LEXUS PRZEKROCZYŁ SIEDMICYFROWĄ LICZBĘ GLOBALNEJ SPRZEDAŻY modelu Lexus IS

LeadPhoto LEXUS PRZEKROCZYŁ SIEDMICYFROWĄ LICZBĘ GLOBALNEJ SPRZEDAŻY modelu Lexus IS
Globalna sprzedaż sportowego sedana Lexusa IS przekroczyła million od czasu premiery pierwszego modelu w 1999 roku To pierwszy model zaprojektowany zgodnie z gustami Europejczyków Europa jest najważniejszym rynkiem dla Lexusa IS; sprzedaż w Europie stanowi 20% ogólnej sprzedaży samochodów Lexus Model IS jest kluczowym dla Lexusa, teraz z jego trzecią generacją IS był pierwszym z serii “F”, miał swoją wersję cabrio, a teraz napęd hybrydowy i turbodoładowany silnik benzynowy
Content

Lexus osiągnąl poziom miliona sprzedanych modeli IS na koniec lipca 2016 r. To duże osiągnięcie dla samochodu, który jako pierwszy został zaprojektowany zgodnie z preferencjami europejskich klientów. Europa stała się bardzo mocnym rynkiem dla modelu IS; potwierdzenie stanowi fakt, że co piąty sprzedany na świecie model Lexus IS, znajduje klienta w Europie.

 Siedemnaście lat temu Lexus zaproponował młodszym klientom atrakcyjnie zaprojektowanego, sportowego, kompaktowego sedana z wyrazistą linią nadwozia i dynamicznym 2 - litrowym silnikiem benzynowym napędzającym tylne koła. Lexus IS był trzecim wprowadzonym w Europie modelem Lexusa po flagowym LS i GS, co dało marce większą obecność na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku samochodów premium. Szybko rosnąca opinia o wyjątkowej jakości samochodów i niepowtarzalnym poziomie serwisu pozwoliła na rozszerzenie oferty o modele z 3 - litrowym silnikiem – model IS300 został wprowadzony w 2001r. jako nowy kompaktowy SportCross wagon.

Pierwszy, pionierski model IS został zastąpiony już w 2005 roku drugą generacją, z bardziej dystyngowaną i wyrafinowaną linią, zgodnie z filozofią Lexusa L-finesse, bardzo odświeżony i zaadresowany do jeszcze szerszego grona młodszych klientów. Model IS drugiej generacji napędzany był 2.5-litrowym silnikiem benzynowym V6 z automatyczną skrzynią biegów – IS250 oraz wersję z silnikiem diesla – model wprowadzony w 2006 – IS220d.

Rok później podczas Salonu Samochodwego w Detroit odbyła się premiera pierwszego sportowego modelu IS – IS F, zbudowanego “przez entuzjastów dla entuzjastów”. Był to pierwszy Lexus z symbolem “F” – zapoczątkował linię sportowych modeli “F”, z których następnym był supersamochód LFA, a obecnie RC F I GS F.

Każdy element modeli IS F został zaprojektowany tak, aby zapewnić maksymalne osiągi i maksymalną przyjemność z jazdy. Z 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 i mocą 423 KM i – jako pierwszy na świecie – z 8-biegową skrzynią biegów, osiągał prędkość 100 km /godz w 4,8 sekundy; jego prędkość maksymalna wynosiła 270 km/godz. IS F był rzeczywiście samochodem na tor wyścigowy, intensywnie przetestowanym na torze Fuji w Japonii i na Nurburgringu w Niemczech. Jako rasowy samochód sportowy, został wykonany z wykorzystaniem najwyższej jakości komponentów – od silnika, przez skrzynię biegów po obrecze kół i opony.

Gama modeli IS została rozszerzona o wersję cabrio w 2009 roku. Wprowadzono model IS250C z najszybciej otwieranym i zamykanym twardym dachem. IS250C wyglądał świetnie zarówno z zamkniętym jak i otwartym dachem, oferował sporo miejsca także na tylnej kanapie.

Obecna, trzecia generacja – to nowa era dla tego modelu: z napędem Lexus Hybrid Drive wprowadzonym w 2013r, IS 300h jest jednym z najczęściej wybieranych przez Europejskich klientów Lexusa, stanowiąc 90% ogólnej sprzedaży Lexusa IS.

W pełni hybrydowy model jest połączeniem osiągów i ekonomiki jazdy. Napęd hybrydowy to 2,5 – litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona wyposażony w nowy układ wtryskowy D-4S, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i i wysoce efektywny układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz silnik elektryczny, dający lepsze przespieszenia, szczegolnie podczas ruszania z miejsca i podczas gwałtownych przyspieszeń . Ta wersja legitymuje się najniższym w swojej klasie poziomem emisji CO2 – 97 g/km oraz średnim zużyciem paliwa nieprzekraczającym 4,3 l/100 km.

Lexus IS oferowany jest także z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym z innowacyjnym układem wtryskowym D-4ST . Moc tego silnika to 245 KM a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. 8-stopniowa skrzynia biegów Sport Direct Shift, pierwotnie opracowana dla wyczynowego RC-F, umożliwia błyskawiczne rozpędzanie do maksymalnej prędkości 230 km/h.

Lexus IS jest nadal kluczowym modelem oferowanym w ponad 70 krajach na świecie, znajdującym ponad 6000 nabywców miesięcznie.

Polska jest także dobrym rynkiem dla IS – prawie 4000 aut tego modelu zostało sprzedanych, to 30% ogólnej sprzedaży Lexusa w Polsce, a 25% stanowią Lexusy z napędem hybrydowym.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!