Lublin i Malbork testują samochody elektryczne

LeadPhoto Lublin i Malbork testują samochody elektryczne
Lublin i Malbork – zwycięskie miasta w konkursie ECO-MIASTO 2014 w kategorii mobilność zrównoważona – oprócz statuetek otrzymały nagrody ufundowane przez firmę Renault – samochody elektryczne Renault ZOE do testów na okres 1 miesiąca. Auta już trafiły do urzędów miast.
Content

Przez najbliższy miesiąc Lublin i Malbork – zwycięskie miasta w konkursie ECO MIASTO w kategorii mobilność zrównoważona, będą testować samochód elektryczny Renault ZOE. To kolejny krok w kierunku promowania zielonego transportu i mobilności zrównoważonej w polskich miastach. Urząd Miasta Lublin przekazał auto do testów Zarządowi Transportu Miejskiego. Malbork natomiast chce między innymi prezentować samochód w szkołach ponadgimnazjalnych w celach edukacyjnych, pokazując młodzieży jak wygląda przyszłość ekologicznej motoryzacji w miastach oraz jak korzystnie samochód elektryczny wpływa na zmniejszenie hałasu i produkcji emisji spalin.

Główne zalety popularyzowania samochodów elektrycznych w miastach to obniżenie poziomu zanieczyszczeń i hałasu, czyli problemów z którymi boryka się większość europejskich aglomeracji. Ale to nie jedyne korzyści z wprowadzania elektrycznych samochodów, o czym zdążyły się już przekonać inne europejskie miasta. Na przykład w Paryżu już od 2011 roku z powodzeniem funkcjonuje sieć publicznych wypożyczalni samochodów elektrycznych Autolib. Szacuje się, że miasto ograniczyło dzięki temu ruch samochodów indywidualnych o 22 500 i zyskało 15 000 miejsc parkingowych uwolnionych z użytku prywatnego do użytku publicznego. Ponadto utworzyło dodatkowo 1 000 nowych miejsc pracy.

Organizatorem projektu ECO-MIASTO jest Ambasada Francji w Polsce, we współpracy z Renault Polska, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz firmami Saint-Gobain, Schneider Electric i Krajową Agencją Poszanowania Energii.

Organizacja Narodów Zjednoczonych szacuje, że do 2050 roku 75% populacji będzie mieszkało
w miastach. To oznacza, że hałas i zanieczyszczenie powietrza będą jednym z największym problemów towarzyszących rozwojowi aglomeracji miejskich. Transport jest istotnym czynnikiem, który wpływa zarówno na hałas, jak i zanieczyszczenie powietrza w miastach.

CISZA

Miasta bez hałasu samochodów. Trudno to sobie wyobrazić, ale to jest możliwe. Jedną z głównych zalet samochodów elektrycznych jest ich cicha praca. Im wolniej, tym ciszej – do 40 km/h samochód jest prawie bezgłośny. Przy wyższych prędkościach dominującymi źródłami dźwięków są odgłosy otoczenia i szum powietrza przepływającego wzdłuż nadwozia. Natężenie hałasu w kabinie przy prędkościach od 40 do 75 km/h kształtuje się na poziomie od 60 do 65 dB, czyli dwa do trzech razy niższym niż w samochodzie z napędem spalinowym o podobnej mocy. Samochody elektryczne mogą odmienić nasze miasta.

BRAK SPALIN

Samochody elektryczne nie emitują spalin podczas jazdy. Ze względu na to, że źródłem nawet
do 40% zanieczyszczenia powietrza w miastach może być ruch pojazdów mechanicznych, kwestia ograniczenia emisji spalin jest istotnym elementem wpływającym na poprawę jakości powietrza
w ośrodkach miejskich. Badania opinii społecznej pokazują, że Polacy mają świadomość pozytywnego wpływu samochodu elektrycznego na środowisko. Aż 91% wskazuje na ograniczenie ilości spalin jako ich największą zaletę.

ZASIĘG

Prawie trzy czwarte Polaków podróżujących na co dzień samochodem nie przejeżdża więcej niż
60 km dziennie. Dla przykładu realny zasięg Renault ZOE na jednym ładowaniu wynosi, w zależności od stylu jazdy i warunków pogodowych, od 100 do 150 km. Zasięg Renault podczas homologacji w cyklu znormalizowanym (NEDC) przekroczył 200 km (210 km).

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!