Toyota Crown jest ostoją Toyoty na rodzimym rynku. Pod względem gabarytów wpisuje się pomiędzy Camry a Avalona (segment E), jednak od obu modeli różni się istotnym szczegółem – napędem na tylną oś.
W ramach face liftingu Crown otrzymał nowy silnik benzynowy 2.0 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, niedawno wprowadzony do amerykańskiej wersji Lexusa IS oraz GS 200t. Silnik użyty w japońskim modelu dostarcza moc 232 KM i moment obrotowy 350 Nm. Jednostka pracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Nadal dostępny jest napęd na wszystkie koła w powiązaniu z 6-stopniowym automatem. Napęd hybrydowy, dzielony z Lexusem GS, pozostaje niezmieniony i może napędzać zarówno tylną oś, jak i obie osie. Składa się z jednostki benzynowej 2.5 R4 oraz silnika elektrycznego.
Największą nowością jest inauguracja przełomowego systemu bezpieczeństwa czynnego Intelligent Transportation System (ITS Connect). Crown jest pierwszym modelem Toyoty i pierwszym seryjnym samochodem na świecie, w którym system ITS znajdzie komercyjne zastosowanie. ITS Connect to urządzenie, które umożliwia komunikację między samochodami oraz między samochodami a infrastrukturą drogową, by wymieniać informacje służące bezpieczeństwu ruchu. Dzięki niemu auto odbiera informacje, których nie są w stanie zarejestrować systemy bezpieczeństwa czynnego skanujące otoczenie z pokładu samochodu. ITS Connect dostarcza kierowcy ostrzeżenia o czerwonym świetle oraz o zbliżaniu się samochodów, również tych, których nie może dostrzec ani kierowca, ani kamera i czujniki radarowe. Ponadto system informuje o czasie trwania czerwonego światła, a także o zbliżającym się pojeździe uprzywilejowanym, jego położeniu i kierunku poruszania się.
Jubileuszowy face lifting jest także okazją do pewnych udoskonaleń w konstrukcji auta. Najważniejsze to większa sztywność nadwozia, poprawione amortyzatory i zawieszenie adaptacyjne oraz udoskonalony elektroniczny układ kierowniczy. Oczywiście face lifting to także zmiany stylizacyjne, które objęły przód i tył samochodu, przeprojektowane tylne światła oraz przednie reflektory LED. Największe różnice można zauważyć w wersjach Athlete i Royal. Topowa wersja Majesta została z zewnątrz tylko lekko odświeżona.
Jubileuszowa Toyota Crown zadebiutuje w październiku na Tokyo Motor Show.