Lew z temperamentem – 308 GT

LeadPhoto Lew z temperamentem – 308 GT
Nowe Peugeoty 308 i 308 SW odniosły spory sukces – tytuł Samochodu Roku 2014 i prawie 150 tys. zamówień do końca sierpnia robią wrażenie. Teraz do gamy dołączają dwie nowe dynamiczne wersje GT 205 i GT 180, wyposażonych odpowiednio w silnik benzynowy 1,6 litra THP o mocy 205 KM oraz 2,0-litrowy diesel BlueHDi 180 KM.
Content

Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT mówi - Nowy PEUGEOT 308 reprezentuje duży skok pod względem technologii i jakości, czego dowodem było zdobycie prestiżowej nagrody Samochodu Roku 2014. Dziś gama modeli 308 powiększyła się o dwie nowe, dynamiczne wersje. 308 GT, dostępny w wersjach zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym, zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy, zdecydowanie wyższą niż samochody konkurencji.

Z przodu widoczne jest logo marki, przeniesione na grill. Oświetlenie zaś zapewniają w całości diody LED. Aby zapewnić optymalną widoczność we wszystkich warunkach 308 GT został wyposażony w najlepsze w swej klasie reflektory składające się z 62 elementów LED. Z tyłu 308 GT zaskakuje imponującą bryłą, szczególnie za sprawą lakierowanego na czarno dyfuzora i podwójnych rur wydechowych. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT. Czarne lakierowane lusterka wsteczne wtapiają się w boczne szyby, dodatkowo przyciemniane w tylnej części auta. Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią. Wyróżnikiem 308 GT są również ekskluzywne kierunkowskazy. Ich dynamiczne, sekwencyjne działanie podkreśla zaawansowanie technologiczne pojazdu. Kierunkowskazy są umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które doprowadzają powietrze do silnika.

Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje nowy, zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu kolor Magnetic Blue. Przypominający niebieski odcień używany tradycyjnie przez francuskie samochody sportowe, kolor ten świetnie pasuje do płynnych i dynamicznych linii pojazdu, podkreślając jego obniżone zawieszenie - o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu.

Kabina również pociąga ekskluzywną atmosferą. Widoczne są liczne nawiązania do wnętrza samochodów sportowych zarówno dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą.

Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, pozwalającą w pełni wykorzystać moment obrotowy 285Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min. Doskonałym osiągom towarzyszy ograniczony poziom emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zaczynający się od 130g/km i 5,6 l/100km.

Czterocylindrowy, 2,0-litrowy silnik wysokoprężny BlueHDi 180 charakteryzuje się wysokimi osiągami. Umożliwia uzyskanie mocy maksymalnej 180 KM i maksymalnego momentu obrotowego 400Nm. Przy stosunku mocy do masy zaledwie 7,3 kg/KM  silnik ten potrzebuje jedynie 5,5 sekundy, aby przyśpieszyć od 80 do 120 km/h na piątym biegu. Przy pojemności 1 997 cm3 zapewnia to imponująco niską emisję CO2na poziomie 103g, równą zużyciu paliwa w wysokości 4,0 l/100 km.

W zależności od wersji przednie i tylne zawieszenie jest utwardzone od 10 do 20%, aby osiągnąć niezwykłą wrażliwość reakcji i brak opóźnienia. Osiągi jakie zapewniają wersje GT wymagają sprawnego układu hamulcowego. Z przodu zastosowano tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i szerokości 30 mm, z tyłu mają średnicę 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW.

Ceny nowych wersji poznamy wkrótce.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!