Adam Małysz i Rafał Marton, którzy ubiegłoroczną edycję Rajdu Dakar ukończyli rywalizację na 15. miejscu, wielokrotnie podkreślali zalety Toyoty Hilux. Dlatego w 2014 roku również wystartują w Dakarze wyczynową Toyotą Hilux, przygotowaną w belgijskim Overdrive Racing.
Toyota Motor Poland, jako partner techniczny Adama Małysza i Rafała Martona, od ubiegłego roku wspiera zespół flotą pojazdów, m.in. Hiluxem, Avensisem i Land Cruiserem.
W tym roku, aby umożliwić Adamowi komfortowe warunki przygotowań do startu w Rajdzie Dakar 2014, Toyota Motor Poland stworzyła treningową wersję Hiluxa, wyposażoną m.in. w mocny silnik V8. Do tej pory Adam trenował przede wszystkim na seryjnej wersji tego modelu. Nowy samochód treningowy, z którym załoga zapoznała się podczas pierwszego treningu w kopalni piasku, jest konstrukcją zbudowaną na seryjnej Toyocie Hilux, z wykorzystaniem wielu elementów fabrycznych Toyoty i dodatkowych podzespołów wyczynowych.
Jak powiedział Adam Małysz „jest to samochód, który łączy cechy auta przeprawowego z samochodem do cross-country. Dzięki temu możemy z Rafałem trenować w bardziej zróżnicowanych warunkach. Chociaż jak wiadomo my ścigamy się w rajdach cross-country, to w tym roku na Dakarze mieliśmy takie krytyczne momenty, w których musieliśmy się przeprawiać przez rzekę. Tym samochodem na pewno można te elementy potrenować. Bardzo się cieszę, że Toyota zbudowała dla nas takie auto, które jest gdzieś w połowie drogi między seryjnym Hiluxem a naszą rajdówką, bo każda okazja do treningu jest przed Dakarem na wagę złota”.
Treningowa Toyota Hilux Adama Małysza będzie poddawana kolejnym modyfikacjom, aby sprostać wymaganiom zespołu. Poza kolejnymi treningami w Polsce, w listopadzie samochód weźmie udział w ostatnich przed Dakarem próbach na wydmach i piaskach Maroka.