Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała od początku stycznia do końca grudnia 2014 roku na całym świecie 6,12 mln samochodów. Od 2004 roku sprzedaż podwoiła się i po raz pierwszy przekroczyła granicę sześciu milionów.
„Marka Volkswagen Samochody Osobowe po raz dziesiąty z rzędu zakończyła rok rekordowym wynikiem i po raz pierwszy sprzedała w ciągu dwunastu miesięcy ponad sześć milionów samochodów. Od 2004 roku podwoiliśmy ilość przekazanych klientom pojazdów” – powiedział Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. Do końca grudnia 2014 roku marka sprzedała klientom 6,12 mln samochodów. W miesiącu grudniu sprzedaż wyniosła 529.500 aut. „Obecne trudne warunki na rynku będą nam z pewnością towarzyszyć także w 2015 roku. Jednak z nowymi produktami, jak Passat czy wielokrotnie nagradzany na całym świecie Golf, jesteśmy doskonale przygotowani na czekające nas wyzwania” – stwierdził Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży koncernu.
Volkswagen zanotował rekordowo wysoki wynik sprzedaży w Polsce. W 2014 roku zarejestrowano w naszym kraju 31.258 samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 20,83 procent więcej niż w roku poprzednim. „Konsekwentnie zwiększamy z roku na rok liczbę sprzedawanych samochodów Volkswagena w naszym kraju. W 2014 roku niemal co dziesiąte rejestrowane w Polsce nowe auto wyjechało z salonu Volkswagena. To rekordowy wynik dla naszej marki.” – powiedział Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.
Na model Audi w 2014 roku na świecie zdecydowało się 1,74 mln nabywców (2013: 1,58 mln), co oznacza wyraźny wzrost sprzedaży o 10,5 procent. Marka premium z Ingolstadt zwiększyła swoją sprzedaż w porównaniu z poprzednim rokiem na prawie wszystkich rynkach.
Producent samochodów sportowych Porsche sprzedał do końca grudnia 2014 roku łącznie 189.800 aut (2013: 162.100; +17,1 procent). Szczególnym popytem cieszyły się sportowe samochody ze Stuttgartu w Europie Zachodniej, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Północnej.
Na samochód marki ŠKODA zdecydowało się w 2014 roku po raz pierwszy ponad milion klientów z całego świata (1,04 mln, 2013: 0,92 mln), czyli o 12,7 procent więcej, niż rok wcześniej.
Wielkość sprzedaży marki SEAT wyniosła na koniec grudnia 2014 roku 390.500 sztuk (2013: 355.000) i wzrosła o 10,0 procent w porównaniu z rokiem 2013.
Trzy należące do koncernu marki samochodów użytkowych: MAN, Scania i Volkswagen Samochody Użytkowe, ze względu na trudną sytuację gospodarczą w Europie, Rosji i Ameryce Południowej, sprzedały w 2014 roku 646.500 (2013: 683.200; -5,4 procent) ciężkich i lekkich samochodów użytkowych, z tego na markę MAN przypadło 120.100 sztuk (2013: 140.300; -14,4 procent). Szwedzka marka Scania sprzedała w minionym roku 79.800 ciężkich samochodów ciężarowych i autobusów (2013: 80.500; -0,8 procent). Pojazdy marki Volkswagen Samochody Użytkowe wybrało do końca grudnia 2014 roku 446.600 klientów (2014: 462.400; -3,4 procent).