Koncern VW sprzedał 10mln aut w 2014 r.

LeadPhoto Koncern VW sprzedał 10mln aut w 2014 r.
W minionym roku koncern Volkswagen zrealizował pierwszy cel Strategii 2018. Od małego e-up! po ciężkie samochody ciężarowe, koncern przekazał klientom w ubiegłym roku łącznie ponad dziesięć milionów pojazdów.
Content

Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała od początku stycznia do końca grudnia 2014 roku na całym świecie 6,12 mln samochodów. Od 2004 roku sprzedaż podwoiła się i po raz pierwszy przekroczyła granicę sześciu milionów. 

„Marka Volkswagen Samochody Osobowe po raz dziesiąty z rzędu zakończyła rok rekordowym wynikiem i po raz pierwszy sprzedała w ciągu dwunastu miesięcy ponad sześć milionów samochodów. Od 2004 roku podwoiliśmy ilość przekazanych klientom pojazdów” – powiedział Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. Do końca grudnia 2014 roku marka sprzedała klientom 6,12 mln samochodów. W miesiącu grudniu sprzedaż wyniosła 529.500 aut. „Obecne trudne warunki na rynku będą nam z pewnością towarzyszyć także w 2015 roku. Jednak z nowymi produktami, jak Passat czy wielokrotnie nagradzany na całym świecie Golf, jesteśmy doskonale przygotowani na czekające nas wyzwania” –  stwierdził Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży koncernu. 

Volkswagen zanotował rekordowo wysoki wynik sprzedaży w Polsce. W 2014 roku zarejestrowano w naszym kraju 31.258 samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 20,83 procent więcej niż w roku poprzednim. „Konsekwentnie zwiększamy z roku na rok liczbę sprzedawanych samochodów Volkswagena w naszym kraju. W 2014 roku niemal co dziesiąte rejestrowane w Polsce nowe auto wyjechało z salonu Volkswagena. To rekordowy wynik dla naszej marki.” – powiedział Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Na model Audi w 2014 roku na świecie zdecydowało się 1,74 mln nabywców (2013: 1,58 mln), co oznacza wyraźny wzrost sprzedaży o 10,5 procent. Marka premium z Ingolstadt zwiększyła swoją sprzedaż w porównaniu z poprzednim rokiem na prawie wszystkich rynkach. 

Producent samochodów sportowych Porsche sprzedał do końca grudnia 2014 roku łącznie 189.800 aut (2013: 162.100; +17,1 procent). Szczególnym popytem cieszyły się sportowe samochody ze Stuttgartu w Europie Zachodniej, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Północnej.

Na samochód marki ŠKODA zdecydowało się w 2014 roku po raz pierwszy ponad milion klientów z całego świata (1,04 mln, 2013: 0,92 mln), czyli o 12,7 procent więcej, niż rok wcześniej. 

Wielkość sprzedaży marki SEAT wyniosła na koniec grudnia 2014 roku 390.500 sztuk (2013: 355.000) i wzrosła o 10,0 procent w porównaniu z rokiem 2013.

Trzy należące do koncernu marki samochodów użytkowych: MAN, Scania i Volkswagen Samochody Użytkowe, ze względu na trudną sytuację gospodarczą w Europie, Rosji i Ameryce Południowej, sprzedały w 2014 roku 646.500 (2013: 683.200; -5,4 procent) ciężkich i lekkich samochodów użytkowych, z tego na markę MAN przypadło 120.100 sztuk (2013: 140.300; -14,4 procent). Szwedzka marka Scania sprzedała w minionym roku 79.800 ciężkich samochodów ciężarowych i autobusów (2013: 80.500; -0,8 procent). Pojazdy marki Volkswagen Samochody Użytkowe wybrało do końca grudnia 2014 roku 446.600 klientów (2014: 462.400; -3,4 procent).

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!