Kompaktowy sedan IS wyróżnia się spośród innych modeli Lexusa różnorodnością produkowanych wariantów, zawierających rozwiązania niespotykane w innych Lexusach. IS był jedynym modelem Lexusa oferowanym z manualną skrzynią biegów, jedynym wyposażanym w silniki wysokoprężne, jedynym dostępnym w wersji z nadwoziem kombi, miał także odmianę IS 250 C ze składanym dachem. Po zaopatrzeniu w potężny, pięciolitrowy silnik V8, Lexus IS stał się prekursorem wyczynowej rodziny F.
Oczekiwanie na nowego IS-a
Analitycy portalu Just-Auto i formy Merrill Lynch spodziewają się zaprezentowania kolejnej generacji Lexusa IS w roku 2020, zaś według Automotive News premiera może nastąpić rok wcześniej.
IS czwartej generacji będzie oczywiście zbudowany w oparciu o nową platformę GA-L z napędem na tylne koła, tę samą, która posłużyła za fundament sportowego coupe LC i piątej generacji flagowej limuzyny Lexus LS – co do tego nie ma wątpliwości.
Kombi i hatchback?
Just-Auto sugeruje, że w następnej generacji IS Lexus może powrócić do koncepcji praktycznego kombi SportCross i że rozważa pomysł stworzenia pięciodrzwiowej wersji hatchback, by stworzyć nowe alternatywy dla produktów europejskich konkurentów. Według Merrill Lynch, możliwy jest także IS w wersji coupe i ze składanym dachem, jednak komentatorzy zauważają, że byłoby to nadmierne zbliżenie się do terytorium zajętego przez sportowe coupe Lexusa - model RC.
Analitycy nie wypowiadają się na temat napędu, ale do roku 2020 nie należy raczej oczekiwać większych zmian. Obecnie najpopularniejszy w Polsce sedan japońskiej luksusowej marki (niemal co trzeci kupowany u nas Lexus to właśnie IS) dostępny jest w dwóch wersjach napędu – IS 200t z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM, napędzającym koła tylnej osi za pośrednictwem automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów z trybem sekwencyjnym oraz IS 300h z hybrydową jednostką o łącznej mocy 223 KM.