest system zasilania ogniwami paliwowymi o dużej mocy, który napędza tylne koła, a także przekazuje moc do dwóch silników na koła z przodu, dzięki czemu LF-FC napędzany jest na wszystkie koła. Ten innowacyjny układ napędowy pozwala na precyzyjną kontrolę dystrybucji momentu obrotowego pomiędzy koła przednie i tylne, dając pełno rozmiarowemu sedanowi wyjątkową dynamikę i doskonałą stabilność na drodze. Strategiczne rozmieszczenie stosu ogniw paliwowych z tyłu pojazdu, kontroli mocy z przodu i skonfigurowanego zbiornika paliwa wodorowego w T-formację daje optymalny rozkład wagi sportowego sedana.

BEZPIECZEŃSTWO

Lexus LF-FC wyposażono w zautomatyzowane technologie napędowe, uwzględniające rosnące wymogi dotyczące bezpieczeństwa, przewidywania sytuacji na drodze, natężenia i rodzaju ruchu.

Movie
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!