Peugeot 3008DKR Maxi został zaprojektowany do jazdy na czas po drogach o nawierzchni miękkiej, wydmach oraz bezdrożach i jest przygotowany na najtrudniejsze warunki, spotykane na trasach rajdów terenowych całego świata. Jak sugeruje jego nazwa, pojazd ten ma przynieść poprawę osiągów względem swego poprzednika. Nowy samochód jest o 20 cm szerszy od dotychczasowego modelu. Zmiany w kinematyce zawieszenia i powiększenie rozstawu kół sprawiają, że łączna szerokość modelu 3008DKR Maxi wynosi 240 cm. Nowymi elementami w zawieszeniu przednim są górne i dolne wahacze, końcówki drążków kierowniczych i półosie napędowe. Celem, do jakiego dążyli inżynierowie Peugeot Sport, było zwiększenie stabilności i poprawa dynamiki samochodu.
Nowe modyfikacje są częścią programu rozwojowego rozpisanego na cały sezon, jednak Peugeot 3008DKR Maxi zadebiutuje w warunkach wyczynowych już w zbliżającym się Rajdzie Jedwabny Szlak (Silk Way Rally 2017). Udział w tym arcytrudnym maratonie, na liczącej ok. 10 tys. km trasie z Moskwy do X’ian w Chinach przez stepy Kazachstanu, będzie ważnym etapem w procesie technicznej ewolucji modelu 3008DKR.
Zadaniem Sébastiena Loeba jest przetestowanie wprowadzonych ulepszeń i wyciągnięcie wniosków, które pozwolą określić kierunek dalszych prac w kontekście przygotowań auta do kolejnej edycji Rajdu Dakar w 2018 r. Jednak, jak podkreśla Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport, Loeb nie poprzestanie na sprawdzaniu samochodu: jego prawdziwym celem w 15-dniowym maratonie przez Azję będzie zwycięstwo.