Legendarny Abarth 695 powraca!

LeadPhoto Legendarny Abarth 695 powraca!
Legendarny Abarth 695 powraca po 50 latach: debiut najszybszego miejskiego Abartha podczas szwajcarskiego Salonu Samochodowego 2014.
Content

Po raz pierwszy Fiat Abarth 695 został zaprezentowany podczas genewskiego Salonu Samochodowego w 1964 r. Dzięki pojemności skokowej wynoszącej 699,5 cc oraz maksymalnej mocy 30 KM, samochód ten osiągał maksymalną prędkość 130 km/h i był doceniany ze względu na elastyczność i wszechstronność.

Pięćdziesiąt lat później Abarth ponownie wybiera Salon w Genewie, jako miejsce premiery nowego Abartha 695: 190 KM mocy i 997 kg wagi sprawia, że „695 biposto" (wersja dwuosobowa) oferuje najlepszy w tej kategorii stosunek masy do mocy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie (0-100 km/h w 5,9"). Efekt końcowy - to najmocniejszy Abarth 500, jaki kiedykolwiek powstał.

„Niedziela na torze, a poniedziałek w biurze". Oto hasło, które stanowi podsumowanie filozofii Carlo Abartha: dawać każdemu możliwość realizacji jego pasji każdego dnia, sprawiać, że zwykłe rzeczy stają się niezwykłe oraz sprawiać, żeby normalni ludzie mogli codziennie poczuć się jak wyścigowi kierowcy. Dziś nowy Abarth „695 biposto" stanowi idealne połączenie samochodu drogowego i wyścigowego, reprezentuje tradycję wyścigów w samochodzie stworzonym do codziennego użytku. Z toru do biura i odwrotnie.

Idealne połączenie doskonale ukazujące sposób wykonania, począwszy od porywających osiągów: dzięki masie wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 190 KM, po raz pierwszy zamontowanym w samochodzie drogowym, Abarth „695 biposto" jest samochodem o najlepszym w tej kategorii stosunku masy do mocy (5,2 kg/KM) i najlepszym przyspieszeniu (0-100 km/h w 5,9 s.), osiągającym maksymalną prędkość 230 km/h.

Model otrzymał specjalny zestaw elementów stylizujących z włókna węglowego - zderzaki, boczne fartuchy, nadkola i spojlery. Ze świata wyścigów model 695 biposto odziedziczył przednią chłodnicę powietrza doładowanego, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Extreme Shox, cyfrowy rejestrator danych MXL, siedzenia Abarth z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa Sabelt, układ hamulcowy Brembo, lżejsze 18-calowe obręcze kół OZ Superleggera oraz tylny, tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini. Maska posiada specyficzny design z dwiema wypukłościami inspirowanymi klasycznym modelem 124 Abarth i została wykonana z aluminium, w hołdzie starym samochodom oraz jako rozwiązanie techniczne w celu zmniejszenia masy samochodu.

Abarth stworzył samochód, który wydawał się niemożliwy do wykonania. Dążąc do tego, co najważniejsze, firma odnalazła znakomite osiągi i styl. Podobnie, jak w roku 1964, kiedy wypuszczając na rynek model 695 Abarth stanowi on doskonałą kompozycję sportowych cech ukrytych pod miejską karoserią.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!