Problemy już na starcie
Brazylijczyk, jeżdżący w barwach teamu Audi Sport ABT Schaeffler był o cztery dziesiąte sekundy szybszy od konkurentów. Kierowca Audi ustanowił dodatkowo najszybszy czas okrążenia toru w tzw. Super Pole. Jednak to wcale nie di Grassi wystartował w tej rundzie z pole position. Miejsce to przyznano plasowanemu początkowo na miejscu piątym Jean-Ericowi Vergne w bolidzie Techeetah.
Moim zdaniem to było bardzo nie fair, że czasy najszybszych kierowców zostały anulowane. Przecież wszyscy dotknęliśmy pachołka w szykanie – powiedział di Grassi. Inaczej zrozumiałem zasady na odprawie kierowców, a inaczej wyglądała rzeczywistość podczas treningu i w kwalifikacjach. Zamiast z pole position, musiałem startować z pozycji drugiej i to na dodatek zlokalizowanej po tzw. brudnej stronie jezdni toru, na którym wyprzedzanie jest niezwykle trudne.
Nieskuteczna walka
Di Grassi przez cały wyścig zaciekle walczył z liderem zestawienia Jean-Eric’em Vergne, jednak każda z podejmowanych przez Brazylijczyka prób wyprzedzenia kończyła się bezowocnie. Miałem szybszy bolid, ale Jean Eric doskonale bronił swej pozycji – mówi di Grassi. Mogłem zdobyć w tym wyścigu 28 punktów. Zamiast tego dostałem 18. Mimo wszystko muszę podkreślić, że nasz bolid był bardzo szybki i można było na nim polegać. Nie mogę się już doczekać drugiej części sezonu.
Z miejsca trzeciego na czternaste
Daniel Abt nie miał niestety w tym wyścigu szczęścia. Zwycięzca z Mexico City przebijał się z miejsca piątego aż do trzeciego w pierwszej połowie wyścigu. Po wymianie bolidu, musiał raz jeszcze zjechać do pit stopu z powodu kłopotów z pasami bezpieczeństwa. Musieliśmy sprawdzić co się stało – powiedział Abt, który minął linię mety jako czternasty. Pasy miałem zapięte, ale nagle, po dwóch okrążeniach, same się rozpięły.
Problemy Daniela z pasami kosztowały nas miejsce na podium, a sam Daniel był mocno rozczarowany – powiedział szef teamu Allan McNish. To z czego powinniśmy się cieszyć, to fakt, że oba nasze bolidy minęły metę i że po raz pierwszy w tym sezonie Lucas stanął na podium.
Pierwszy w sezonie 2017/2018 wyścig Formuły E w Europie, odbędzie się 14 kwietnia w Rzymie. Po pierwszej połowie sezonu, Daniel Abt znajduje się na siedemnastym miejscu tabeli, a Lucas di Grassi przesunął się na miejsce dziesiąte. Team Audi Sport ABT Schaeffler plasuje się na miejscu szóstym klasyfikacji zespołowej.