LED, czyli Light Emitting Diodes (Diody Emitujące Światło) zostały wynalezione… ponad sto lat temu, a do praktycznego użytku trafiły w latach 60. Szybko zyskały uznanie jako elementy trwałe i energooszczędne, jednak ich wykorzystanie do oświetlenia przez długi czas uniemożliwiała niewielka moc, wystarczająca jedynie do zastosowań sygnalizacyjnych. Przełom nastąpił z początkiem XXI wieku, wraz ze stworzeniem diod o coraz większych mocach, świecących światłem białym, dzięki zastosowaniu dodatkowego luminoforu.
Dziś użytkownicy nowoczesnych samochodów mogą w pełni korzystać z zalet świateł LED. W stosunku do żarówek halogenowych, w których nawet 80 proc. energii tracone jest w postaci ciepła, diody stosowane w reflektorach większość zużywanego prądu zamieniają w światło o barwie zbliżonej do światła słonecznego. Odznaczają się również trwałością rzędu 50, a nawet 100 tysięcy godzin, co w praktyce przekracza czas eksploatacji samochodu, podczas gdy żarówki halogenowe przepalają się po 450-1000 godzin świecenia, zaś wyładowcze lampy ksenonowe (HID) w ciągu 10 tys. godzin pracy tracą nawet 70 proc. jasności.
W przeciwieństwie do lamp ksenonowych, którym osiągnięcie pełnej jasności po włączeniu zajmuje około sekundy, lampy LED uzyskują pełną jasność natychmiast po włączeniu. Diody można również dowolnie często włączać i wyłączać, bez szkody dla ich trwałości, podczas gdy takie traktowanie radykalnie zmniejsza trwałość zarówno lamp ksenonowych, jak i halogenów.
Pierwszym samochodem, który seryjnie wyposażono w światła mijania, oparte na diodach LED, był Lexus LS 600h IV generacji. Dla uzyskania pożądanej jasności, reflektory zaopatrzono w trzy diodowe lampy, uzyskując przy okazji ciekawy efekt estetyczny.
Obecnie reflektory LED dostępne są w wielu kolejnych modelach japońskiego producenta, począwszy od niewielkiego Lexusa CT, przez limuzynę GS, po SUV-y NX i RX. W najnowszych modelach GS, NX i RX są to zarówno światła mijania, jak drogowe. Diody wyparły tradycyjne żarówki praktycznie we wszystkich zastosowaniach, zarówno w oświetleniu wewnętrznym, jak zewnętrznym: światłach do jazdy dziennej, przeciwmgielnych, pozycyjnych, stopu, kierunkowskazach. W oświetleniu zewnętrznym nowego Lexusa NX 300h zastosowano np. ponad 90 diod LED.