Lancia Ypsilon: „fashion city car”

LeadPhoto Lancia Ypsilon: „fashion city car”
Mocnym akcentem obecności Lancii podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2013 była prezentacja Lancii Ypsilon S MOMODESIGN oraz Lancii Ypsilon Elefantino.
Content

Stworzona z myślą o młodej duchem, wielkomiejskiej i wrażliwej na trendy klienteli, Lancia Ypsilon wchodzi w rok 2013 z nową gamą modelową, poszerzoną o wersję 80-konnego, dwupaliwowego (metan i benzyna) silnika Turbo TwinAir oraz dwie serie specjalne: Elefantino − jako dostępnej dla klienta młodego i dynamicznego oraz ekskluzywnej S MOMODESIGN − idealnego wyboru dla nabywcy oczekującego wyższego komfortu, personalizacji i dbałości o najdrobniejsze nawet detale.

Oferowany w trzech nowych wersjach jedyny „fashion city car” na rynku to samochód cieszący się rosnącym uznaniem publiczności, jak i recenzentów motoryzacyjnych, o czym świadczy liczba około 65.000 rejestracji od momentu rozpoczęcia sprzedaży. Z udziałem rynkowym 10,4% w segmencie B, Lancia Ypsilon jest trzecim co do popularności samochodem we Włoszech, a w całej Europie jej sprzedaż wzrosła o 65% od czasu premiery wersji 5-drzwiowej.

Seria specjalna S MOMODESIGN.

Seria specjalna S MOMODESIGN stanowi poszerzenie oferty 5-drzwiowej Lancii Ypsion kierowanej do ludzi młodych duchem, poszukujących samochodu o sportowym wyglądzie i konkurencyjnym pozycjonowaniu rynkowym. Dostępna na rynkach Europy w II połowie 2013 roku nowa seria specjalna wyróżnia się szczegółami wyglądu i akcentami chromowanymi nadwozia, wzorowanych na motywach stylizacyjnych produktów MOMODESIGN.

Nabywca może skomponować swój własny samochód spośród pięciu dwutonowych wersji kolorystycznych, których cechą wspólną jest czerń Matte Black tylnej klapy, dachu i lusterek bocznych - w kombinacji z lakierami Neve White, Volcano Black, Argilla Red, Pierra Grey i nowym Zaffiro Blue „reszty” nadwozia. Całości dopełnia nowy zderzak tylny z chromowanymi wstawkami, zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia oraz biały motyw MOMODESIGN na słupku środkowym i oryginalnych czarnych felgach z lekkiego stopu o średnicy 15 cali (16-calowych w kolorze Matte Black jako opcja wyposażenia).

Podobnie sportowa aura dominuje we wnętrzu, gdzie ciemne odcienie tapicerki łączą się perfekcyjnie z czarną „techno-żeglarską” wykładziną boczków drzwi wykończonych szarymi przeszyciami, deską rozdzielczą i siedzeniami zdobnymi w elektrycznie zgrzewane logo MOMODESIGN oraz skórzaną kierownicą i skórzanym mieszkiem dźwigni zmiany biegów.

Nawiązując do swej stylowego charakteru oferta jednostek napędowych nowej Lancii Ypsilon S MOMODESIGN obejmuje silniki benzynowe: 69-konny 1.2 Fire EVO II, 69-konny 1.2 Fire EVO II LPG, 85-konny 0.9 TwinAir (w parze z przekładnią mechaniczną lub sekwencyjną zautomatyzowaną) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II.

Seria specjalna Elefantino.

Seria specjalna Elefantino nowej Lancii Ypsilon to model niekonwencjonalny, przewidujący nowe trendy, przeznaczony dla osób młodych duchem. Nowy model bazowy i alternatywa wobec wersji Silver adresowana jest do młodszej klienteli, preferującej styl miejski, symbolizowany przez kolory nadwozia -  nowy Turquoise (dostępny od czerwca 2013), Sabbia Beige, Neve White, Pietra Grey lub nową kombinację dwubarwną Turquoise/Volcano Black (dostępną od czerwca br.), akcenty graficzne obudów lusterek bocznych, zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia oraz oryginalną kolorystykę kołpaków kół.

Nawiązując do nieformalnego ducha nowej Lancii Ypsilon Elefantino, ze wszystkimi kolorami nadwozia oferowany jest jeden, wystrój wnętrza z wyrazistymi akcentami w postaci skórzanej kierownicy, chromowanymi wstawkami deski rozdzielczej oraz czarną materiałową tapicerką siedzeń urozmaiconą turkusowymi lub cyklamenowymi ściegami (podobnie jak na mieszku dźwigni zmiany biegów i zagłówkach). Do wyróżników zewnętrznych należy dekoracja obudów lusterek bocznych i kołpaków kół oraz plakietka „Elefantino” na klapie tylnej.  Metropolitalny styl podkreślają tonowane naklejki na słupkach środkowych oraz dedykowane miastom europejskim motywy graficzne tablicy przyrządów i foteli.

Lancia Ypsilon Elefantino wejdzie na rynek w drugim kwartale 2013 roku z ofertą pełnej gamy jednostek napędowych w parze z manualną skrzynią przekładniową.

W przeciwieństwie do adaptacji dokonywanych na rynku wtórnym, 120-konny silnik 1.4 LPG Turbo został konstrukcyjnie przystosowany do spalania LPG, m.in. poprzez zastosowanie odpowiednich komponentów i materiałów oraz dedykowanych technologii. Mając na uwadze niezawodność oraz integrację z innymi systemami, układ zasilania LPG jest montowany fabrycznie na linii montażowej i posiada certyfikat sprawności wraz z gwarancją Lancii (umożliwia więc skorzystanie z ulg podatkowych w niektórych krajach europejskich).

Silnik Bi-fuel 1.4 Turbo może pracować niezależnie na obu paliwach, a jego rozruch odbywa się zawsze na benzynie z automatycznym przełączeniem na zasilanie LPG po upływie ok. 40 sekund. Można oczywiście zmieniać rodzaj paliwa podczas jazdy, naciskając odpowiedni przycisk na desce rozdzielczej. Po zużyciu zapasu LPG, powrót do zasilnia benzynowego odbywa sie automatycznie, zapewniając płynność jazdy oraz imponujący zasięg, sięgający 1411 kilometrów.

Źródło: Lancia

Na zdjęciach Lancia Ypsilon S MOMODESIGN oraz Lancia Ypsilon Elefantino

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!