Koncepty lexusa - co zobaczymy w Paryżu?

LeadPhoto Koncepty lexusa - co zobaczymy w Paryżu?
Prezentowane na wystawach motoryzacyjnych koncepcyjne modele, zapowiadają kierunki rozwoju stylistyki i technologii samochodów seryjnych. W przypadku Lexusa zdarzało się, że trafiający na rynek nowy model był niemal dosłowną realizacją konceptu.
Content

LF-X (2003 r.)

Pierwszym z serii LF był przedstawiony w roku 2003 LF-X (Lexus Future-Crossover), zbudowany na płycie podłogowej sedana GS 430. Siedmiomiejscowe auto z trzystukonnym silnikiem V8, nieco większe od RX i mniejsze od GX, miało nosić oznaczenie VX lub JX. Projekt nie został jednak zrealizowany.

LF-S (2003 r.)

W tym samym roku na wystawie w Tokio pokazano futurystycznego sedana LF-S z kamerami zamiast lusterek, wpuszczanymi klamkami, panoramicznym dachem i pneumatycznym systemem czyszczenia przedniej szyby. Również ten koncept nie znalazł seryjnej kontynuacji, choć pewne pomysły wykorzystano w trzeciej generacji modelu GS.

LF-C (2004 r.)

Podczas New York Auto Show 2004 zaprezentowano kabriolet LF-C (coupe-cabrio), który okazał się zapowiedzią modelu IS 250c/350c ze składanym dachem. Niektóre elementy projektu, zwłaszcza przód, trafiły również do drugiej generacji Lexusa IS.

LF-A (2005 r.)

W roku 2005 na wystawie North American International Auto Show w Detroit furorę zrobiła makieta supersamochodu LF-A – Lexus Future-Advance. Koncepcję rozwijano, pokazując dwa lata później jej kolejną wersję, a w roku 2008 – wariant LF-AR (roadster). Pomysły zaowocowały kultowym modelem LFA z 560-konnym silnikiem V10 i kompozytową karoserią. Produkcję seryjną, rozpoczętą w 2009 r. zakończono po zbudowaniu 500 egzemplarzy. Dziś używane LFA, które pierwotnie kosztowały 375 tys. USD, osiągają na rynku wtórnym ceny liczone w milionach dolarów.

LF-Sh (2005 r.)

Pod koniec 2005 r. na Tokyo Motor Show pokazano koncept LF-Sh (Sedan hybrid), będący zapowiedzią czwartej generacji flagowej limuzyny Lexus LS.

LF-Xh (2007 r.)

Zaprezentowany na wystawie w Tokio w 2007 r. model LF-Xh (Crossover hybrid) zwiastował wprowadzenie trzeciej generacji Lexusa RX.

LF-Ch (2009 r.)

We wrześniu 2009 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie miała miejsce premiera kompaktowego hatchbacka LF-Ch (Compact hybrid), który wkrótce potem trafił do salonów jako Lexus CT. Mimo zarejestrowania w USA i Kanadzie znaków towarowych CT 200h, CT 300h i CT 400h, model ten dostępny jest tylko w jednej wersji CT 200h z hybrydową jednostką napędową, analogiczną jak w Toyocie Prius.

LF-Gh (2011 r.)

Przedstawiony w 2011 roku w Nowym Jorku koncept LF-Gh zapowiadał wejście na rynek czwartej generacji sedana Lexus GS.

LF-LC (2012 r.)

Najbardziej spektakularną historię ma koncepcyjny LF-LC (Lexus Future-Luxury Coupe), zaprezentowany w styczniu 2012 r. w Detroit i uhonorowany nagrodą EyesOn Design. LF-LC miał pozostać na etapie studium, jednak zainteresowanie nim było tak wielkie, że zdecydowano o opracowaniu auta seryjnego. Stworzony w efekcie Lexus LC 500 okazał się niemal identyczny, jak jego protoplasta i zdobył w tymże roku... dwie nagrody EyesOn Design.

LF-CC (2012 r.)

Również w 2012 roku w Paryżu przedstawiono model LF-CC (Compact Coupe), mający być zapowiedzią kolejnej generacji Lexusa IS. Rozwinięcie koncepcji LF-CC doprowadziło jednak do powstania sportowego Lexusa RC.

LF-NX (2013 r.)

Jesienią roku 2013 we Frankfurcie pokazano koncepcyjnego crossovera LF-NX, który poprzedzał popularny model NX. Premiera seryjnego Lexusa NX miała miejsce już wiosną następnego roku.

LF-C2 (2014 r.)

LF-C2 (Concept Convertible) to projekt kabrioletu przedstawiony w roku 2014 na Los Angeles Auto Show. Auto mogłoby być odmianą seryjnego Lexusa RC, jednak na razie pozostaje w sferze koncepcji.

LF-SA i LF-FC (2015 r.)

Podobny status mają dwa auta koncepcyjne, zaprezentowane w roku ubiegłym – subkompaktowy crossover LF-SA oparty na platformie Toyoty Yaris i wodorowy LF-FC (Lexus Future-Fuel Cell), zapowiadający nową generację flagowej limuzyny Lexus LS.

LF-UX (2016 r.)

Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu japoński producent pokaże koncepcyjnego, miejskiego crossovera LF-UX. Czy jego kontynuacją będzie seryjny Lexus UX? To bardzo prawdopodobne. Samochód stworzono w europejskim centrum projektowym Lexusa.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!