Co ciekawe, dystans między znajdującym się na drugim miejscu Fordem F-Series a Toyotą jest na tyle znaczący, że z dużym prawdopodobieństwem Corolla sięgnie po kolejne zwycięstwo na koniec 2017 roku. Czy tak będzie, dowiemy się w styczniu.
Pewny lider
Do października na całym świecie kupiono 1 014 920 egzemplarzy Corolli. Globalny trend malejącego zainteresowania sedanami nie ominął także tego modelu, ale nie wpłynęło to na jej pozycję. Uplasowany na drugim miejscu amerykański pick-up Ford F-Series znalazł w tym czasie 886 584 nabywców, zyskując 10,2%. Podium zamyka Volkswagen Golf z wynikiem 795 680 aut po stracie 4,1%.
Rynek SUV-ów rośnie
W ciągu pierwszych 10 miesięcy roku globalny rynek samochodów urósł o prawie 4 procent. Największy przyrost zanotował segment SUV, zyskując 12% rok do roku. Liderem pod względem światowej sprzedaży jest tutaj Toyota RAV4 (676 058 egzemplarzy), której sprzedaż zwiększyła się o 13,8%. Segment pick-upów został zdominowany przez Forda F-Series. W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze dwaj liderzy segmentów – Toyota Camry wiodąca w segmencie średniej wielkości sedanów (-1,8%) i najpopularniejszy wśród aut miejskich Volkswagen Polo (-6,5%). Oczywiście na szczycie segmentu kompaktów znajduje się Toyota Corolla (-5,8%).
Mustang najpopularniejszym sportowym coupe
W gronie najmniejszych aut światowym liderem w pierwszych 9 miesiącach był Maruti Alto, zaś na czele segmentu pełnowymiarowych sedanów znalazł się Mercedes Klasy E. Fani sportowych coupe najchętniej sięgają po Forda Mustanga. Na topie listy rodzinnych minivanów znalazł się natomiast model Hongguang chińskiej marki Wuling.