Który producent samochodów wydaje najwięcej na reklamy?

LeadPhoto Który producent samochodów wydaje najwięcej na reklamy?
Nie od dziś wiadomo, że producenci samochodów wydają spore pieniądze na reklamę. Sprawdziliśmy, którzy przeznaczają na takie działania największe kwoty w mediach tradycyjnych.
Content

Volkswagen wydaje najwięcej
W 2018 roku największe sumy na reklamę w mediach tradycyjnych - telewizji, prasie, radiu, kinach i outdoorze - przeznaczył Volkswagen Group Polska (391 mln zł). Grupa utrzymała poziom wydatków z 2017 roku. Nakłady na promocję spadły Skodzie i samemu Volkswagenowi, a nieco wzrosły w przypadku Seata, Audi i Porsche. Podobnie jak przed rokiem drugie miejsce w zestawieniu zdobyła Toyota Motor Poland, która na reklamowanie produktów Toyoty i Lexusa przeznaczyła nieco niższe kwoty niż w 2017 roku 143 mln zł). Na trzecim miejscu znalazł się Opel Poland, który wcześniej zajmował dalekie, 15. miejsce. Taki był efektem zwiększenia budżetu na działania reklamowe o 232%, do 106 mln zł.

Skoda najwyżej wśród marek
W podziale na konkretne marki największe wydatki zanotowała Skoda (137 mln zł), zaraz za nią znalazł się bratni Volkswagen (116 mln zł), a na trzecim miejscu Opel (106 mln zł). Czwarte miejsce przypadło Toyocie (90 mln zł), a piąte Mercedesowi (82 mln zł).

Źródło: Pzpm.org.pl/Kantar Media

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!